Itala
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán Itala autók: szerkesztés) |
(→Veterán Itala autók: fotók) |
||
42. sor: | 42. sor: | ||
* [[Itala Tipo 61]] (n.a.-n.a.) | * [[Itala Tipo 61]] (n.a.-n.a.) | ||
* [[Itala V12]] (n.a.-n.a.) | * [[Itala V12]] (n.a.-n.a.) | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|736px]] | ||
+ | ==Az Itala autósport sikerei== | ||
+ | [[Fájl:Itala.jpg|center|540px]] | ||
+ | |||
+ | |||
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|736px]] | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|736px]] |
A lap 2013. április 21., 14:43-kori változata
Itala | |
Itala Fabbrica Automobili | |
Alapítva | 1904 |
Alapító | Matteo Ceirano |
Megszűnt | 1934 |
Székhely | Torino, Olaszország |
Tartalomjegyzék |
Veterán márkatörténet
AZ Itala egy autókat gyártó vállalkozásként alakult 1903-ban, Matteo Ceirano és öt társa részvételével. Székhelye Torinó(Olaszország) volt. Matteo Ceirano jelentős mérnöki tapasztalattal – Matteo már ifjú korában édesapja autóműhelyében dolgozott - alapította meg az Itala márkát, mely egzotikus autóival számos versenysikert ért el. A jó hírnév tükröződött az eladásokban is, az Itala egészen az I. világháború kitöréséig dinamikusan nőtt.
Modelljei keresettek voltak a hírességek között, a technikai újítások pedig biztosították a világversenyeken is induló márka sikeres fellépését.
Az első világháborúban repülőgép motorokat is gyártottak, de ez csak folyamatos veszteséget okozott, és a háborút követően a cég már nem tudott talpra állni, ráadásul Ceirano akkor már elhagyta az Itala-t.
1929-ben az Officine Metallurgiche di Tortona teherautógyár vásárolta fel az Italat. Csekély darabszámban egészen 1934-ig készültek még a cég modelljei, ekkor a gyárat a FIAT vett meg.
Veterán Itala autók
>>>Fordítás alatt------
Három autót kínáltak az első évben, 18 LE, 24 LE, 50 LE. 1905-ben kezdték, hogy nagyon nagy motoros versenyautót, a 14,8 liter 5 henger modell megnyerte a Coppa Florio és az év után a Targa Florio . 1907-ben a 7433 cc (453,6 cu in) 35/45 HP modell hajtja gróf Scipione Borghese nyerte a Peking-Párizs motoros verseny három hét. Ezek a sport sikerek segítették eladások drámaian, a vállalat tovább növekedett.
1909-ben a Peking-Párizs verseny győztes autójának alépítményére készítették el az egyedi karosszériájú luxusmodellt, a "Palombella"-t, mely a Vatikán első pápai autójaként vált híressé.
A cég kísérletezett egy sor új motor, mint a változó stroke, hüvely szelep , és a "Avalve" forgó típus és az elején az I. világháború, széles körét kínálják az autók. A háború alatt Itala épített repülőgép motorok, de veszteséges termelő őket.
A fegyverszünet után autógyártás folytatható alapuló modellek előtti háború autók, mint a Tipo 50 25/35 LE, újra megjelenése a Avalve a 4426 cc (270,1 cu in) Tipo 55, de anyagi siker elkerülte a vállalat 1924-től a cég csődeljárás alatt futó, és kinevezett Giulio Cesare Cappa a Fiat vezérigazgatója. Ő készített egy új autót, a Tipo 61, 7 hengeres könnyűfém motor jól érkezett, de aztán úgy döntött, hogy visszatér a motorsport termelő Tipo 11, egy nagyon fejlett autó elsőkerék-hajtással, 1050 cc kompresszoros V12-es motor , és körös-körül független felfüggesztés [ 2 ] , de az autó nem versenyzett. Két Tipo 61S nem vesz részt a 1928 Le Mans-i 24 órás versenyen megnyerte a 2 literes kategóriában. A cég vásárolta teherautó gyártó Officine Metallurgiche di Tortona 1929-ben, és még néhány autót legkésőbb 1935. A továbbra is a cég eladta a Fiat.
- Itala 51S (n.a.-n.a.)
- Itala Tipo 61 (n.a.-n.a.)
- Itala V12 (n.a.-n.a.)
Az Itala autósport sikerei
Kapcsolódó hivatkozások