Itala
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
(→Veterán márkatörténet) |
|||
17. sor: | 17. sor: | ||
[[Matteo Ceirano]] jelentős mérnöki tapasztalattal – Matteo már ifjú korában édesapja autóműhelyében dolgozott - alapította meg az '''Itala''' márkát, mely egzotikus autóival számos versenysikert ért el. A jó hírnév tükröződött az eladásokban is, az Itala egészen az I. világháború kitöréséig dinamikusan nőtt. | [[Matteo Ceirano]] jelentős mérnöki tapasztalattal – Matteo már ifjú korában édesapja autóműhelyében dolgozott - alapította meg az '''Itala''' márkát, mely egzotikus autóival számos versenysikert ért el. A jó hírnév tükröződött az eladásokban is, az Itala egészen az I. világháború kitöréséig dinamikusan nőtt. | ||
- | [[Fájl:1907_Itala_-_Project_Gutenberg_etext_17432.jpg|thumb| | + | [[Fájl:1907_Itala_-_Project_Gutenberg_etext_17432.jpg|thumb|150px|left|''A Peking-Párizs futamgyőztes Itala 1907-ből.'']] |
A cég ezt követően azonban már nem tudott talpra állni, ráadásul Ceirano akkor már elhagyta az Itala-t. | A cég ezt követően azonban már nem tudott talpra állni, ráadásul Ceirano akkor már elhagyta az Itala-t. |
A lap 2010. május 26., 10:51-kori változata
Itala | |
Alapítva | 1904 |
Alapító | Matteo Ceirano |
Megszűnt | 1934 |
Székhely | Turin, Olaszország |
Veterán márkatörténet
Matteo Ceirano jelentős mérnöki tapasztalattal – Matteo már ifjú korában édesapja autóműhelyében dolgozott - alapította meg az Itala márkát, mely egzotikus autóival számos versenysikert ért el. A jó hírnév tükröződött az eladásokban is, az Itala egészen az I. világháború kitöréséig dinamikusan nőtt.
A cég ezt követően azonban már nem tudott talpra állni, ráadásul Ceirano akkor már elhagyta az Itala-t.
1929-ben az Officine Metallurgiche di Tortona teherautógyár vásárolta fel, évente azonban nagyon kevés Itala készült a gyárban, melyet 1934-ben a FIAT vett meg.
Veterán Itala autók
- Itala 51S (n.a.-n.a.)
- Itala Tipo 61 (n.a.-n.a.)
- Itala V12 (n.a.-n.a.)