Triumph

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(II. világháború utáni oldtimer Triumph modellek: jav)
 
(19 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
| név = Triumph
| név = Triumph
-
| logo = Triumph_logo.png
+
| logo = Logo_triumph.jpg
-
| képméret = 150px
+
| képméret = 200px
-
| képaláírás =  
+
| képaláírás = Triumph Covetry, UK
-
| alapítva =
+
| alapítva = 1885 (1905 - az első motorkerékpár, 1923 - az első autó)
-
| alapító = 1885 (1905 - az első motorkerékpár, 1923 - az első autó)
+
| alapító = Siegfried Bettmann
| megszűnt = 1984
| megszűnt = 1984
| székhely = Coventry, Anglia
| székhely = Coventry, Anglia
-
| jelmondat =  
+
| jelmondat = -
-
| kulcsemberek =  
+
| kulcsemberek = -
-
| honlap =  
+
| honlap = http://en.wikipedia.org/wiki/Triumph_Motor_Company
}}
}}
== Veterán Triumph márkatörténet ==
== Veterán Triumph márkatörténet ==
 +
<youtube>LyTGFkulRAw</youtube>
-
1887-től kerékpárt, 1905-től már motorbicikliket, 1923-től pedig autókat építette az angol '''Triumph''', bejárva ezzel az akkoriban jellemző fejlődési utat. Az alsó és középkategóriás négyajtósokat gyártó cég sportautós imázsát a feltöltős motorral ellátott Dolomite alapozta meg. A cég fokozatosan bővítette modellkínálatát, ami a háborúhoz közeledve nem tűnt szerencsésnek. A Triumph 1936-ban eladta motorbicikli üzletágát, ám ez sem mentette meg az 1939-es csődtől, a bedőlt vállalkozást a [[Standard]] vásárolta meg.
+
'''Pre-1940 Triumph Motor Club''' [http://www.youtube.com/embed/LyTGFkulRAw '''Oldtimers Pre-1940''']
 +
 
 +
=== '''Az angliai Triumph''' ===
 +
[[Fájl:1907-1914-Triumph-Script.jpg|left|200px]]
 +
1887-től kerékpárt, 1902-től már motorbicikliket, 1923-től pedig autókat építette az angol '''Triumph''', bejárva ezzel az akkoriban jellemző fejlődési utat. Az alsó és középkategóriás négyajtósokat gyártó cég sportautós imázsát a feltöltős motorral ellátott Dolomite alapozta meg. A cég fokozatosan bővítette modellkínálatát, ami a háborúhoz közeledve nem tűnt szerencsésnek. A Triumph 1936-ban eladta motorbicikli üzletágát, ám ez sem mentette meg az 1939-es csődtől, a bedőlt vállalkozást a [[Standard]] vásárolta meg.
A Standard menedzsmentje fantáziát látva a sportos vonal erősítésében, a II. világháború után dobta piacra a [[Triumph TR]]-t, melynek második szériája komoly sikert aratott, a TR-t évtizedeken át gyártotta a cég.
A Standard menedzsmentje fantáziát látva a sportos vonal erősítésében, a II. világháború után dobta piacra a [[Triumph TR]]-t, melynek második szériája komoly sikert aratott, a TR-t évtizedeken át gyártotta a cég.
21. sor: 26. sor:
A Triumph számos tulajdonosváltáson esett át, a márka utolsó modellje 1984-ben jelent meg, a Triumph márkanevet jelenleg a [[BMW]] birtokolja.
A Triumph számos tulajdonosváltáson esett át, a márka utolsó modellje 1984-ben jelent meg, a Triumph márkanevet jelenleg a [[BMW]] birtokolja.
 +
=== '''German Triumph (TWN)''' ===
-
== Veterán Triumph autók ==
+
'''A Triumph TWN története'''
-
==== I. és II. világháború közti oldtimer Triumph modellek ====
+
[[Fájl:Twn_triumph_logo.gif|left]]A  Németországban született Siegfried Bettmann, 1886-ban megalapította a Triumph gyárat az angliai Coventry városában, ahol  kerékpárokat épített. Egy évtizeddel később szülővárosában, Nürnbergben is építtetett egy Triumph gyártóüzemet. Az angliai gyár az első motorkerékpárokat 1902-ben, a német gyár 1903-ban szerelte össze.
 +
 
