Matra

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Matra | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1964 | alapító = | megszűnt = 1993 | székhely = Franciaország | jelmondat …”)
(Veterán márkatörténet)
17. sor: 17. sor:
A korábban légügyi technológiákat beszállító cég a [[René Bonet]] felvásárlásával lépett be az autópiacra.  A '''Matra''' (Mécanique Avion TRAction) kínálatában elsőként a René Bonet Djet modellje jelent meg, majd 1967-ben piacra dobta a [[Matra M530]]-as modellt. Habár a kupé formavilága megnyerő volt, s a [[Ford]]tól kölcsönvett V4-es is megbízhatónak tűnt, a Matra mégsem tudta sikerre vinni a modellt, elsősorban a viszonteladói hálózat fejletlensége miatt. Ennek felismerése vezetett a [[Simca]]val történt együttműködési megállapodáshoz, így a Matra használhatta a Simca értékesítői hálózatát.
A korábban légügyi technológiákat beszállító cég a [[René Bonet]] felvásárlásával lépett be az autópiacra.  A '''Matra''' (Mécanique Avion TRAction) kínálatában elsőként a René Bonet Djet modellje jelent meg, majd 1967-ben piacra dobta a [[Matra M530]]-as modellt. Habár a kupé formavilága megnyerő volt, s a [[Ford]]tól kölcsönvett V4-es is megbízhatónak tűnt, a Matra mégsem tudta sikerre vinni a modellt, elsősorban a viszonteladói hálózat fejletlensége miatt. Ennek felismerése vezetett a [[Simca]]val történt együttműködési megállapodáshoz, így a Matra használhatta a Simca értékesítői hálózatát.
-
Az egyre szorosabbá váló együttműködés első közös gyümölcse a [[Bagheera]]volt, melynek egyetlen üléssorán a sofőrön kívül még két utas kapott szűkös helyet.  
+
Az egyre szorosabbá váló együttműködés első közös gyümölcse a [[Bagheera]]volt, melynek egyetlen üléssorán a sofőrön kívül még két utas kapott szűkös helyet.
 +
Egyes források szerint a Matra tervezte a Renault nagy sikerű modelljét, az első egyterűt, a Renault Espace-t, más források szerint csak részt vett a tervezésben, illetve a típus kezdeti gyártásában.
== Veterán Matra autók ==
== Veterán Matra autók ==

A lap 2010. május 31., 15:25-kori változata

Matra
Alapítva1964
Megszűnt1993
SzékhelyFranciaország


Veterán márkatörténet

A korábban légügyi technológiákat beszállító cég a René Bonet felvásárlásával lépett be az autópiacra. A Matra (Mécanique Avion TRAction) kínálatában elsőként a René Bonet Djet modellje jelent meg, majd 1967-ben piacra dobta a Matra M530-as modellt. Habár a kupé formavilága megnyerő volt, s a Fordtól kölcsönvett V4-es is megbízhatónak tűnt, a Matra mégsem tudta sikerre vinni a modellt, elsősorban a viszonteladói hálózat fejletlensége miatt. Ennek felismerése vezetett a Simcaval történt együttműködési megállapodáshoz, így a Matra használhatta a Simca értékesítői hálózatát.

Az egyre szorosabbá váló együttműködés első közös gyümölcse a Bagheeravolt, melynek egyetlen üléssorán a sofőrön kívül még két utas kapott szűkös helyet.

Egyes források szerint a Matra tervezte a Renault nagy sikerű modelljét, az első egyterűt, a Renault Espace-t, más források szerint csak részt vett a tervezésben, illetve a típus kezdeti gyártásában.

Veterán Matra autók


Kapcsolódó hivatkozások