MZ
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(logos) |
(szerkeszt) |
||
15. sor: | 15. sor: | ||
| honlap = | | honlap = | ||
}} | }} | ||
- | == Veterán MZ márkatörténet == | + | == '''Veterán MZ márkatörténet''' == |
Az '''MZ''' motorgyár története egészen 1906-ig nyúlik vissza, egy dán származású mérnök, [[Jørgen Skafte Rasmussen]] ekkor vásárolt meg egy Zschopau mellett található ruhagyárat, hogy ott gőzkazán szerelvényeket gyártson. A történet itt tulajdonképpen összeér a [[DKW]] történetével, hiszen a gyár a világháború alatt gőzgépeket gyártott, majd 1919-ben elkészült a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya), egy kétütemű, gőzhajtású játékmotor. Ennek módosított változata egy motorkerékpárra is felkerült, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda), így indult el az MZ előfutára, a DKW. | Az '''MZ''' motorgyár története egészen 1906-ig nyúlik vissza, egy dán származású mérnök, [[Jørgen Skafte Rasmussen]] ekkor vásárolt meg egy Zschopau mellett található ruhagyárat, hogy ott gőzkazán szerelvényeket gyártson. A történet itt tulajdonképpen összeér a [[DKW]] történetével, hiszen a gyár a világháború alatt gőzgépeket gyártott, majd 1919-ben elkészült a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya), egy kétütemű, gőzhajtású játékmotor. Ennek módosított változata egy motorkerékpárra is felkerült, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda), így indult el az MZ előfutára, a DKW. | ||
22. sor: | 22. sor: | ||
1950-ben [[IFA]] név alatt – akkor már a Német Demokratikus Köztársaságban - indult újra a gyártás, a cég 1956-ban vette fel az MZ nevet. | 1950-ben [[IFA]] név alatt – akkor már a Német Demokratikus Köztársaságban - indult újra a gyártás, a cég 1956-ban vette fel az MZ nevet. | ||
+ | |||
+ | ==='''Idővonal - DKW & MZ motorok'''=== | ||
+ | 1906 Jørgen Skafte Rasmussen (Dánia) vásárolt egy üres vászon Zschopauban | ||
+ | 1917 feltalálta a Dampf-Kraft-Wagen (DKW) (német gőzhajtású autó) is ismert a védjegy DKW | ||
+ | 1920 motor támogatott kerékpár . | ||
+ | 1923-ben átnevezték DKW | ||
+ | 1927 kezdte versenyzésből | ||
+ | 1928 DKW átveszi az Audi gyár Zwickau | ||
+ | 1929 60000 motorkerékpárok elhagyja a Zschopau gyár, és DKW a legnagyobb motorkerékpár-gyártó a világon | ||
+ | 1931 előterjeszti DKW kisautók | ||
+ | 1932 A Auto Union -ben alakult, létre Audi, Horch , Wanderer és DKW. | ||
+ | 1939 kifejlesztette a RT 125 | ||
+ | 1948-ben átnevezték IFA (egy állami tulajdonú vállalat GDR ) | ||
+ | 1950 Az Zschopau alkotások gyártani kezdi az RT 125 modell alakult a háború előtt, alatt védjegy IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau). Ez a modell vált szabadalmi szabad a háború után részeként jóvátétel [ 1 ] , és fejlesztette tovább Britanniában ( BSA Bantam ), USA ( Harley-Davidson Hummer ), Oroszország ( M-1A Moskva ), Japán, Olaszország és Nyugat-Németországban. | ||
+ | 1952-ben a BK350 jelenik meg, az első két-ütemű tengely meghajtó. | ||
+ | 1956 A munkálatok most hívott VEB Motorradwerk Zschopau , vagy MZ röviden. | ||
+ | 1962 A ES 125 / ES 150 elindul gyártás. Egészen a mai napig (2004) ez a legnagyobb épített német motorkerékpár. [ szerkesztés ] Ez volt az első motorkerékpár aszimmetrikus tompított fényszóró mintát. | ||
+ | 1970-ben a milliomodik motor gördül le a futószalagról, az MZ ETS 250 Trophy Sport | ||
+ | 1972 MZ átveszi gyártásával oldalkocsival származó Stoye. | ||