 +
A német gyár az angol gyártmányokkal azonos motorokra alapítva építette modelljeit, 1929-ig, azokhoz nagyon nagyon hasonlóan, mikor is a gazdasági és politikai légkör Németországban megváltozván, a -TWN- kénytelen áttérni a hazai alkatrészek felhasználására. Későbbi modellejei, a MAG és Sachs motorokon alapultak.
 +
 
 +
A két világháború közötti időszakban olyan mértékű jogvita alakul ki a "Triumph UK"-val, minek nyomán néhány német modellt Orial márkajelzéssel bocsátanak ki, de miután egy francia cég is panaszt emel, a vállalat a -TWN - (Triumph Werke Nürnberg) márkanévre váltott.
 +
 
 +
A "WWII" hatásaira, a gyár összeolvadt a [[Adler]] céggel (1956-ban), és a német Triumph motorkerékpárok gyártása megszünt.
 +
 
 +
A [[TWN]] motorkerékpárokat innen, külön oldalon részletezzük a későbbiekben. ''(a szerk. megjegyzése)''
 +
 
 +
== Veterán Triumph autók ==
 +
{|style="border:thick inset silver;"
 +
|-bgcolor="crimson"
 +
|align="center"|[[Fájl:Triumphcar-logo.jpg|150px]]'''Triumph 10/20'''
 +
|[[Fájl:Triumph 10-20 01.jpg|560px]]
 +
|}
 +
=== I. és II. világháború közti oldtimer Triumph modellek ===
* [[Triumph 10_/20]] (1923-1925)
* [[Triumph 10_/20]] (1923-1925)
* [[Triumph 13/35 (12.8)]] (1927-1927)
* [[Triumph 13/35 (12.8)]] (1927-1927)
44. sor: 66. sor:
* [[Triumph 12]] (1939-1940)
* [[Triumph 12]] (1939-1940)
-
====II. világháború utáni oldtimer Triumph modellek ====
+
===II. világháború utáni oldtimer Triumph modellek ===
 +
{|style="border:thick inset silver;"
 +
|-bgcolor="mediumslateblue"
 +
|align="center"|[[Fájl:Emb_stag.jpg|150px]]'''Triumph Stag'''
 +
|[[Fájl:Triumph stag 03.jpg|560px]]
 +
|}
* [[Triumph 1800 Saloon]] (1946-1949)
* [[Triumph 1800 Saloon]] (1946-1949)
94. sor: 121. sor:
* [[Triumph Dolomite Sprint]] (1973-1980)
* [[Triumph Dolomite Sprint]] (1973-1980)
* [[Triumph Stag]] (1970-1978)
* [[Triumph Stag]] (1970-1978)
 +
{|style="border:thick inset silver;"
 +
|-bgcolor="orange"
 +
|align="center"|[[Fájl:TriumphGlobev1.png|280px]]
 +
|<youtube>zWhebTW43rw</youtube>
 +
|}
 +
== Triumph motorok ==
 +
'''Tisztelt Látogató!'''
 +
A Triumph veteránautó szekciójában, bár nem szorosan tartozik ide, de kedvcsinálóként megemlítjük a cég által gyártott számos motorkerékpár modellt is. Részletesebben a veterán motorkerékpárok között találhatunk majd rájuk a '''''Veterán Park''''' oldalain. 
 +
{|style="border:thick inset darkgray;"
 +
|-bgcolor="silver"
 +
|align="center"|[[Fájl:TRmotorlogo.jpg|150px]]'''Tiger 80 (1937)'''
 +
|[[Fájl:Tiger80 1937 01.jpg|560px]]
 +
|}
 +
'''HISTORY OF TRIUMPH PRODUCTION 1937-83'''
 +
'''''Triumph Motorcycles MODEL-BY-MODEL:'''''
-
== Kapcsolódó Triumph hivatkozások ==
+
*1937-40..........Tiger 70 (249cc OHV single)
 +
*1937-40..........Tiger 80 (349cc OHV single)
 +
*1937-40..........Tiger 90 (497cc OHV single)
 +
*1937-40..........5T Speed Twin (498cc OHV twin)
 +
*1938-40..........Tiger 100 (498cc OHV twin)
 +
*1940-45..........World War 2 halts civilian production
 +
*1946-58..........5T Speed Twin (498cc OHV twin)
 +
*1946-59..........Tiger 100 (498cc OHV twin)
 +
*1949-58..........TR5 Trophy (498cc OHV twin)
 +
*1950-66..........6T Thunderbird (649cc OHV twin)
 +
*1954-61..........T110 Tiger (649cc OHV twin)
 +
*1954-68..........Tiger Cub (200cc OHV single)
 +
*1956-70..........TR6R/C Trophy (649cc OHV twin)
 +
*1957-66..........3TA/Twenty One (348cc OHV twin)
