Renault
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Renault | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1899. február 25. | alapító = Louis Renault, Marcel Renault, [[Fernan…”) |
|||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Renault | | név = Renault | ||
- | | logo = | + | | logo = [[Fájl:Renault_logo_1960-1972.jpg]] |
| képméret = 150px | | képméret = 150px | ||
| képaláírás = | | képaláírás = |
A lap 2010. június 14., 08:54-kori változata
Renault | |
Alapítva | 1899. február 25. |
Alapító | Louis Renault, Marcel Renault, Fernand Renault |
Székhely | Franciaország |
A(z) Renault weboldala |
Veterán Renault márkatörténet
Louis Renault a De Dion-erőforrás felhasználásával készített saját igényeinek megfelelő autót. Az egyedi építésű jármű olyannyira elnyerte a baráti kör tetszését, hogy konkrét megrendelések érkeztek, így megalakult a Renault márka. A cég – melyhez további két Renault testvér csatlakozott - rendkívül gyors növekedésnek indult, 1918-ra már 20 ezren dolgoztak a Renaultnál, mely az autókon kívül buszokat, teherautókat, sőt repülőgépmotorokat is gyártott.
A II. világháború idején a gyár haditermelésre állt át, a megszállás idején a nácik tankokat akartak készíttetni a gyárban, ezt azonban Louis Renault visszautasította, ugyanakkor teherautókat készített a németek számára. 1944-ben, Párizs felszabadításakor Louis Renault a németekkel történő együttműködés miatt elfogták és börtönbe csukták, perét már nem élte meg, pár hónappal később meghalt.
A Renault ezt követően államosították, majd 1947-ben bemutatták az első háború utáni modellt, a Renault 4CV-t, mely másfél évtized alatt 1 millió példányban kelt el. A Renault legsikeresebb modelljének megjelenésére azonban 1972-ig kellett várni, ez volt a kis Renault 5, mely számos motorváltozatban – többek közt 160 lóerőt produkáló turbófeltöltés erőforrással – volt kapható.
Veterán Renault autók
- Renault A1-C (1907-n.a.)
- Renault 40CV (1921-n.a.)
- Renault Reinastella (1928-n.a.)
- Renault Model KJ (1922-1929)
- Reanult Primaquatre (1931-1933)
- Reanult Monaquarte (1932-1935)
- Reanult Vivaquarte (1936-1939)
- Reanult Juvaquatre (1938-1939)
- Renault 4 CV (1947-1961)
- Renault Frégate (1951-1960)
- Renault Dauphine (1956-1964)
- Renault Dauphine Gordini (1958-1967)
- Renault Floride (1959-1962)
- Renault Floride S (1962-1963)
- Renault Caravelle (1962-1963)
- Renault Caravelle S (1965-1968)
- Renault R 4 (1961-1969)
- Renault R 4 GTL (1978-1985)
- Renault R 6 (1968-1975)
- Renault R 6 Rodeo (1977-1981)
- Renault R 8 (1962-1967)
- Renault R 8 Major 1100 (1964-1964)
- Renault R 8 Gordini 1100 (1964-1965)
- Renault R 8 Gordini 1300 (1966-1970)
- Renault R 10 Major (1965-1971)
- Renault R 12 (1969-1979)
- Renault R 20 (1975-1984)
- Renault R 30 TS (1975-1981)
- Renault R 30 TX (1979-1984)
- Renault Fuego GTX (1980-1985)
- Renault Fuego Turbo (1984-1986)
- Renault R 15 TL (1971-1979)
- Renault R 15 GTL (1971-1979)
- Renault R 15 TS (1971-1976)
- Renault R 16 (1965-1970)
- Renault R 16 TS (1968-1976)
- Renault R 16 TL (1970-1979)
- Renault R 16 TX (1973-1979)
- Renault R 17 TL (1971-1976)
- Renault R 17 TS (1971-1975)
- Renault R 17 TS (1976-1979)
- Renault A 108 (1961-1964)
- Renault A 110 1100 (1964-1969)
- Renault A 110 1300 Super (1966-1969)
- Renault A 110 1300 VC (1963-1966)
- Renault A 110 "85" (1969-1976)
- Renault A 110 1300 G (1967-1971)
- Renault A 110 1600 S (1970-1973)
- Renault A 110 1600 SI (1974-1975)
- Renault A 110 1600 SX (1976-1977)
- Renault A 310 1600 (1971-1976)
- Renault A 310 V6 (1976-1985)