Toyota 2000 GT

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
a (Toyota 2000 GT)
 
(Egy közbeeső változat nincs mutatva)
23. sor: 23. sor:
| motor = 2 literes
| motor = 2 literes
| felépítés =  
| felépítés =  
-
| váltó = 5 sebességes manuális, 3 sebességes autómata
+
| váltó = 5 sebességes manuális, 3 sebességes automata
| teljesítmény =  148 LE (7000-es fordulatnál)
| teljesítmény =  148 LE (7000-es fordulatnál)
| nyomaték = 177 Nm (5000-es fordulatnál)
| nyomaték = 177 Nm (5000-es fordulatnál)
51. sor: 51. sor:
* [http://autohistory.blog.hu/2009/12/06/yamaha_3 A Yamaha autói (az Autohistory blog cikke)]
* [http://autohistory.blog.hu/2009/12/06/yamaha_3 A Yamaha autói (az Autohistory blog cikke)]
 +
[[Kategória:Autótípus]]
<meta name="keywords" content="Toyota 2000 Gt, veterán Toyota 2000 GT, oldtimer Toyota 2000 GT"></meta>   
<meta name="keywords" content="Toyota 2000 Gt, veterán Toyota 2000 GT, oldtimer Toyota 2000 GT"></meta>   
<meta name="description" content="Toyota 2000 GT - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>
<meta name="description" content="Toyota 2000 GT - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap jelenlegi, 2010. szeptember 13., 13:00-kori változata

Toyota 2000 GT
150
Egy 2000 GT az első szériából.
Gyártási adatok
GyártóToyota, Yamaha
Gyártás éve1967-1970
Darabszám351
A(z) 2 ajtós kupé modell műszaki adatai
Teljesítmény
Motor2 literes
Váltó5 sebességes manuális, 3 sebességes automata
Teljesítmény148 LE (7000-es fordulatnál)
Max. nyomaték177 Nm (5000-es fordulatnál)



Veterán TOYOTA 2000 GT típusleírás

A Toyota 2000 GT a Toyota első nagyteljesítményű versenyautója volt, melyet 1966-ben mutatott be a gyár a Tokiói Autóshown, sorozatgyártásba csak 1967-ben került, elsősorban a nyugati piacra szánták a modellt.

Az autó tervezése 1963-ban kezdődött el Jiro Kawano, a versenyrészleg igazgatójának fennhatósága alatt. A feladat az volt, hogy készítsenek egy megnyerő vonalvezetésű, gyors, ugyanakkor kényelmes túraautót, mely az európai vonalat követi. Sokak szerint a 2000 GT némi hasonlóságot mutat a Jaguar E-Type modellekkel. A design alapjait egyébként a Yamaha mérnkökei áltak készített, A550X kódnevű formaterv adta, melyet eredetileg a Nissan számára terveztek, de a konkurens márka végül nem vette meg a terveket. A Yamaha a modell gyártására is szerződőtt a Toyotával.

A Toyota 2000 GT-ből mindössze 351 darab készült, amerikai árát tekintve – 6800 dollár - magasabb volt, mint az akkoriban kapható Porsche és Jaguar modellek. Az autó rendkívül alacsony, olasz sportkocsikhoz hasonló darabszámának, no meg vonzó formájának és technikai paramétereinek köszönhetően a gyűjtők egyik kedvence. Mindössze 9 modell - MF-12 kódnév alatt - készült nagyobb, 2.3 literes motorral.

A Toyota 2000 GT 1967-ben feltűnt a Csak kétszer élsz címnű James Bond filmben is. A filmet rendező Albert "Cubby" Broccoli a Tokiói Autóhown látta meg a járművet, kettőt is rendelt belőle, ám a fáma szerint az akkori James Bond - Sean Conery - túl magas volt a kupéhoz, így kénytelen voltak nyittot autót gyártani a megrendelőnek.


TOYOTA 2000 GT dokumentumok

TOYOTA 2000 GT referenciák, hivatkozások