Adler
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Adler személyautók 1900-tól: foto) |
(→Veterán Adler motorok: táblázat) |
||
152. sor: | 152. sor: | ||
== Veterán Adler motorok == | == Veterán Adler motorok == | ||
- | {| | + | {|align="center" |
|- | |- | ||
|widht="240px"| | |widht="240px"| | ||
166. sor: | 166. sor: | ||
* [[Adler MB 200]] (1953-1957) | * [[Adler MB 200]] (1953-1957) | ||
* [[Adler MB 250]] (1953-1957) | * [[Adler MB 250]] (1953-1957) | ||
- | * [[Adler MB 250S]](1954-1956) | + | * [[Adler MB 250S]](1954-1956) |
|align="center"|[[Fájl:Adler2.jpg|center|480px]] | |align="center"|[[Fájl:Adler2.jpg|center|480px]] | ||
'''Adler (Dion) Model 1 motorcycle [1,75 LE] - 1902''' | '''Adler (Dion) Model 1 motorcycle [1,75 LE] - 1902''' | ||
+ | |} | ||
+ | {|align="center" | ||
+ | | | ||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | ! Típus elnevezés !! Évjárat !! Motor !! Löket !! Teljesítmény !! Max. sebesség | ||
+ | |- | ||
+ | |Modell 1<br/>Modell 2<br/>Modell 4||1902<br/>1903<br/>1904–06||Dion<br/>1 Zyl.<br/>1 Zyl.|| ||1,75 PS<br/>2,0 PS<br/>2,5 PS|| | ||
+ | |- | ||
+ | | Modell 8 || 1905–06 || 1 Zyl. || || 2,5 PS || | ||
+ | |- | ||
+ | | Modell 12 || 1906–07 || 1 Zyl. || || 2,5 PS || | ||
+ | |- | ||
+ | | Modell 9<br/>Modell 17 || 1905–06<br/>1907–08 || 1 Zyl. || || 3,0 PS || | ||
+ | |- | ||
+ | | Modell 13 || 1906 || 1 Zyl. || || 3,0 PS || | ||
+ | |- | ||
+ | | Modell 14 || 1906–07 || 2 Zyl. || || 3,0 PS || | ||
+ | |- | ||
+ | | Modell 10<br/>Modell 18 || 1905–06<br/>1907–08 || 2 Zyl. || || 4,0 PS || | ||
+ | |- | ||
+ | | Modell 15 || 1906 || 2 Zyl. || || 4,0 PS || | ||
+ | |- | ||
+ | | M 60 || 1947–48 || 1 Zyl. 2-Takt || 60 cm³ || 2,2 PS || | ||
+ | |- | ||
+ | | M 100 || 1949–54<br/>1955–56 || 1 Zyl. 2-Takt || 98 cm³ || 3,75 PS (5200/min)<br/>4,1 PS || 70 km/h<br/> 70 km/h mit Sozius 60 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | M 125 || 1952–56 || 1 Zyl. 2-Takt || 123 cm³ || 5,6 PS / 6,8 PS (5750/min) || 80 km/h / 88 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | M 150<br/>MB 150 || 1951–53<br/>1954–56 || 1 Zyl. 2-Takt || 147 cm³ || 6,8 PS<br/>8,4 PS (5840/min) || <br/>95 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | M 2011<br/>MB 201 || 1954–56 || 1 Zyl. 2-Takt || 199 cm³ || 10,5 PS (5700/min) || 100 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | M 200<br/>MB 200 || 1951–53<br/>1954–57 || 2 Zyl. 2-Takt || 195 cm³ || 9,3 PS<br/>11,4 PS (5450/min) || 95 km/h<br/>101 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | M 250<br/>MB 250<br/>Favorit || 1952–53<br/>1954–56<br/>1956–57 || 2 Zyl. 2-Takt || 247 cm³ || 16 PS (5590/min) || 116,5 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | M 250S<br/>MB 250S<br/>Sprinter || 1952–53<br/>1954–56<br/>1956–57 || 2 Zyl. 2-Takt || 247 cm³ || 18 PS (6200/min) || >120 km/h | ||
+ | |} | ||
|} | |} | ||
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]] | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]] | ||
+ | |||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == | ||
{{commonskat|Adler vehicles}} | {{commonskat|Adler vehicles}} |
A lap jelenlegi, 2013. április 22., 19:03-kori változata
Veterán márkatörténetAz Adler (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során De Dion Bouton motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt. Az Adler az 1930-as évek elején mutatta be az elsőkerékhajtású Trumpf és Trumpf-Junior modelleket, melyek - a Le Mans futamot is belértve - rendkívül komoly sikereket értek el a hazai és a nemzetközi versenyeken. A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től ismét gyárthatott motorokat. A cég mintegy 8 évig készített négykerekűeket, ám ezen időszak alatt egyre erősebbé vált az irodai felszereléseket gyártó új üzletág felfutása is. Akkoriban a Brit BSA is megkapta a jogot, az Adler-motorok gyártására. A céget 1957-ben a Grundig, majd pár évvel később az Olivetti vásárolta fel. Veterán Adler autók
Adler személyautók 1900-tól
Veterán Adler motorok
Kapcsolódó hivatkozások
|