Honda
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (→Kapcsolódó Honda webcímek: jav) |
a (szerkesztések, jav) |
||
1. sor: | 1. sor: | ||
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
+ | {| | ||
+ | |bgcolor="beige"| | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Honda | | név = Honda | ||
95. sor: | 97. sor: | ||
[[Kategória:Egyéb járműmárka]] | [[Kategória:Egyéb járműmárka]] | ||
[[Kategória:Japán]] | [[Kategória:Japán]] | ||
- | + | |} | |
<meta name="keywords" content="Honda, veterán Honda,oldtimer Honda"></meta> | <meta name="keywords" content="Honda, veterán Honda,oldtimer Honda"></meta> | ||
<meta name="description" content="Honda - veterán Honda márkatörténet, veterán Honda típusok. Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> | <meta name="description" content="Honda - veterán Honda márkatörténet, veterán Honda típusok. Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap jelenlegi, 2013. január 30., 20:59-kori változata
Veterán Honda márkatörténetSoichiro Honda legendás alakja az autóiparnak, a Honda alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt. A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a Honda Dream megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek. A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és Honda S500 névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a Honda S600, majd a Honda S800. 1972-ben jelent meg a mai napig húzómodellnek számító Civic, mely a világon elsőként alkalmazta a CVCC vezérlést, így könnyedén teljesítette az Amerikai Egyesült Államok két évvel később életbe lépő károsanyag-kibocsátási követelményrendszerét. Soichiro Honda egy évvel később – részben az igazgatótanács nyomására – vonult vissza a cégvezetésétől, ám külső tanácsadóként továbbra is igényt tartottak rá. A Honda Accord, majd nem sokkal később a Honda CRX megszületése azonban már az új Honda-vezetésnek köszönhető. Veterán Honda autók
Veterán Honda motorok
Kapcsolódó Honda webcímek |