Honda
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (szerkesztések, jav) |
|||
(16 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
+ | {| | ||
+ | |bgcolor="beige"| | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Honda | | név = Honda | ||
8. sor: | 11. sor: | ||
| megszűnt = | | megszűnt = | ||
| székhely = Minato, Tokió, Japán | | székhely = Minato, Tokió, Japán | ||
- | | jelmondat = | + | | jelmondat = The Power of Dreams |
| kulcsemberek = | | kulcsemberek = | ||
- | | honlap = | + | | honlap = www.honda.hu |
}} | }} | ||
- | + | == Veterán Honda márkatörténet == | |
- | + | ||
- | == Veterán márkatörténet == | + | |
- | + | ||
- | + | ||
[[Soichiro Honda]] legendás alakja az autóiparnak, a '''Honda''' alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt. | [[Soichiro Honda]] legendás alakja az autóiparnak, a '''Honda''' alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt. | ||
A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a [[Honda Dream]] megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek. | A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a [[Honda Dream]] megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek. | ||
+ | [[Fájl:Hondas-first-productA1947.jpg|center]] | ||
A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és [[Honda S500]] névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a [[Honda S600]], majd a [[Honda S800]]. | A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és [[Honda S500]] névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a [[Honda S600]], majd a [[Honda S800]]. | ||
27. sor: | 27. sor: | ||
Soichiro Honda egy évvel később – részben az igazgatótanács nyomására – vonult vissza a cégvezetésétől, ám külső tanácsadóként továbbra is igényt tartottak rá. A [[Honda Accord]], majd nem sokkal később a [[Honda CRX]] megszületése azonban már az új Honda-vezetésnek köszönhető. | Soichiro Honda egy évvel később – részben az igazgatótanács nyomására – vonult vissza a cégvezetésétől, ám külső tanácsadóként továbbra is igényt tartottak rá. A [[Honda Accord]], majd nem sokkal később a [[Honda CRX]] megszületése azonban már az új Honda-vezetésnek köszönhető. | ||
+ | == Veterán Honda autók == | ||
+ | [[Fájl:Honn360a-1024x596.jpg|thumb|720px|center|'''Honda A360''']] | ||
- | + | * [[Honda S500]] (1963-1964) | |
- | + | ||
- | * [[Honda S500]] (1963- | + | |
* [[Honda S600]] (1964-1966) | * [[Honda S600]] (1964-1966) | ||
- | |||
* [[Honda S800]] (1966-1970) | * [[Honda S800]] (1966-1970) | ||
* [[Honda N360]] (1968-1973) | * [[Honda N360]] (1968-1973) | ||
38. sor: | 37. sor: | ||
* [[Honda Civic 1. gen]] (1973-1979) | * [[Honda Civic 1. gen]] (1973-1979) | ||
* [[Honda Civic 2. gen]] (1980-1983) | * [[Honda Civic 2. gen]] (1980-1983) | ||
- | |||
* [[Honda Accord 1. gen]] (1976-1981) | * [[Honda Accord 1. gen]] (1976-1981) | ||
- | |||
- | |||
- | |||
- | [http://corporate.honda.com/america/history.aspx A Honda története (angol)] | + | == Veterán Honda motorok == |
+ | [[Fájl:Honda_classic_type_d3.jpg|frame|center|'''Honda Dream D3 1950''']] | ||
+ | * [[Honda CB 92]] (1960-1965) | ||
+ | * [[Honda CB 72]] (1960-1966) | ||
+ | * [[Honda CB 77]] (1962-1965) | ||
+ | * [[Honda SS 50]] (1966-1976) | ||
+ | * [[Honda ST 50 Dax]] (1970-1973) | ||
+ | * [[Honda ST 70 Dax]] (1973-1980) | ||
+ | * [[Honda CB 125 S]] (1975-1979) | ||
+ | * [[Honda SL 125]] (1970-1976) | ||
+ | * [[Honda XL 125]] (1976-1979) | ||
