Johann Puch
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Életrajzi momentumok: tandem projekt) |
a (→Életrajzi momentumok) |
||
36. sor: | 36. sor: | ||
Johann Puch AG már működő több mint egy évtizede azon a ponton, gyorsan halad a kerékpár gyártó által megkezdett Johann Puch magát termelése motorkerékpárok és szélesebb körű gyártott termékek. Sajnos Johann dolgozott magát korai halál 1914-ben és az azt követő WW1, az osztrák cég nem volt a legjobb egészségnek örvend. | Johann Puch AG már működő több mint egy évtizede azon a ponton, gyorsan halad a kerékpár gyártó által megkezdett Johann Puch magát termelése motorkerékpárok és szélesebb körű gyártott termékek. Sajnos Johann dolgozott magát korai halál 1914-ben és az azt követő WW1, az osztrák cég nem volt a legjobb egészségnek örvend. | ||
- | A háború után egy másik olasz mérnök, Giovanni Marcellino, elküldték a fő gyár Grazban a felszámolásról műveleteket, hanem letette a gyökerek és újra odaszánta a vállalat motorkerékpár-gyártás, alapuló javulás Garelli a design. Marcellino meg a dugattyúk tandem jobb hengeres töltő és egy hosszabb hatalom stroke. Puch még megnyerte a Német Grand Prix 1931-ben egy kettős feltöltésű | + | A háború után egy másik olasz mérnök, Giovanni Marcellino, elküldték a fő gyár Grazban a felszámolásról műveleteket, hanem letette a gyökerek és újra odaszánta a vállalat motorkerékpár-gyártás, alapuló javulás Garelli a design. Marcellino meg a dugattyúk tandem jobb hengeres töltő és egy hosszabb hatalom stroke. Puch még megnyerte a Német Grand Prix 1931-ben egy kettős feltöltésű prototípusával. A tandem elrendezés ezzel beírta magát a tecnika történetben és a Puch a 70-es évek végéig széles körben alkalmazta ezet a konstrukciót a "nagy" motorjain. |
== Fontosabb fejlesztései == | == Fontosabb fejlesztései == |
A lap 2012. augusztus 24., 05:41-kori változata
Tartalomjegyzék |
Rövid életrajz
Johann Puch (1862 június 27. Szlovénia - †1914 július 19. Zágráb Horvátország) feltaláló és mesterszerelő, aki később egy nagyon jelentős járműgyárat alapított. Speciális lakatos szakképzettséget szerzett, majd az ausztriai Stájer-országban telepedett le és ott dolgozott.
1889-ben Johann Puch, az ausztriai Grazban alapította meg a később világhírűvé vált járműgyár elődjét a " Fahrradfabrikation Strauchergasse 18 a " szerelőműhelyt, majd tíz év múlva az " Erste Steiermärkische Fahrrad-Fabriks-AG " gyárat. Kerékpárok gyártásával foglalkoztak, míg 1903-ban megkezdték a különböző típusú motorkerékpárok, majd rövidesen autómobilok gyártását is.
1912-ben Johann Puch nyugdíjba ment, de a társaság tiszteletbeli elnöke maradt. Ebben az évben a társaság mintegy 1100 munkavállalót foglalkoztatott és 16.000 kerékpár mellett, több mint 300 motorkerékpárt és autót gyártottak évente.
1914-ig J. Puch 21 különböző típusú autót, teherautókat, autóbuszokat, katonai és egyéb speciális járműveket, tervezett és fejlesztett, beleértve a császári család és az uralkodó luxus limuzinjait, továbbá az osztrák-magyar hadsereg különböző I. világháborúban használt járműveit.Nevéhez sok, a mai napig alkalmazott műszaki fejlesztés és újdonság kapcsolódik (35 találmány illetve szabadalom), továbbá az az üzleti érdekeken is túlmutató elszántság, mellyel a céget vezette és elképzeléseit sikerre vitte.
Sok-sok sportsiker is kíséri a cég történetét, melyet ezek a műszaki újdonságok alapoztak meg.
Életrajzi momentumok
Tandem projekt
Ahhoz, hogy megértsük az ikerdugattyús elrendezés lényegét, menjünk vissza a 1912-be, amikor az olasz mérnök Alberto Garelli feltalálta ezt. Igen, A. Garelli, a "Garelli Motociclette"-nél épített egy 346cc motor, kifejezetten motorkerékpárok számára. Az elképzelés az volt, hogy ezzel a side-by-side megoldással felszámolja a 2 ütemű motorok gyengeségeit, és megnöveli hatásfokukat, nevezetesen a gyenge nyomatékleadást az alacsony-közepes fordulatszám tartományban.
Puch Sidecar 1905-06
Johann Puch AG már működő több mint egy évtizede azon a ponton, gyorsan halad a kerékpár gyártó által megkezdett Johann Puch magát termelése motorkerékpárok és szélesebb körű gyártott termékek. Sajnos Johann dolgozott magát korai halál 1914-ben és az azt követő WW1, az osztrák cég nem volt a legjobb egészségnek örvend.
A háború után egy másik olasz mérnök, Giovanni Marcellino, elküldték a fő gyár Grazban a felszámolásról műveleteket, hanem letette a gyökerek és újra odaszánta a vállalat motorkerékpár-gyártás, alapuló javulás Garelli a design. Marcellino meg a dugattyúk tandem jobb hengeres töltő és egy hosszabb hatalom stroke. Puch még megnyerte a Német Grand Prix 1931-ben egy kettős feltöltésű prototípusával. A tandem elrendezés ezzel beírta magát a tecnika történetben és a Puch a 70-es évek végéig széles körben alkalmazta ezet a konstrukciót a "nagy" motorjain.
Fontosabb fejlesztései
A teljesség igénye nélkül néhány, Ausztriában bejegyzett "patent"
Fordítás alatt, lassan készül _________