Itala
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Itala | | név = Itala | ||
- | | logo = | + | | logo = Itala_logo.jpg |
| képméret = 150px | | képméret = 150px | ||
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
18. sor: | 18. sor: | ||
1929-ben az Officine Metallurgiche di Tortona teherautógyár vásárolta fel, évente azonban nagyon kevés Itala készült a gyárban, melyet 1934-ben a [[FIAT]] vett meg. | 1929-ben az Officine Metallurgiche di Tortona teherautógyár vásárolta fel, évente azonban nagyon kevés Itala készült a gyárban, melyet 1934-ben a [[FIAT]] vett meg. | ||
- | [[Fájl:1907_Itala_-_Project_Gutenberg_etext_17432.jpg]] | + | [[Fájl:1907_Itala_-_Project_Gutenberg_etext_17432.jpg|thumb|140px|left|''A Peking-Párizs futamgyőztes Itala 1907-ből.'']] |
== Veterán Itala autók == | == Veterán Itala autók == |
A lap 2010. május 25., 15:41-kori változata
Itala | |
Alapítva | 1904 |
Alapító | Matteo Ceirano |
Megszűnt | 1934 |
Székhely | Turin, Olaszország |
Veterán márkatörténet
Matteo Ceirano jelentős mérnöki tapasztalattal – Matteo már ifjú korában édesapja autóműhelyében dolgozott - alapította meg az Itala márkát, mely egzotikus autóival számos versenysikert ért el. A jó hírnév tükröződött az eladásokban is, az Itala egészen az I. világháború kitöréséig dinamikusan nőtt. A cég ezt követően azonban már nem tudott talpra állni, ráadásul Ceirano akkor már elhagyta az Itala-t. 1929-ben az Officine Metallurgiche di Tortona teherautógyár vásárolta fel, évente azonban nagyon kevés Itala készült a gyárban, melyet 1934-ben a FIAT vett meg.
Veterán Itala autók
- Itala 51S (n.a.-n.a.)
- Itala Tipo 61 (n.a.-n.a.)
- Itala V12 (n.a.-n.a.)