Honda S600
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Vázszerkezet: foto) |
a (jav.) |
||
(19 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
{{Autó | {{Autó | ||
| név = Honda S600 | | név = Honda S600 | ||
- | | kép = | + | | kép = HondaS600-001.jpg |
- | | képméret = | + | | képméret = |
- | | képaláírás = Honda | + | | képaláírás = Honda S600 Roadster |
- | | gyártó = [[Honda]] | + | | gyártó = [[Honda|Honda Motors Co.]] |
| gyártás helye = Minato, Tokyo, Japan | | gyártás helye = Minato, Tokyo, Japan | ||
- | | év = 1964-1966 | + | | év = 1964-1966 |
- | | darabszám = | + | | darabszám = 25960 |
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | | jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | ||
- | | modellvariánsok = 2 ajtós roadster, 2 ajtós kupé | + | | modellvariánsok = 2 ajtós roadster, 2 ajtós kupé |
| kategória = sportautó | | kategória = sportautó | ||
| tervező = | | tervező = | ||
17. sor: | 18. sor: | ||
| magasság = 1200 mm | | magasság = 1200 mm | ||
| tömeg = | | tömeg = | ||
- | | alváz = | + | | alváz = önhordó acélprofil vázkeret |
| tengelytáv = 2000 mm | | tengelytáv = 2000 mm | ||
- | | üzemanyag = | + | | üzemanyag = benzin |
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | | tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | ||
- | | motor = 606 cm3 | + | | motor = 606 cm3, I4, DOHC |
- | | felépítés = | + | | felépítés = Orrmotor, hátsó meghajtás '''FR''' |
- | | váltó = 4 sebességes | + | | váltó = 4 sebességes, kézi |
| teljesítmény = 57 LE (8500 fordulat/percnél) | | teljesítmény = 57 LE (8500 fordulat/percnél) | ||
| nyomaték = | | nyomaték = | ||
29. sor: | 30. sor: | ||
| gyorsulás = | | gyorsulás = | ||
| végsebesség = 140 km/h | | végsebesség = 140 km/h | ||
- | | kapcsolódó modellek = [[Honda]] | + | | kapcsolódó modellek = *[[Honda]] |
+ | *Előd: Honda S500 | ||
+ | *Utód: Honda S800 | ||
}} | }} | ||
- | + | A '''Honda S600''' 1964-ben két változatban mutatkozott be, a "roadster", illetve a "coupé" változatokban is elérhető volt. A [[Honda S500]]-hoz képest nagyobb lett a motor, mely maximális teljesítményét, 57 LE-t - 8500-as fordulaton adta le, így az autó 140 km/h sebesség elérésére volt képest. Az autó hátsó futómű kialakítása is egyedinek számít, a fix merev hátsóhíd és differenciálmű, két rugózott, tokozott lengőkaros, lánchajtásos áttételen keresztül hajtja meg a független felfüggesztésű hátsó kerekeket. | |
- | A | + | A Honda S600 a későbbiekben, optikai tuningolt változatban is piacra került, ez volt a [[Honda SM600]]-as modell. |
- | + | A Honda S600 rövid gyártási ideje ellenére, jóval nagyobb példányszámban jelent meg, mint az elődmodellnek tekinthető Honda S500. | |
- | + | ||
- | A Honda S600 rövid | + | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
[[Fájl:Honda-S600coupe.jpg|center|450px]] | [[Fájl:Honda-S600coupe.jpg|center|450px]] | ||
- | + | '''A sport coupe, mint alapváltozat''' | |
- | + | ||
== '''S 600 típusismertető''' == | == '''S 600 típusismertető''' == | ||
- | [[Fájl:S600oldfoto.jpg|center| | + | [[Fájl:Banner_honda13oct08.gif|center]] |
+ | [[Fájl:S600oldfoto.jpg|center|720px]] | ||
+ | ==='''Honda S600, avagy egy motorkerékpár gyártó, sportautót készít''' === | ||
+ | {|style="border:inset 5px gray" | ||
+ | |-bgcolor="lightgray" | ||