 +
*1957-66..........5TA (490cc OHV twin)
 +
*1959...............T100 Tiger (490cc OHV twin)
 +
*1959...............T120 Bonneville (649cc OHV twin, 2 carbs)
 +
*1960...............TR7A/B Bonneville (649cc OHV twin, 2 carbs)
 +
*1961-72..........T120C/R Bonneville (649cc OHV twin, 2 carbs)
 +
*1960-61..........T100A Tiger (490cc OHV twin)
 +
*1962-65..........T100SS Tiger (490cc OHV twin)
 +
*1963-69..........T90 Tiger (348cc OHV twin)
 +
*1966-67..........TT Special (649cc OHV, 2 carbs, racer)
 +
*1966-74..........T100R Daytona (490cc OHV twin, 2 carbs)
 +
*1969-74..........T150/V Trident (740cc OHV triple)
 +
*1970...............T120RT Bonneville (750cc OHV twin, US only)
 +
*1971-72..........T120RV Bonneville (649cc OHV twin, 5 speed)
 +
*1971-72..........TR6R/RV Tiger (649cc OHV twin)
 +
{|style="border:thick inset orangered;"
 +
|-
 +
|align="center"|[[Fájl:Triumph_logo.jpg|250px]]
 +
|<youtube>y4rNAa3oOrM</youtube>
 +
|}
 +
 +
 +
*1973-83..........TR7RV Tiger 750 (744cc OHV twin, 5 speed)
 +
*1973-83..........T140RV/E Bonneville (744cc OHV twin, 5 speed)
 +
*1973...............X75 Hurricane (740cc OHV triple)
 +
*1975...............T160 Trident (740cc OHV triple, elec start)
 +
*1977...............T140J Bonneville Jubilee (744cc OHV twin)
 +
*1979...............T140D Bonneville Special (744cc OHV twin)
 +
*1981...............T140LE Bonneville Royal Wedding (744cc twin)
 +
*1982...............T140 TSX factory custom (744cc OHV twin)
 +
*1982...............T140 TSS (744cc 8-valve twin)
 +
 +
'''CONVERSIONS TO UNIT CONSTRUCTION:'''
 +
*350 twin.........First year of Unit Construction: 1957
 +
*500 twin.........First year of Unit Construction: 1959
 +
*650 twin.........First year of Unit Construction: 1963
 +
 +
{|style="border:thick inset orangered;"
 +
|-bgcolor="darkgray"
 +
|align="center"|[[Fájl:Triumph_logo.jpg|150px]]'''Bonneville'''
 +
|[[Fájl:TrBonneville01.jpg|560px]]
 +
|}
 +
 +
'''''(A Triumph márka/illetve kapcsolódó jogok jelenleg a [[BMW]] tulajdonában állnak.)'''''
 +
 +
== Kapcsolódó Triumph hivatkozások ==
 +
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Triumph_Motor_Company Triumph Motor Company]
* [http://club.triumph.org.uk/ Club Triumph (angol)]
* [http://club.triumph.org.uk/ Club Triumph (angol)]
* [http://www.classiccarhub.co.uk/tech/triumph-paint-colours.html Triumph festési kódok és minták (angol)]
* [http://www.classiccarhub.co.uk/tech/triumph-paint-colours.html Triumph festési kódok és minták (angol)]
 +
* [http://www.classic-british-motorcycles.com/  Brit motormárkák]
 +
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Triumph_Motorcycles_Ltd Triumph motorok]
 +
* [http://www.pre-1940triumphmotorclub.org/ Pre-1940 Triumph Motor Club]
 +
* [http://de.wikipedia.org/wiki/Triumph_(N%C3%BCrnberg) TWN Nünberg Wikipédia EN]
 +
[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|180px|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]]
 +
[[Fájl:backtop.jpg|link=Triumph]]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Motormárka]]
[[Kategória:Motormárka]]
[[Kategória:Anglia]]
[[Kategória:Anglia]]
 +
 +
<meta name="keywords" content="veterán Triumph,oldtimer Triumph"></meta>
 +
<meta name="description" content="Triumph - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap jelenlegi, 2012. szeptember 21., 10:12-kori változata

