Toyota 2000 GT
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (Toyota 2000 GT) |
|||
(Egy közbeeső változat nincs mutatva) | |||
23. sor: | 23. sor: | ||
| motor = 2 literes | | motor = 2 literes | ||
| felépítés = | | felépítés = | ||
- | | váltó = 5 sebességes manuális, 3 sebességes | + | | váltó = 5 sebességes manuális, 3 sebességes automata |
| teljesítmény = 148 LE (7000-es fordulatnál) | | teljesítmény = 148 LE (7000-es fordulatnál) | ||
| nyomaték = 177 Nm (5000-es fordulatnál) | | nyomaték = 177 Nm (5000-es fordulatnál) | ||
51. sor: | 51. sor: | ||
* [http://autohistory.blog.hu/2009/12/06/yamaha_3 A Yamaha autói (az Autohistory blog cikke)] | * [http://autohistory.blog.hu/2009/12/06/yamaha_3 A Yamaha autói (az Autohistory blog cikke)] | ||
+ | [[Kategória:Autótípus]] | ||
<meta name="keywords" content="Toyota 2000 Gt, veterán Toyota 2000 GT, oldtimer Toyota 2000 GT"></meta> | <meta name="keywords" content="Toyota 2000 Gt, veterán Toyota 2000 GT, oldtimer Toyota 2000 GT"></meta> | ||
<meta name="description" content="Toyota 2000 GT - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> | <meta name="description" content="Toyota 2000 GT - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap jelenlegi, 2010. szeptember 13., 13:00-kori változata
Toyota 2000 GT | |
Egy 2000 GT az első szériából. | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Toyota, Yamaha |
Gyártás éve | 1967-1970 |
Darabszám | 351 |
A(z) 2 ajtós kupé modell műszaki adatai | |
Teljesítmény | |
Motor | 2 literes |
Váltó | 5 sebességes manuális, 3 sebességes automata |
Teljesítmény | 148 LE (7000-es fordulatnál) |
Max. nyomaték | 177 Nm (5000-es fordulatnál) |
Veterán TOYOTA 2000 GT típusleírás
A Toyota 2000 GT a Toyota első nagyteljesítményű versenyautója volt, melyet 1966-ben mutatott be a gyár a Tokiói Autóshown, sorozatgyártásba csak 1967-ben került, elsősorban a nyugati piacra szánták a modellt.
Az autó tervezése 1963-ban kezdődött el Jiro Kawano, a versenyrészleg igazgatójának fennhatósága alatt. A feladat az volt, hogy készítsenek egy megnyerő vonalvezetésű, gyors, ugyanakkor kényelmes túraautót, mely az európai vonalat követi. Sokak szerint a 2000 GT némi hasonlóságot mutat a Jaguar E-Type modellekkel. A design alapjait egyébként a Yamaha mérnkökei áltak készített, A550X kódnevű formaterv adta, melyet eredetileg a Nissan számára terveztek, de a konkurens márka végül nem vette meg a terveket. A Yamaha a modell gyártására is szerződőtt a Toyotával.
A Toyota 2000 GT-ből mindössze 351 darab készült, amerikai árát tekintve – 6800 dollár - magasabb volt, mint az akkoriban kapható Porsche és Jaguar modellek. Az autó rendkívül alacsony, olasz sportkocsikhoz hasonló darabszámának, no meg vonzó formájának és technikai paramétereinek köszönhetően a gyűjtők egyik kedvence. Mindössze 9 modell - MF-12 kódnév alatt - készült nagyobb, 2.3 literes motorral.
A Toyota 2000 GT 1967-ben feltűnt a Csak kétszer élsz címnű James Bond filmben is. A filmet rendező Albert "Cubby" Broccoli a Tokiói Autóhown látta meg a járművet, kettőt is rendelt belőle, ám a fáma szerint az akkori James Bond - Sean Conery - túl magas volt a kupéhoz, így kénytelen voltak nyittot autót gyártani a megrendelőnek.
TOYOTA 2000 GT dokumentumok
TOYOTA 2000 GT referenciák, hivatkozások