+ | |A Honda S600 gyártása 1964 márciusában indult. Kétféle kivitelben készült, a sport roadster hasonló kialakítású, mint a Honda S500, valamint a lejtős hátú kupé, zárt karosszériával. | ||
+ | |||
+ | Az S600 volt az első, mely 1965-től kétféle felszereltségi szinttel rendelkezett. A széria 1966-ban kisebb módosításon esett át, a modell stílusa nagyjából ugyanaz, maradt, emellett a legjelentősebb változás az első hűtőrács, lökhárító és a fényszórók, összeségében a „kinézet” módosulása. | ||
- | + | Erőforrása, a DOHC vezérléses, vízhűtéses, négyhengeres soros motor, melyet négy karburátor etetget. A motor hengerűrtartalmát az S500-as 531 ccm-es lökettérfogatához képest felemelték 606 ccm-re. Teljesítménye 57 lóerő (43 kW), 8500 fordulaton, mellyel a végsebessége elérte a 140 km / h értéket. Az összsúly mindössze 715 kg, az extra fémlemez a kupénál csak 15 kg-mal növelte a teljes tömeget. | |
- | + | ||
+ | Az S600-as széria volt az első, amelyet tömegesen forgalmazott Honda gyár. Eleinte s gyártási kínálat csak a jobbkormányos változatban létezett, de az export piacokon felmerült igények miatt, gyorsan bevezették a balkormányos változatot. | ||
- | + | Mind az S600 roadster és a coupé változatokhoz, a standard berendezés mellett, rendelkezésre állt, egy speciális, korszerűsített csomag, az úgynevezett SM600. | |
- | + | ||
- | + | Többek között, speciális festék színek, exkluzív embléma, egy szabványos rádió és hangszóró, egy speciális antenna az utas oldali napellenző, szabvány tolatólámpa, szabványos szivargyújtó, a standard előmelegítés, jobban párnázott ülések, valamint a levehető ülésrögzítő sín, az utasülés kiszereléséhez, ezek voltak a csomag kínálatában. | |
- | + | Összeségében a Honda Motors, aki ebben az időben főleg igényes és ütőképes motorkerékpárokat gyártott, a '60-as évek elején kirukkolt, egy európai szemmel is látványos, klasszikus sportautóval, és az igazi Japán szemlélet minden darabkáját belevitte, így a takarékos anyagfelhasználást, technikai és konstrukciós újdonságokat, a formaterv kecsességét. | |
- | + | A Honda S széria gyártási darabszámai az alábbi táblázatból kiderülnek. | |
- | + | |-align="center" | |
- | + | |bgcolor="silver"| | |
- | [[ | + | {|class="wikitable" |
- | + | |+ Honda S szériák gyártási darabszámai | |
- | [[ | + | |- style="background:#dddddd;" |
- | + | | align="center"|'''Gyártási év''' | |
+ | | align="center"|'''[[Honda S500|S500]]''' ''Cabrio'' | ||
+ | | align="center"|'''S600''' ''Cabrio'' | ||
+ | | align="center"|'''S600''' ''Coupé'' | ||
+ | | align="center"|'''[[Honda S800|S800]]''' ''Cabrio'' | ||
+ | | align="center"|'''S800''' ''Coupé'' | ||
+ | | align="center"|'''Összes db évente''' | ||
|- | |- | ||
- | | | + | | align="center"|'''1963''' |
- | | | + | | align="center"|1318 |
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"|1318 | ||
+ | |- | ||
+ | | align="center"|'''1964''' | ||
+ | | align="center"|35 | ||
+ | | align="center"|3912 | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"|3947 | ||
+ | |- | ||
+ | | align="center"|'''1965''' | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"|7261 | ||
+ | | align="center"|1519 | ||
+ | | align="center"|11 | ||
+ | | align="center"|8 | ||
+ | | align="center"|8799 | ||
+ | |- | ||
+ | | align="center"|'''1966''' | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"|111 | ||
