Dacia

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Kapcsolódó források, hivatkozások: commons)
a (jav.)
12. sor: 12. sor:
| honlap = http://www.dacia.hu/
| honlap = http://www.dacia.hu/
}}
}}
-
 
== Veterán Dacia márkatörténet ==
== Veterán Dacia márkatörténet ==
-
 
A '''Dacia''' egy román személyautó-gyártó volt, melynek első szériagyártású modellje az 1967 augusztusában megjelenő [[Dacia 1100]] volt. A francia [[Renault]] céggel kötött megállapodás alapján épült gyárban (''Uzina de Autoturisme'', Pitești-Colibași) két modell gyártása kezdődött meg: az egyik a [[Renault 8]] modellen, a másik a [[Renault 12]] modellen alapult. Ez a megállapodás a szocialista országok által kötött licenc-szerződések közül az egyik legsikeresebbnek tekinthető, mivel a [[Dacia 1300]] jelű modell gyártása [[1969]]-ben korábban kezdődött meg, mint a Renault saját termelése. Az elsőkerék-hajtású, akkoriban igen korszerű gépkocsit négyhengeres, felülszelepelt (OHV), 1289 cm³-es lökettérfogatú soros motor hajtotta; a legnagyobb motorteljesítmény 5250 1/min fordulatszámon 39,7 kW (54 DIN-LE) volt, míg a végsebesség 145 km/h.  
A '''Dacia''' egy román személyautó-gyártó volt, melynek első szériagyártású modellje az 1967 augusztusában megjelenő [[Dacia 1100]] volt. A francia [[Renault]] céggel kötött megállapodás alapján épült gyárban (''Uzina de Autoturisme'', Pitești-Colibași) két modell gyártása kezdődött meg: az egyik a [[Renault 8]] modellen, a másik a [[Renault 12]] modellen alapult. Ez a megállapodás a szocialista országok által kötött licenc-szerződések közül az egyik legsikeresebbnek tekinthető, mivel a [[Dacia 1300]] jelű modell gyártása [[1969]]-ben korábban kezdődött meg, mint a Renault saját termelése. Az elsőkerék-hajtású, akkoriban igen korszerű gépkocsit négyhengeres, felülszelepelt (OHV), 1289 cm³-es lökettérfogatú soros motor hajtotta; a legnagyobb motorteljesítmény 5250 1/min fordulatszámon 39,7 kW (54 DIN-LE) volt, míg a végsebesség 145 km/h.  
20. sor: 18. sor:
A Dacia eladásai a 1990-es években csökentek a korszerűtlen modellek és a rossz minőség miatt. 1999]-ben privatizálták, a pályázatot a francia Renault nyerte meg.
A Dacia eladásai a 1990-es években csökentek a korszerűtlen modellek és a rossz minőség miatt. 1999]-ben privatizálták, a pályázatot a francia Renault nyerte meg.
-
 
-
 
== Veterán Dacia modellek ==
== Veterán Dacia modellek ==

A lap 2016. február 1., 10:57-kori változata

Dacia
Dacia-logo.gif
Automobile Dacia S.A.
Alapítva1966
SzékhelyRománia, Argeș megye, Mioveni
JelmondatPe drumul cel bun (Pályán)
A(z) Dacia weboldala

Veterán Dacia márkatörténet

A Dacia egy román személyautó-gyártó volt, melynek első szériagyártású modellje az 1967 augusztusában megjelenő Dacia 1100 volt. A francia Renault céggel kötött megállapodás alapján épült gyárban (Uzina de Autoturisme, Pitești-Colibași) két modell gyártása kezdődött meg: az egyik a Renault 8 modellen, a másik a Renault 12 modellen alapult. Ez a megállapodás a szocialista országok által kötött licenc-szerződések közül az egyik legsikeresebbnek tekinthető, mivel a Dacia 1300 jelű modell gyártása 1969-ben korábban kezdődött meg, mint a Renault saját termelése. Az elsőkerék-hajtású, akkoriban igen korszerű gépkocsit négyhengeres, felülszelepelt (OHV), 1289 cm³-es lökettérfogatú soros motor hajtotta; a legnagyobb motorteljesítmény 5250 1/min fordulatszámon 39,7 kW (54 DIN-LE) volt, míg a végsebesség 145 km/h.

1984 augusztusában készült el a 900 ezredik példány a Dacia típusból. A gyár évi termelése ekkor a svájci Automobile Revue adata szerint 70 ezer darab volt.

A Dacia eladásai a 1990-es években csökentek a korszerűtlen modellek és a rossz minőség miatt. 1999]-ben privatizálták, a pályázatot a francia Renault nyerte meg.

Veterán Dacia modellek

20120420-dacia-logo.jpg

Dacia-1100-versus-renault-8.jpg

Kapcsolódó források, hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Dacia témájú médiaállományokat.