Lincoln
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán Lincolnautók) |
|||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Lincoln | | név = Lincoln | ||
- | | logo = | + | | logo = [[Fájl:Lincoln_logo.png]] |
| képméret = 150px | | képméret = 150px | ||
- | | képaláírás = | + | | képaláírás = |
| alapítva = 1917 | | alapítva = 1917 | ||
| alapító = [[Bob Leland]] és [[Wilfred Leland]] | | alapító = [[Bob Leland]] és [[Wilfred Leland]] |
A lap 2010. május 31., 10:38-kori változata
Lincoln | |
Alapítva | 1917 |
Alapító | Bob Leland és Wilfred Leland |
Székhely | Detroit, Michigan, Amerikai Egyesült Államok |
Veterán márkatörténet
A luxusautóiról ismert Lincoln márkát a korábban a Fordnak és Cadillacnak is beszállító Bob Leland és fia, Wilfred Leland alapította. Első autójuk nem volt túl sikeres, részben a gazdasági válság, részben pedig – mivel az alapítók elsősorban a technológiai kiválóságra törekedtek - az autó egyszerű kinézetének köszönhetően. A nehéz helyzetbe került céget a Ford segítette ki, Edsel Ford, I. Henry Ford fia javasolta, hogy vásárolják meg a márkát, mert jól illeszkedi a Ford modellpalettájába.
Ahogy apjának az olcsó autókhoz, úgy Edselnek a prémium kategóriájú autók megalkotásához volt tehetsége, így a Lincoln eladásai pár év alatt meredeken elindultak felfelé. Az ötvenes évekre a Lincoln már a második legnagyobb luxusautó gyártó volt az amerikai piacon a Cadillac mögött.
Újabb lejtmenet után a cég 1961-ben mutatta be a Lincoln Continental első változatát (pár évig még Lincoln-Zephyr Continental néven futott), mely ismét pénzügyi stabilitást hozott a Ford-leánynak.
Veterán Lincolnautók
- Lincoln L-series (1920–1930)
- Lincoln K-series (1931–1939)
- Lincoln-Zephyr (1936–1942)
- Lincoln Continental (1940–1942, 1946–1948)
- Lincoln Custom (1941–1942)
- Lincoln Sport (1949–1951)
- Lincoln Cosmopolitan (1949–1954)
- Lincoln Lido (1950–1951)
- Lincoln Custom (1955)
- Lincoln Capri (1952–1959)
- Lincoln Premiere (1956–1960)
- Lincoln Versailles (1977–1980)