Ural
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
(→Veterán Ural motor modellek) |
(szerkesztés) |
||
2. sor: | 2. sor: | ||
| név = Ural | | név = Ural | ||
| logo = ural_logo_200.jpg | | logo = ural_logo_200.jpg | ||
- | | képméret = | + | | képméret = |
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
| alapítva = 1941 | | alapítva = 1941 | ||
10. sor: | 10. sor: | ||
| jelmondat = | | jelmondat = | ||
| kulcsemberek = | | kulcsemberek = | ||
- | | honlap = http://www. | + | | honlap = http://www.imz-ural.com/ |
}} | }} | ||
- | |||
== Veterán Ural márkatörténet == | == Veterán Ural márkatörténet == | ||
- | |||
Az '''Ural''' története egészen 1939-ig nyúlik vissza, a Szovjetunió a háborúra való készülődés jegyében vette tervbe egy harcászatban is alkalmazható motorkerékpár elkészítését. A Védelmi Minisztériumban kezdődött el az a beszélgetés, melynek célja az volt, hogy meghatározzák a Vörös Hadserege mobilizálási törekvéseit hatékonyan támogató motorkerékpár főbb paramétereit. Mivel az elképzelésekhez leginkább a [[BMW R71]]-es modell állt közel, ezért a kormány 5 modellt vásárolt, melyeket a szakemberek alapos "vizsgálat" alát vetettek. 1941-ben elkészültek az első Ural M-72 modellek, majd Sztálin jóváhagyásával megkezdődött a sorozatgyártás, 1942. október 25.-én pedig megérkeztek a csatamezőre az első Ural M-72 modellek. | Az '''Ural''' története egészen 1939-ig nyúlik vissza, a Szovjetunió a háborúra való készülődés jegyében vette tervbe egy harcászatban is alkalmazható motorkerékpár elkészítését. A Védelmi Minisztériumban kezdődött el az a beszélgetés, melynek célja az volt, hogy meghatározzák a Vörös Hadserege mobilizálási törekvéseit hatékonyan támogató motorkerékpár főbb paramétereit. Mivel az elképzelésekhez leginkább a [[BMW R71]]-es modell állt közel, ezért a kormány 5 modellt vásárolt, melyeket a szakemberek alapos "vizsgálat" alát vetettek. 1941-ben elkészültek az első Ural M-72 modellek, majd Sztálin jóváhagyásával megkezdődött a sorozatgyártás, 1942. október 25.-én pedig megérkeztek a csatamezőre az első Ural M-72 modellek. | ||
25. sor: | 23. sor: | ||
* [[Ural M-72]] (1941-1962) | * [[Ural M-72]] (1941-1962) | ||
+ | * [[Ural M-62]] | ||
+ | *[[Belső hivatkozás]] | ||
+ | *[[Belső hivatkozás]] | ||
== Kapcsolódó oldtimer Ural hivatkozások, források == | == Kapcsolódó oldtimer Ural hivatkozások, források == | ||
- | + | * [http://www.imz-ural.com/ Az IMZ-Ural honlapja] | |
* [http://www.ural-motorcycles.com/index.php?history Az Ural hivatalos történeti oldala] | * [http://www.ural-motorcycles.com/index.php?history Az Ural hivatalos történeti oldala] | ||
A lap 2016. január 27., 20:43-kori változata
Ural | |
Alapítva | 1941 |
Alapító | A szovjet kormány |
Székhely | Irbit, Oroszország |
A(z) Ural weboldala |
Veterán Ural márkatörténet
Az Ural története egészen 1939-ig nyúlik vissza, a Szovjetunió a háborúra való készülődés jegyében vette tervbe egy harcászatban is alkalmazható motorkerékpár elkészítését. A Védelmi Minisztériumban kezdődött el az a beszélgetés, melynek célja az volt, hogy meghatározzák a Vörös Hadserege mobilizálási törekvéseit hatékonyan támogató motorkerékpár főbb paramétereit. Mivel az elképzelésekhez leginkább a BMW R71-es modell állt közel, ezért a kormány 5 modellt vásárolt, melyeket a szakemberek alapos "vizsgálat" alát vetettek. 1941-ben elkészültek az első Ural M-72 modellek, majd Sztálin jóváhagyásával megkezdődött a sorozatgyártás, 1942. október 25.-én pedig megérkeztek a csatamezőre az első Ural M-72 modellek.
Veterán Ural motor modellek
- Ural M-72 (1941-1962)
- Ural M-62
- Belső hivatkozás
- Belső hivatkozás
Kapcsolódó oldtimer Ural hivatkozások, források