Triumph
Logo triumph.jpg
Triumph Covetry, UK
Alapítva1885 (1905 - az első motorkerékpár, 1923 - az első autó)
AlapítóSiegfried Bettmann
Megszűnt1984
SzékhelyCoventry, Anglia
Jelmondat-
Kulcsemberek-
A(z) Triumph weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán Triumph márkatörténet

Pre-1940 Triumph Motor Club Oldtimers Pre-1940

Az angliai Triumph

1907-1914-Triumph-Script.jpg

1887-től kerékpárt, 1902-től már motorbicikliket, 1923-től pedig autókat építette az angol Triumph, bejárva ezzel az akkoriban jellemző fejlődési utat. Az alsó és középkategóriás négyajtósokat gyártó cég sportautós imázsát a feltöltős motorral ellátott Dolomite alapozta meg. A cég fokozatosan bővítette modellkínálatát, ami a háborúhoz közeledve nem tűnt szerencsésnek. A Triumph 1936-ban eladta motorbicikli üzletágát, ám ez sem mentette meg az 1939-es csődtől, a bedőlt vállalkozást a Standard vásárolta meg.

A Standard menedzsmentje fantáziát látva a sportos vonal erősítésében, a II. világháború után dobta piacra a Triumph TR-t, melynek második szériája komoly sikert aratott, a TR-t évtizedeken át gyártotta a cég.

A Triumph számos tulajdonosváltáson esett át, a márka utolsó modellje 1984-ben jelent meg, a Triumph márkanevet jelenleg a BMW birtokolja.

German Triumph (TWN)

A Triumph TWN története

Twn triumph logo.gif
A Németországban született Siegfried Bettmann, 1886-ban megalapította a Triumph gyárat az angliai Coventry városában, ahol kerékpárokat épített. Egy évtizeddel később szülővárosában, Nürnbergben is építtetett egy Triumph gyártóüzemet. Az angliai gyár az első motorkerékpárokat 1902-ben, a német gyár 1903-ban szerelte össze.

A német gyár az angol gyártmányokkal azonos motorokra alapítva építette modelljeit, 1929-ig, azokhoz nagyon nagyon hasonlóan, mikor is a gazdasági és politikai légkör Németországban megváltozván, a -TWN- kénytelen áttérni a hazai alkatrészek felhasználására. Későbbi modellejei, a MAG és Sachs motorokon alapultak.

A két világháború közötti időszakban olyan mértékű jogvita alakul ki a "Triumph UK"-val, minek nyomán néhány német modellt Orial márkajelzéssel bocsátanak ki, de miután egy francia cég is panaszt emel, a vállalat a -TWN - (Triumph Werke Nürnberg) márkanévre váltott.

A "WWII" hatásaira, a gyár összeolvadt a Adler céggel (1956-ban), és a német Triumph motorkerékpárok gyártása megszünt.

