Honda S800

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
 
(Egy közbeeső változat nincs mutatva)
34. sor: 34. sor:
== Veterán Honda S800 típustörténet ==
== Veterán Honda S800 típustörténet ==
-
A '''Honda S800''' 1965-ben mutatkozott be a Tokiói Autószalonon, a modell egy évvel később került a piacra. Az újdonság a [[Honda S600]]-ast váltotta, bemutatása előtt két prototípus készült, a Honda S700, illetve a Honda N800. A Honda S800 kupé és roadster kivitelben is kapható volt, az elképesztő tartományokba pörgethető 791 cm3-as sornégyes motor 8000-es fordulatszámon 70 lóerő leadására volt képes, ami így elérte a 160 km/h-s sebességet, miközben fogyasztása még mindig 7 liter alatt volt. A motor egyébként egészen 11 500-as fordulatszámig lehetett pörgetni.  
+
A '''Honda S800''' 1965-ben mutatkozott be a Tokiói Autószalonon, a [[Honda]] legújabb modellje egy évvel később került a piacra. Az újdonság a [[Honda S600]]-ast váltotta, bemutatása előtt két prototípus készült, a [[Honda S700]], illetve a [[Honda N800]]. A Honda S800 kupé és roadster kivitelben is kapható volt, az elképesztő tartományokba pörgethető 791 cm3-as sornégyes motor 8000-es fordulatszámon 70 lóerő leadására volt képes, ami így elérte a 160 km/h-s sebességet, miközben fogyasztása még mindig 7 liter alatt volt. A motor egyébként egészen 11 500-as fordulatszámig lehetett pörgetni.  
48. sor: 48. sor:
A korai Honda S800 hátsó kerekét még az elődmodellben is alkalmazott lánc hajtotta, ezt követően mutatkozott be a hátsó merev híd-
A korai Honda S800 hátsó kerekét még az elődmodellben is alkalmazott lánc hajtotta, ezt követően mutatkozott be a hátsó merev híd-
1968-ban jelent meg a Honda S800M, mely elődjéhez képest többek közt kétkörös fékrendszert, süllyesztett belső kilincseket, helyzetjelző lámpákat kapott. Ezt a modellt – mely a szigorúbb emissziós normáknak is megfelelt a porlasztó áthangolásának köszönhetően - elsősorban az amerikai piacra szánták, habár végül egyetlen darab sem kelt át hivatalosan az óceánon. A Honda S800 gyártása 1970 májusában szűnt meg, mintegy 4 év alatt közel 12 ezer darab készült. Hasonló radstert a Honda csak majd 30 évvel később gyártott újra, ez a Honda S2000.
1968-ban jelent meg a Honda S800M, mely elődjéhez képest többek közt kétkörös fékrendszert, süllyesztett belső kilincseket, helyzetjelző lámpákat kapott. Ezt a modellt – mely a szigorúbb emissziós normáknak is megfelelt a porlasztó áthangolásának köszönhetően - elsősorban az amerikai piacra szánták, habár végül egyetlen darab sem kelt át hivatalosan az óceánon. A Honda S800 gyártása 1970 májusában szűnt meg, mintegy 4 év alatt közel 12 ezer darab készült. Hasonló radstert a Honda csak majd 30 évvel később gyártott újra, ez a Honda S2000.
 +
 +
== Kapcsolódó veterán Honda S800 videók ==
 +
 +
<youtube>nj8hyt7LdX0</youtube>
 +
 +
== Kapcsolódó veterán Honda S800 források, hivatkozások ==
== Kapcsolódó veterán Honda S800 források, hivatkozások ==

A lap jelenlegi, 2011. április 16., 15:56-kori változata

Honda S800
Honda-S800-1969-oldal.JPG
Egy 1969-es Honda S800 a 2011-es Oldtimer Expón, a Totalcar standján.
Gyártási adatok
GyártóHonda
Gyártás éve1966-1970
Darabszám11 536
Modellvariánsokkupé, roadster
Kategóriasportautó
A(z) modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz3350mm
Szélesség1400mm
Magasság1212mm
Tömeg755kg
Tengelytáv2000mm
Üzemanyagbenzin
Üzemanyagtartály35 liter
Teljesítmény
Motor791 cm3
Felépítéssoros, négyhengeres, DOHC
Váltó4 sebességes, szinkronizált
Teljesítmény70 LE (8000 f/min)
Max. nyomaték66 Nm (6000 f/min)
Átlagfogyasztás6,7 liter
Max. sebesség160 km/h



Veterán Honda S800 típustörténet

A Honda S800 1965-ben mutatkozott be a Tokiói Autószalonon, a Honda legújabb modellje egy évvel később került a piacra. Az újdonság a Honda S600-ast váltotta, bemutatása előtt két prototípus készült, a Honda S700, illetve a Honda N800. A Honda S800 kupé és roadster kivitelben is kapható volt, az elképesztő tartományokba pörgethető 791 cm3-as sornégyes motor 8000-es fordulatszámon 70 lóerő leadására volt képes, ami így elérte a 160 km/h-s sebességet, miközben fogyasztása még mindig 7 liter alatt volt. A motor egyébként egészen 11 500-as fordulatszámig lehetett pörgetni.


Az Autocar nevű magazin 1967. április 6.-án megjelenő számban tesztelte az autót, melyben azt is közölte, hogy az 1 liter alatti kategóriában a Honda S800 volt a leggyorsabb és legerősebb autó a világon.

A korai Honda S800 hátsó kerekét még az elődmodellben is alkalmazott lánc hajtotta, ezt követően mutatkozott be a hátsó merev híd- 1968-ban jelent meg a Honda S800M, mely elődjéhez képest többek közt kétkörös fékrendszert, süllyesztett belső kilincseket, helyzetjelző lámpákat kapott. Ezt a modellt – mely a szigorúbb emissziós normáknak is megfelelt a porlasztó áthangolásának köszönhetően - elsősorban az amerikai piacra szánták, habár végül egyetlen darab sem kelt át hivatalosan az óceánon. A Honda S800 gyártása 1970 májusában szűnt meg, mintegy 4 év alatt közel 12 ezer darab készült. Hasonló radstert a Honda csak majd 30 évvel később gyártott újra, ez a Honda S2000.

Kapcsolódó veterán Honda S800 videók


Kapcsolódó veterán Honda S800 források, hivatkozások