Honda
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
7. sor: | 7. sor: | ||
| alapító = [[Soichiro Honda]] | | alapító = [[Soichiro Honda]] | ||
| megszűnt = | | megszűnt = | ||
- | | székhely = | + | | székhely = Minato, Tokió, Japán |
| jelmondat = | | jelmondat = | ||
| kulcsemberek = | | kulcsemberek = | ||
30. sor: | 30. sor: | ||
== Veterán Honda modellek == | == Veterán Honda modellek == | ||
+ | * [[Hondan.a.]] (1963-n.a.) | ||
+ | * [[HondaS 500]] (1963-n.a.) | ||
+ | * [[HondaS 600]] (1965-1966) | ||
+ | * [[HondaS 600]] (1964-1966) | ||
+ | * [[HondaS 800]] (1966-1968) | ||
+ | * [[HondaS 800]] (1966-1970) | ||
+ | * [[HondaN 360]] (1968-1973) | ||
+ | * [[HondaN 600]] (1968-1973) | ||
+ | * [[HondaCivic 1. generáció]] (1973-1979) | ||
+ | * [[HondaCivic 2. generáció]] (1980-1983) | ||
+ | * [[HondaCivic 3. generáció]] (1980-1983) | ||
+ | * [[HondaAccord 1. generáció]] (1976-1981) | ||
+ | * [[HondaAccord 1. generáció]] (1976-1981) | ||
A lap 2010. május 7., 18:40-kori változata
Honda | |
Alapítva | 1962 |
Alapító | Soichiro Honda |
Székhely | Minato, Tokió, Japán |
A(z) Honda weboldala |
Veterán márkatörténet
Soichiro Honda legendás alakja az autóiparnak, a Honda alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt.
A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a Honda Dream megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek.
A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és Honda S500 névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a Honda S600, majd a Honda S800.
1972-ben jelent meg a mai napig húzómodellnek számító Civic, mely a világon elsőként alkalmazta a CVCC vezérlést, így könnyedén teljesítette az Amerikai Egyesült Államok két évvel később életbe lépő károsanyag-kibocsátási követelményrendszerét.
Soichiro Honda egy évvel később – részben az igazgatótanács nyomására – vonult vissza a cégvezetésétől, ám külső tanácsadóként továbbra is igényt tartottak rá. A Honda Accord, majd nem sokkal később a Honda CRX megszületése azonban már az új Honda-vezetésnek köszönhető.
Veterán Honda modellek
- Hondan.a. (1963-n.a.)
- HondaS 500 (1963-n.a.)
- HondaS 600 (1965-1966)
- HondaS 600 (1964-1966)
- HondaS 800 (1966-1968)
- HondaS 800 (1966-1970)
- HondaN 360 (1968-1973)
- HondaN 600 (1968-1973)
- HondaCivic 1. generáció (1973-1979)
- HondaCivic 2. generáció (1980-1983)
- HondaCivic 3. generáció (1980-1983)
- HondaAccord 1. generáció (1976-1981)
- HondaAccord 1. generáció (1976-1981)