Adler
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Kapcsolódó hivatkozások) |
(→Veterán márkatörténet: szöveg korrekciók) |
||
19. sor: | 19. sor: | ||
Az '''Adler''' (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során [[De Dion Bouton]] motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt. | Az '''Adler''' (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során [[De Dion Bouton]] motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt. | ||
- | Az Adler az 1930-as évek elején mutatta be az elsőkerékhajtású | + | Az Adler az 1930-as évek elején mutatta be az elsőkerékhajtású Trumpf és Trumpf-Junior modelleket, melyek - a Le Mans futamot is belértve - rendkívül komoly sikereket értek el a hazai és a nemzetközi versenyeken. |
- | A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től | + | A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től ismét gyárthatott motorokat. A cég mintegy 8 évig készített négykerekűeket, ezen időszak alatt, egyre erősebbé vált az irodai felszereléseket gyártó új üzletág is. Akkoriban a Brit [[BSA]] is megkapta a jogot, az Adler-motorok gyártására. A céget 1957-ben a Grundig, majd pár évvel később az Olivetti vásárolta fel. |
[[Fájl:Addler_Rennsport.jpg|thumb|center|540px|''Adler Rennsport'']] | [[Fájl:Addler_Rennsport.jpg|thumb|center|540px|''Adler Rennsport'']] | ||
+ | |||
== Veterán Adler autók == | == Veterán Adler autók == | ||
{| | {| |
A lap 2013. április 17., 05:38-kori változata
Veterán márkatörténetAz Adler (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során De Dion Bouton motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt. Az Adler az 1930-as évek elején mutatta be az elsőkerékhajtású Trumpf és Trumpf-Junior modelleket, melyek - a Le Mans futamot is belértve - rendkívül komoly sikereket értek el a hazai és a nemzetközi versenyeken. A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től ismét gyárthatott motorokat. A cég mintegy 8 évig készített négykerekűeket, ezen időszak alatt, egyre erősebbé vált az irodai felszereléseket gyártó új üzletág is. Akkoriban a Brit BSA is megkapta a jogot, az Adler-motorok gyártására. A céget 1957-ben a Grundig, majd pár évvel később az Olivetti vásárolta fel. Veterán Adler autók
Veterán Adler motorok
Kapcsolódó hivatkozások |