+ | | align="center"|281 | ||
+ | | align="center"|1734 | ||
+ | | align="center"|539 | ||
+ | | align="center"|2665 | ||
+ | |- | ||
+ | | align="center"|'''1967''' | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"|888 | ||
+ | | align="center"|4248 | ||
+ | | align="center"|5136 | ||
+ | |- | ||
+ | | align="center"|'''1968''' | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"|990 | ||
+ | | align="center"|2291 | ||
+ | | align="center"|3281 | ||
+ | |- | ||
+ | | align="center"|'''1969''' | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"|147 | ||
+ | | align="center"|509 | ||
+ | | align="center"|656 | ||
+ | |- | ||
+ | | align="center"|'''1970''' | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"| | ||
+ | | align="center"|15 | ||
+ | | align="center"|143 | ||
+ | | align="center"|158 | ||
+ | |- style="background:#dddddd" | ||
+ | | align="center"|'''Minden széria összesen''' | ||
+ | | align="center"|1353 | ||
+ | | align="center"|11284 | ||
+ | | align="center"|1800 | ||
+ | | align="center"|3785 | ||
+ | | align="center"|7738 | ||
+ | | align="center"|'''25960''' | ||
+ | |- | ||
+ | |} | ||
|- | |- | ||
- | | | + | |[[Fájl:S600cutaway01.jpg|720px|center]] |
|} | |} | ||
- | === | + | ===Technikai adatlap=== |
- | [[Fájl: | + | {|style="border:inset 5px silver" |
+ | |- | ||
+ | |[[Fájl:Honda_banner_800.jpg|center]] | ||
+ | |-bgcolor="orangered" | ||
+ | |valign="middle" height="900px"|[[Fájl:S60tech.jpg|center|600px]] | ||
+ | |} | ||
- | + | ===Vázszerkezet=== | |
- | [[Fájl: | + | {|align="center" style="border:inset 5px green" |
+ | |-align="center" bgcolor="crimson" | ||
+ | |'''S 600 ALVÁZ, KAROSSZÉRIA, HÁTSÓ FUTÓMŰ''' | ||
+ | |-align="center" bgcolor="green" | ||
+ | |[[Fájl:S600onroad.jpg|center|720px]] | ||
+ | |-align="center" bgcolor="crimson" | ||
+ | |'''Oldalnézetek''' | ||
+ | |-align="center" bgcolor="green" | ||
+ | |[[Fájl:S600.jpg|center|600px]] | ||
+ | |-align="center" bgcolor="crimson" | ||
+ | |'''Teljes alépítmény ''' | ||
+ | |-align="center" bgcolor="green" | ||
+ | |[[Fájl:S600chassis.jpg|center|600px]] | ||
+ | |-align="center" bgcolor="crimson" | ||
+ | |''' Alváz üresen ''' | ||
+ | |-align="center" bgcolor="green" | ||
+ | |[[Fájl:S600-alvázkeret.jpg|center|600px]] | ||
+ | |-align="center" bgcolor="crimson" | ||
+ | |'''Alépítmény felülnézete ''' | ||
+ | |-align="center" bgcolor="green" | ||
+ | |[[Fájl:S600frame_top.jpg|center|600px]] | ||
+ | |-align="center" bgcolor="crimson" | ||
+ | |''' Alépítmény oldalnézete ''' | ||
+ | |-align="center" bgcolor="green" | ||
+ | |[[Fájl:S600chassisside.jpg|center|600px]] | ||
+ | |-align="center" bgcolor="crimson" | ||
+ | |'''Hátsó híd és felfüggesztés''' | ||
+ | |-align="center" bgcolor="green" | ||
+ | |valign="middle" height="400px"|[[Fájl:Chain Type.jpg|left|320px]][[Fájl:S600rearsuspension.jpg|320px]] | ||
+ | |-align="center" bgcolor="lightgray" | ||
+ | |align="center"|'''További sémák megtalálhatóak az alábbi honlapon:'''[http://www.cmsnl.com/honda-s600-convertible-general-export-as285_model7894/partslist/ '''Honda S600 partslist'''] | ||
+ | |} | ||
- | + | ===Motor=== | |
- | |||
+ | {|align="center" style="border:inset 5px orangered" | ||
+ | |-bgcolor="red" | ||
+ | |'''S 600 DOHC motor információk''' | ||
+ | |-bgcolor="orange" | ||