+ | 1983-ban a 2000000. Motorkerékpár lepereg a szállítószalag, ezúttal egy MZ ETZ 250. A tárcsafékek és 12-voltos elektromos az MZ elérte a modern standard motorkerékpár design. | ||
+ | 1989 MZ megszűnik gyártása oldalkocsihoz. | ||
+ | 1990 MZ privatizálnak, december 18-án. | ||
+ | 1993 MZ alá megy csődtömeggondnokság és ETZ szabadalom eladta a török vállalkozás Kanuni amely továbbra termelő modellek 251 és 301. A Muž cég van kialakítva a többitől. | ||
+ | 1996 Muž vette a malajziai Corporation Hong Leong Group | ||
+ | 1999-ben az u végül kikerült a név MUZ. | ||
+ | 2008 június 9-én, Motor Cycle News számolt be, hogy MZ hogy megszűnik műveletek 2008 végén, mert a cég malajziai támogatókat visszavonta pénzügyi támogatást év után folyamatos veszteségeket. | ||
+ | 2008 december 12-én, az MZ Zschopauban berekesztik. [ 2 ] így megállt a motorkerékpár-gyártás, hogy tartott 88 évig ugyanabban a városban. A régi "kelet-német" gyár lett night club, az úgynevezett MZWerk. [ 3 ] | ||
+ | 2009 Korábbi GP csillagok Ralf Waldmann és Martin Wimmer megvásárolható MZ motorkerékpár márka. Az üzlet ment keresztül március 23-án 2009 jelentett négy vagy öt millió eurót. A készpénzes jelenleg kiszerelt a Hong Leong Group . Az új testület áll Ralph Waldmann, Martin Wimmer, Dr Martin Hager, Helmut Lichtenberg és Otto Elbers. Wimmer veszi át a szerepét MZ ügyvezető igazgatója azonnali hatállyal. Vannak olyan pletykák, hogy a cég fog termelni a 600 cc országúti kerékpár alapul Moto2 GP projekt számára. [ 4 ] [ 5 ] | ||
+ | A Zschopau művek egyik legrégebbi motorkerékpár gyár a világon, termelő motorkerékpárok 1922 óta. A legismertebb modell volt a kétütemű 125/150 és 250 sorozat, a változatok ES, ETS, TS und ETZ. MZ egyike volt azon kevés gyártók készült motorkerékpárok oldalkocsival , de mielőtt 1972 oldalkocsival gyártott | ||
+ | |||
+ | === Gyártörténet (provizor)=== | ||
+ | |||
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
- | == Veterán MZ modellek == | + | == '''Veterán MZ modellek''' == |
* [[MZ BK 350]] (1952-1958) | * [[MZ BK 350]] (1952-1958) | ||
52. sor: | 84. sor: | ||
* [[MZ TS 250/1]] (1976-1981) | * [[MZ TS 250/1]] (1976-1981) | ||
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
- | == Kapcsolózó MZ források, hivatkozások == | + | == '''Kapcsolózó MZ források, hivatkozások''' == |
{{Commonscat|MZ}} | {{Commonscat|MZ}} | ||
* [http://www.mzclubhungary.com/ MZ Club Hungary] | * [http://www.mzclubhungary.com/ MZ Club Hungary] |
A lap 2013. február 9., 16:57-kori változata
Veterán MZ márkatörténetAz MZ motorgyár története egészen 1906-ig nyúlik vissza, egy dán származású mérnök, Jørgen Skafte Rasmussen ekkor vásárolt meg egy Zschopau mellett található ruhagyárat, hogy ott gőzkazán szerelvényeket gyártson. A történet itt tulajdonképpen összeér a DKW történetével, hiszen a gyár a világháború alatt gőzgépeket gyártott, majd 1919-ben elkészült a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya), egy kétütemű, gőzhajtású játékmotor. Ennek módosított változata egy motorkerékpárra is felkerült, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda), így indult el az MZ előfutára, a DKW. A motorgyár rendkívül dinamikusan fejlődött, a gazdasági válság idején azonban a DKW beleolvadt az Auto Unionba. A második világháború alatt a zschopau-i gyár motorkerékpárokat és stabil motorokat szállított a hadsereg számára. Németország veresége után a szovjetek lefoglaltak és elszállítottak minden gépet és felszerelést, az Auto Union feloszlott.1950-ben IFA név alatt – akkor már a Német Demokratikus Köztársaságban - indult újra a gyártás, a cég 1956-ban vette fel az MZ nevet. Idővonal - DKW & MZ motorok1906 Jørgen Skafte Rasmussen (Dánia) vásárolt egy üres vászon Zschopauban 1917 feltalálta a Dampf-Kraft-Wagen (DKW) (német gőzhajtású autó) is ismert a védjegy DKW 1920 motor támogatott kerékpár . 