+ | * [[Honda SL/XL 250]] (1972-1978) | ||
+ | * [[Honda XL 250 S]] (1978-1982) | ||
+ | * [[Honda XL 500 S]] (1979-1982) | ||
+ | * [[Honda CB 125]] (1970-1974) | ||
+ | * [[Honda CB 200]] (1974-1976) | ||
+ | * [[Honda CB 250 K]] (1968-1973) | ||
+ | * [[Honda CB 250 G]] (1974-1977) | ||
+ | * [[Honda CB 250 T]] (1977-1978) | ||
+ | * [[Honda CB 250 N]] (1978-1984) | ||
+ | * [[Honda CB 450 K]] (1966-1968) | ||
+ | * [[Honda CB 450 K]] (1969-1974) | ||
+ | * [[Honda CL 450]] (1968-1972) | ||
+ | * [[Honda CB 500 T]] (1974-1976) | ||
+ | * [[Honda CX 500]] (1977-1983) | ||
+ | * [[Honda CB 350 F]] (1972-1974) | ||
+ | * [[Honda CB 400 F]] (1974-1977) | ||
+ | * [[Honda CB 500 F]] (1971-1977) | ||
+ | * [[Honda CB 550 F]] (1975-1978) | ||
+ | * [[Honda CB 550 F2/K]] (1977-1978) | ||
+ | * [[Honda CB 750]] (1969-1978) | ||
+ | * [[Honda CB 900 F Bol d'Or]] (1978-1984) | ||
+ | * [[Honda CBX 1000]] (1978-1981) | ||
+ | * [[Honda GI 1000]] (1975-1980) | ||
+ | * [[Honda GL 1100]] (1980-1983) | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
+ | == Kapcsolódó Honda webcímek == | ||
+ | {{Commonscat|Honda}} | ||
+ | * [http://www.honda.hu Honda Magyarország] | ||
+ | * [http://corporate.honda.com/america/history.aspx A Honda története (angol)] | ||
+ | * [http://hu.wikipedia.org/wiki/Honda Honda Wiki HU] | ||
+ | * [http://world.honda.com/ Honda Worldwide] | ||
+ | * [http://hu.wikipedia.org/wiki/Honda_j%C3%A1rm%C5%B1vek_list%C3%A1ja Honda jármű lista] | ||
+ | {|align="center" style="border:inset 6px sandybrown" | ||
+ | |- | ||
+ | |style="border:outset 3px orange"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]] | ||
+ | |bgcolor="beige" style="border:outset 3px orange"| | ||
+ | *'''[[Szerkesztési irányelvek]]''' | ||
+ | *'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]''' | ||
+ | *'''[[Kapcsolat]]''' | ||
+ | |style="border:outset 4px orange"|[[Fájl:backtop.jpg|link=Honda]] | ||
+ | |} | ||
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] | ||
+ | [[Kategória:Motormárka]] | ||
+ | [[Kategória:Egyéb járműmárka]] | ||
[[Kategória:Japán]] | [[Kategória:Japán]] | ||
+ | |} | ||
+ | <meta name="keywords" content="Honda, veterán Honda,oldtimer Honda"></meta> | ||
+ | <meta name="description" content="Honda - veterán Honda márkatörténet, veterán Honda típusok. Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap jelenlegi, 2013. január 30., 20:59-kori változata
Veterán Honda márkatörténetSoichiro Honda legendás alakja az autóiparnak, a Honda alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt. A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a Honda Dream megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek. A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és Honda S500 névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a Honda S600, majd a Honda S800. 1972-ben jelent meg a mai napig húzómodellnek számító Civic, mely a világon elsőként alkalmazta a CVCC vezérlést, így könnyedén teljesítette az Amerikai Egyesült Államok két évvel később életbe lépő károsanyag-kibocsátási követelményrendszerét. Soichiro Honda egy évvel később – részben az igazgatótanács nyomására – vonult vissza a cégvezetésétől, ám külső tanácsadóként továbbra is igényt tartottak rá. A Honda Accord, majd nem sokkal később a Honda CRX megszületése azonban már az új Honda-vezetésnek köszönhető. Veterán Honda autók
Veterán Honda motorok
Kapcsolódó Honda webcímek |