Adler
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(szerkesztés, javítás) |
a (→Kapcsolódó hivatkozások: jav) |
||
60. sor: | 60. sor: | ||
|} | |} | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]] | ||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == | ||
{{commonskat|Adler vehicles}} | {{commonskat|Adler vehicles}} |
A lap 2013. április 17., 06:00-kori változata
Veterán márkatörténetAz Adler (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során De Dion Bouton motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt. Az Adler az 1930-as évek elején mutatta be az elsőkerékhajtású Trumpf és Trumpf-Junior modelleket, melyek - a Le Mans futamot is belértve - rendkívül komoly sikereket értek el a hazai és a nemzetközi versenyeken. A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től ismét gyárthatott motorokat. A cég mintegy 8 évig készített négykerekűeket, ám ezen időszak alatt egyre erősebbé vált az irodai felszereléseket gyártó új üzletág felfutása is. Akkoriban a Brit BSA is megkapta a jogot, az Adler-motorok gyártására. A céget 1957-ben a Grundig, majd pár évvel később az Olivetti vásárolta fel. Veterán Adler autók
Veterán Adler motorok
Kapcsolódó hivatkozások |