A TWN motorkerékpárokat innen, külön oldalon részletezzük a későbbiekben. (a szerk. megjegyzése)

Veterán Triumph autók

Triumphcar-logo.jpgTriumph 10/20 Triumph 10-20 01.jpg

I. és II. világháború közti oldtimer Triumph modellek

II. világháború utáni oldtimer Triumph modellek

Emb stag.jpgTriumph Stag Triumph stag 03.jpg
TriumphGlobev1.png

Triumph motorok

Tisztelt Látogató! A Triumph veteránautó szekciójában, bár nem szorosan tartozik ide, de kedvcsinálóként megemlítjük a cég által gyártott számos motorkerékpár modellt is. Részletesebben a veterán motorkerékpárok között találhatunk majd rájuk a Veterán Park oldalain.

TRmotorlogo.jpgTiger 80 (1937) Tiger80 1937 01.jpg

HISTORY OF TRIUMPH PRODUCTION 1937-83 Triumph Motorcycles MODEL-BY-MODEL:

  • 1937-40..........Tiger 70 (249cc OHV single)
  • 1937-40..........Tiger 80 (349cc OHV single)
  • 1937-40..........Tiger 90 (497cc OHV single)
  • 1937-40..........5T Speed Twin (498cc OHV twin)
  • 1938-40..........Tiger 100 (498cc OHV twin)
  • 1940-45..........World War 2 halts civilian production
  • 1946-58..........5T Speed Twin (498cc OHV twin)
  • 1946-59..........Tiger 100 (498cc OHV twin)
  • 1949-58..........TR5 Trophy (498cc OHV twin)
  • 1950-66..........6T Thunderbird (649cc OHV twin)
  • 1954-61..........T110 Tiger (649cc OHV twin)
  • 1954-68..........Tiger Cub (200cc OHV single)
  • 1956-70..........TR6R/C Trophy (649cc OHV twin)
  • 1957-66..........3TA/Twenty One (348cc OHV twin)
  • 1957-66..........5TA (490cc OHV twin)
  • 1959...............T100 Tiger (490cc OHV twin)
  • 1959...............T120 Bonneville (649cc OHV twin, 2 carbs)
  • 1960...............TR7A/B Bonneville (649cc OHV twin, 2 carbs)
  • 1961-72..........T120C/R Bonneville (649cc OHV twin, 2 carbs)
  • 1960-61..........T100A Tiger (490cc OHV twin)
  • 1962-65..........T100SS Tiger (490cc OHV twin)
  • 1963-69..........T90 Tiger (348cc OHV twin)
  • 1966-67..........TT Special (649cc OHV, 2 carbs, racer)
  • 1966-74..........T100R Daytona (490cc OHV twin, 2 carbs)
  • 1969-74..........T150/V Trident (740cc OHV triple)
  • 1970...............T120RT Bonneville (750cc OHV twin, US only)
  • 1971-72..........T120RV Bonneville (649cc OHV twin, 5 speed)
  • 1971-72..........TR6R/RV Tiger (649cc OHV twin)
Triumph logo.jpg


  • 1973-83..........TR7RV Tiger 750 (744cc OHV twin, 5 speed)
  • 1973-83..........T140RV/E Bonneville (744cc OHV twin, 5 speed)
  • 1973...............X75 Hurricane (740cc OHV triple)
  • 1975...............T160 Trident (740cc OHV triple, elec start)
  • 1977...............T140J Bonneville Jubilee (744cc OHV twin)
  • 1979...............T140D Bonneville Special (744cc OHV twin)
  • 1981...............T140LE Bonneville Royal Wedding (744cc twin)
  • 1982...............T140 TSX factory custom (744cc OHV twin)
  • 1982...............T140 TSS (744cc 8-valve twin)

CONVERSIONS TO UNIT CONSTRUCTION:

  • 350 twin.........First year of Unit Construction: 1957
  • 500 twin.........First year of Unit Construction: 1959
  • 650 twin.........First year of Unit Construction: 1963
Triumph logo.jpgBonneville TrBonneville01.jpg

(A Triumph márka/illetve kapcsolódó jogok jelenleg a BMW tulajdonában állnak.)

Kapcsolódó Triumph hivatkozások

VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg