Jeep CJ-5
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(6 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
34. sor: | 34. sor: | ||
3100 cm3Perkins 4.192 I4 diesel | 3100 cm3Perkins 4.192 I4 diesel | ||
- | | felépítés = 4 / 6 / hengeres soros / V | + | | felépítés = 4 / 6 / 8 hengeres soros / V |
- | | váltó = 3 sebességes, | + | | váltó = 3 sebességes, 1980-től 4 sebességes |
| teljesítmény = 51 hp (38 kW) (4000/min) | | teljesítmény = 51 hp (38 kW) (4000/min) | ||
| nyomaték = 142 Nm (2000/min) | | nyomaték = 142 Nm (2000/min) | ||
50. sor: | 50. sor: | ||
A sok változás ebben a kivételesen hosszú gyártási szériában (pl az üzemanyagtartály helye (1971), az alváz hossza és szélessége (1976)) azt eredményezte, hogy kevés az alkatrészek közötti hasonlóság a korai és késői modelleknél, bár ugyanazt a modellek nevet viselték. | A sok változás ebben a kivételesen hosszú gyártási szériában (pl az üzemanyagtartály helye (1971), az alváz hossza és szélessége (1976)) azt eredményezte, hogy kevés az alkatrészek közötti hasonlóság a korai és késői modelleknél, bár ugyanazt a modellek nevet viselték. | ||
- | 1961-től 1965-ig a CJ-5 és CJ-6 típusokat a brit Perkins 3,15 L Diesel I4 (62 LE (46 kW) 3000 fordulat) motorokkal is szerelték. | + | 1961-től 1965-ig a CJ-5 és CJ-6 típusokat a brit Perkins 3,15 L Diesel I4 (62 LE (46 kW) 3000 fordulat) motorokkal is szerelték. [[Fájl:perkins_4_192.jpg|thumb|left|alt=Eredeti perkins 4.192 1961 CJ-5.|Perkins 4.192 dízelmotorral szerelt CJ-5 (1961).]] |
1965-ben, Kaiser megvette a jogot a Buick 3,7 L V6 Dauntless (Rettenthetetlen) motorjára így a CJ-5 és CJ-6 új 155 LE motor kapott a meglevő négyhengeres Willys Hurricane motor mellé az 1971-es modellévig. Az oldalsó helyzetjelző lámpák 1969-ben jelentek meg. A céget 1970-ben eladták az [[American Motors]]-nak (AMC). A "Trac-Lok" önzáró differenciálmű lépett a "Powr-Lok" helyébe 1971-ben. | 1965-ben, Kaiser megvette a jogot a Buick 3,7 L V6 Dauntless (Rettenthetetlen) motorjára így a CJ-5 és CJ-6 új 155 LE motor kapott a meglevő négyhengeres Willys Hurricane motor mellé az 1971-es modellévig. Az oldalsó helyzetjelző lámpák 1969-ben jelentek meg. A céget 1970-ben eladták az [[American Motors]]-nak (AMC). A "Trac-Lok" önzáró differenciálmű lépett a "Powr-Lok" helyébe 1971-ben. | ||
56. sor: | 56. sor: | ||
Saját American Motors motorokat 1972-ben kezdték használni. Ekkor cserélték le a korábbi Hurricane (hurrikán) motorokat az AMC 3,8 L-es motorjaira (kivéve Kalifornia). Opcionálisan rendelhető motor volt a 4,2 L (standard Kaliforniában). Mindkét motor Carter YF karburátorral volt szerelve. Szintén 1972-ben, AMC 5,0 L V8-as motor elérhetővé vált, amely megjavítva a teljesítmény-tömeg arányt, a járművet V8 muscle car-rá tette. Az új motorok miatt, a sárvédők és a motorháztető szélessége megnőtt 127 mm-rel és a tengelytávon is növeltek 76 mm-t 1972-ben. | Saját American Motors motorokat 1972-ben kezdték használni. Ekkor cserélték le a korábbi Hurricane (hurrikán) motorokat az AMC 3,8 L-es motorjaira (kivéve Kalifornia). Opcionálisan rendelhető motor volt a 4,2 L (standard Kaliforniában). Mindkét motor Carter YF karburátorral volt szerelve. Szintén 1972-ben, AMC 5,0 L V8-as motor elérhetővé vált, amely megjavítva a teljesítmény-tömeg arányt, a járművet V8 muscle car-rá tette. Az új motorok miatt, a sárvédők és a motorháztető szélessége megnőtt 127 mm-rel és a tengelytávon is növeltek 76 mm-t 1972-ben. | ||
- | 1980 és 1983 között, a CJ-5 szériában GM Iron Duke I4 "Hurricane" motorral jött ki SR4 négy-sebességes manuális váltóval. A 4,2 L I6 maradt opcióként rendelhető, de a sebességváltó ezeknél a modelleknél | + | 1980 és 1983 között, a CJ-5 szériában GM Iron Duke I4 "Hurricane" motorral jött ki SR4 négy-sebességes manuális váltóval. A 4,2 L I6 maradt opcióként rendelhető, de a sebességváltó ezeknél a modelleknél megváltozott a Tremec T-150 háromsebességesről a Tremec T-176 négysebességesre. |
- | Összesen | + | Összesen 603303 CJ-5-ös gyártottak 1954-től 1983-ig. |
== Veterán Willys CJ-5 / Jeep CJ-5 tapasztalatok, típushibák == | == Veterán Willys CJ-5 / Jeep CJ-5 tapasztalatok, típushibák == |
A lap jelenlegi, 2015. április 12., 12:04-kori változata
Willys CJ-5 / Jeep CJ-5 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Willys-Overland / Jeep |
Gyártás éve | 1954-1983 |
Darabszám | 603303 |
Modellvariánsok | DJ5 |
Kategória | terepjáró |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 3510 mm |
Szélesség | 1740 mm |
Magasság | 1720 mm |
Tömeg | 1209 kg |
Tengelytáv | 2057 mm (1954-1971) 2121 mm (1972-1983) |
Üzemanyag | benzin |
Üzemanyagtartály | 42 liter |
Teljesítmény | |
Motor | 2200 cm3 Willys Hurricane I4
3700 cm3 Dauntless V6 2500 cm3 Iron Duke I4 3800 cm3 AMC I6 4200 cm3 AMC I6 5000 cm3 AMC V8 3100 cm3Perkins 4.192 I4 diesel |
Felépítés | 4 / 6 / 8 hengeres soros / V |
Váltó | 3 sebességes, 1980-től 4 sebességes |
Teljesítmény | 51 hp (38 kW) (4000/min) |
Max. nyomaték | 142 Nm (2000/min) |
Max. sebesség | kb. 97 km/h |
Tartalomjegyzék |
Willys CJ-5 / Jeep CJ-5 típusleírás
A Willys CJ-5 (1964 után Jeep CJ-5 ) elkészültét befolyásolta az új vállalati tulajdonos Kaiser, és a koreai háborús Jeep Willys MC / M38 sikere is. A cél, a Jeep CJ-3B lecserélése volt, bár ez a modell továbbra is a gyártásban maradt. A CJ-5 megismételte elődje sikerét, mivel a folyamatos termelés három évtizede alatt vele párhuzamosan három újabb modell jelent meg. (Jeep CJ-6, Jeep CJ-7, Jeep CJ-8)
A sok változás ebben a kivételesen hosszú gyártási szériában (pl az üzemanyagtartály helye (1971), az alváz hossza és szélessége (1976)) azt eredményezte, hogy kevés az alkatrészek közötti hasonlóság a korai és késői modelleknél, bár ugyanazt a modellek nevet viselték.
1961-től 1965-ig a CJ-5 és CJ-6 típusokat a brit Perkins 3,15 L Diesel I4 (62 LE (46 kW) 3000 fordulat) motorokkal is szerelték.1965-ben, Kaiser megvette a jogot a Buick 3,7 L V6 Dauntless (Rettenthetetlen) motorjára így a CJ-5 és CJ-6 új 155 LE motor kapott a meglevő négyhengeres Willys Hurricane motor mellé az 1971-es modellévig. Az oldalsó helyzetjelző lámpák 1969-ben jelentek meg. A céget 1970-ben eladták az American Motors-nak (AMC). A "Trac-Lok" önzáró differenciálmű lépett a "Powr-Lok" helyébe 1971-ben.
Saját American Motors motorokat 1972-ben kezdték használni. Ekkor cserélték le a korábbi Hurricane (hurrikán) motorokat az AMC 3,8 L-es motorjaira (kivéve Kalifornia). Opcionálisan rendelhető motor volt a 4,2 L (standard Kaliforniában). Mindkét motor Carter YF karburátorral volt szerelve. Szintén 1972-ben, AMC 5,0 L V8-as motor elérhetővé vált, amely megjavítva a teljesítmény-tömeg arányt, a járművet V8 muscle car-rá tette. Az új motorok miatt, a sárvédők és a motorháztető szélessége megnőtt 127 mm-rel és a tengelytávon is növeltek 76 mm-t 1972-ben.
1980 és 1983 között, a CJ-5 szériában GM Iron Duke I4 "Hurricane" motorral jött ki SR4 négy-sebességes manuális váltóval. A 4,2 L I6 maradt opcióként rendelhető, de a sebességváltó ezeknél a modelleknél megváltozott a Tremec T-150 háromsebességesről a Tremec T-176 négysebességesre.
Összesen 603303 CJ-5-ös gyártottak 1954-től 1983-ig.
Veterán Willys CJ-5 / Jeep CJ-5 tapasztalatok, típushibák
Willys CJ-5 / Jeep CJ-5 dokumentumok
Willys CJ-5 / Jeep CJ-5 Referenciák, hivatkozások