1923-ben átnevezték DKW 1927 kezdte versenyzésből 1928 DKW átveszi az Audi gyár Zwickau 1929 60000 motorkerékpárok elhagyja a Zschopau gyár, és DKW a legnagyobb motorkerékpár-gyártó a világon 1931 előterjeszti DKW kisautók 1932 A Auto Union -ben alakult, létre Audi, Horch , Wanderer és DKW. 1939 kifejlesztette a RT 125 1948-ben átnevezték IFA (egy állami tulajdonú vállalat GDR ) 1950 Az Zschopau alkotások gyártani kezdi az RT 125 modell alakult a háború előtt, alatt védjegy IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau). Ez a modell vált szabadalmi szabad a háború után részeként jóvátétel [ 1 ] , és fejlesztette tovább Britanniában ( BSA Bantam ), USA ( Harley-Davidson Hummer ), Oroszország ( M-1A Moskva ), Japán, Olaszország és Nyugat-Németországban. 1952-ben a BK350 jelenik meg, az első két-ütemű tengely meghajtó. 1956 A munkálatok most hívott VEB Motorradwerk Zschopau , vagy MZ röviden. 1962 A ES 125 / ES 150 elindul gyártás. Egészen a mai napig (2004) ez a legnagyobb épített német motorkerékpár. [ szerkesztés ] Ez volt az első motorkerékpár aszimmetrikus tompított fényszóró mintát. 1970-ben a milliomodik motor gördül le a futószalagról, az MZ ETS 250 Trophy Sport 1972 MZ átveszi gyártásával oldalkocsival származó Stoye. 1983-ban a 2000000. Motorkerékpár lepereg a szállítószalag, ezúttal egy MZ ETZ 250. A tárcsafékek és 12-voltos elektromos az MZ elérte a modern standard motorkerékpár design. 1989 MZ megszűnik gyártása oldalkocsihoz. 1990 MZ privatizálnak, december 18-án. 1993 MZ alá megy csődtömeggondnokság és ETZ szabadalom eladta a török vállalkozás Kanuni amely továbbra termelő modellek 251 és 301. A Muž cég van kialakítva a többitől. 1996 Muž vette a malajziai Corporation Hong Leong Group 1999-ben az u végül kikerült a név MUZ. 2008 június 9-én, Motor Cycle News számolt be, hogy MZ hogy megszűnik műveletek 2008 végén, mert a cég malajziai támogatókat visszavonta pénzügyi támogatást év után folyamatos veszteségeket. 2008 december 12-én, az MZ Zschopauban berekesztik. [ 2 ] így megállt a motorkerékpár-gyártás, hogy tartott 88 évig ugyanabban a városban. A régi "kelet-német" gyár lett night club, az úgynevezett MZWerk. [ 3 ] 2009 Korábbi GP csillagok Ralf Waldmann és Martin Wimmer megvásárolható MZ motorkerékpár márka. Az üzlet ment keresztül március 23-án 2009 jelentett négy vagy öt millió eurót. A készpénzes jelenleg kiszerelt a Hong Leong Group . Az új testület áll Ralph Waldmann, Martin Wimmer, Dr Martin Hager, Helmut Lichtenberg és Otto Elbers. Wimmer veszi át a szerepét MZ ügyvezető igazgatója azonnali hatállyal. Vannak olyan pletykák, hogy a cég fog termelni a 600 cc országúti kerékpár alapul Moto2 GP projekt számára. [ 4 ] [ 5 ] A Zschopau művek egyik legrégebbi motorkerékpár gyár a világon, termelő motorkerékpárok 1922 óta. A legismertebb modell volt a kétütemű 125/150 és 250 sorozat, a változatok ES, ETS, TS und ETZ. MZ egyike volt azon kevés gyártók készült motorkerékpárok oldalkocsival , de mielőtt 1972 oldalkocsival gyártott Gyártörténet (provizor)Veterán MZ modellek
Kapcsolózó MZ források, hivatkozások |