Lotus
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán Lotus autók: galéria) |
|||
25. sor: | 25. sor: | ||
== Veterán Lotus autók == | == Veterán Lotus autók == | ||
- | + | {| | |
+ | | | ||
* [[Lotus Mark IV]] (1952-n.a.) | * [[Lotus Mark IV]] (1952-n.a.) | ||
* [[Lotus Mark V]] (1952-n.a.) | * [[Lotus Mark V]] (1952-n.a.) | ||
65. sor: | 66. sor: | ||
* [[Lotus Esprit S3 (Typ 85)]] (1981-1987) | * [[Lotus Esprit S3 (Typ 85)]] (1981-1987) | ||
* [[Lotus Esprit Turbo (Typ 82)]] (1980-1987) | * [[Lotus Esprit Turbo (Typ 82)]] (1980-1987) | ||
- | + | | | |
+ | <gallery> | ||
+ | Fájl: | ||
+ | Fájl: | ||
+ | Fájl: | ||
+ | Fájl: | ||
+ | Fájl: | ||
+ | Fájl: | ||
+ | Fájl: | ||
+ | Fájl: | ||
+ | Fájl: | ||
+ | Fájl: | ||
+ | Fájl: | ||
+ | Fájl: | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |} | ||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == |
A lap 2016. február 3., 09:52-kori változata
Lotus (Lotus Cars Ltd.) | |
Alapítva | 1952 |
Alapító | Colin Chapman |
Székhely | Hethel, Norfolk, Anglia |
A(z) Lotus (Lotus Cars Ltd.) weboldala |
Veterán márkatörténet
Könnyű és gyors élményautók kissorozatú gyártására jött létre a Lotus, melynek alapítója, Colin Chapman legendás alakja az autóiparnak és az autósportnak.
Chapmant gyerekkorától fogva lenyűgözte a technika, így mérnöki pályára lépet, bár az autók iránt vonzalom egy ideig csak a hétvégéket töltötte ki. A Birtish Aluminium alkalmazottjaként dolgozott, szabadidejében azonban autókat bütykölt. Első saját építésű autójához – a Mark I-hez - egy megbízható modellt, az Austin Sevent választotta alapként. Habár továbbra is alkalmazásban állt a fémipari cégnél, hétvégén épített modelljei sikert arattak. Tehetségét Michael Allen ismerte fel, aki felajánlotta, hogy megfinanszírozza a hobbi vállalkozássá formálását, így született meg a Lotus Cars.
A Lotus első autója a Lotus Mark IV volt , mely a Lotus létrejötte előtti „modellpaletta” alapján kapta IV-es sorszámot. Igazi különlegessége a térhálós alváz volt, mely megfelelő stabilitást adott az autónak, miközben rendkívül könnyű volt. A cég 1957-ben mutatta be a Lotus Seven-t, mellyel komoly elismerést vívott ki szakmai berkekben, s ez az eladásokban is lecsapódott.
A Lotus sokáig őrizte önállóságát, ám a 80-as években – részben az alapító halála miatt, részben pedig a sikertelen De Lorean projekt kapcsán – komoly nehézségekkel nézett szembe, végül 1986-ban a General Motors vette meg a céget.
Veterán Lotus autók
Kapcsolódó hivatkozások