+ | |[[Fájl:S600cockpit.jpg|center|720px]] | ||
+ | |-bgcolor="red" | ||
+ | |'''A 4 hengeres 606 ccm-es DOHC motor''' | ||
+ | |-bgcolor="orange" | ||
+ | |[[Fájl:S600engineinfo.jpg|center]] | ||
+ | |-bgcolor="red" | ||
+ | |'''Specifikációs adatok''' | ||
+ | |-bgcolor="orange" | ||
+ | |[[Fájl:S600techninfo.jpg|center]] | ||
+ | |-bgcolor="red" | ||
+ | |'''Lényeges metszetek a motorról'''''(bár ez az S800-as)'' | ||
+ | |-bgcolor="orange" | ||
+ | |[[Fájl:S800poster_engine1.jpg|center|700px]] | ||
+ | |-bgcolor="red" | ||
+ | |'''Egy korabeli teszt adatai''' | ||
+ | |-bgcolor="orange" | ||
+ | |[[Fájl:S600road_test.jpg|center|700px]] | ||
+ | |} | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
+ | == Honda S600 videók == | ||
==== Honda S600 korabeli reklámfilm ==== | ==== Honda S600 korabeli reklámfilm ==== | ||
- | |||
<youtube>f5GpRjSMEDQ</youtube> | <youtube>f5GpRjSMEDQ</youtube> | ||
+ | ==== Honda S600 test ==== | ||
+ | <youtube>Ac9EgMlbj90</youtube> | ||
+ | ==== Honda S800 test==== | ||
+ | <youtube>fUB_D2Yme0U</youtube> | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
+ | == Kapcsolódó Honda S600 források, hivatkozások == | ||
+ | {{commonskat|Honda S600}} | ||
+ | * [http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_S600 A Wikipédia cikke a Honda S600-ról (angol)] | ||
+ | * [http://www.hondas600.com/ Honda S600-as restaurálása (angol)] | ||
+ | * [http://de.wikipedia.org/wiki/Honda_S600 Honda S600 Wikipedia DE] | ||
+ | {|align="center" style="border:inset 4px sandybrown" | ||
+ | |- | ||
+ | |style="border:outset 3px orange"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|200px|link=http://veteranpark.hu/]] | ||
+ | |bgcolor="beige" style="border:outset 3px orange" align="center"| | ||
+ | ''' [[Szerkesztési irányelvek|SZERKESZTÉS - IRÁNYELVEK]]''' | ||
+ | |||
+ | '''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek|GYORSTALPALÓ - HELP]]''' | ||
- | == | + | ''' [[Kapcsolat|KAPCSOLAT]]''' |
+ | |width="200px" align="center" style="border:outset 3px orange"|[[Fájl:backtop.jpg|link=Honda S600]] | ||
+ | |} | ||
- | |||
- | |||
[[Kategória:Autótípus]] | [[Kategória:Autótípus]] | ||
- | + | [[Kategória:Japán]] | |
<meta name="keywords" content="Honda S600, veterán, oldtimer"></meta> | <meta name="keywords" content="Honda S600, veterán, oldtimer"></meta> | ||
<meta name="description" content="Honda S600 típustörténet, Honda S600 tapasztalatok a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> | <meta name="description" content="Honda S600 típustörténet, Honda S600 tapasztalatok a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap jelenlegi, 2016. március 19., 10:57-kori változata
Honda S600 | |
Honda S600 Roadster | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Honda Motors Co. |
Gyártás helye | Minato, Tokyo, Japan |
Gyártás éve | 1964-1966 |
Darabszám | 25960 |
Modellvariánsok | 2 ajtós roadster, 2 ajtós kupé |
Kategória | sportautó |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 3300 mm |
Szélesség | 1400 mm |
Magasság | 1200 mm |
Alváz | önhordó acélprofil vázkeret |
Tengelytáv | 2000 mm |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | 606 cm3, I4, DOHC |
Felépítés | Orrmotor, hátsó meghajtás FR |
Váltó | 4 sebességes, kézi |
Teljesítmény | 57 LE (8500 fordulat/percnél) |
Átlagfogyasztás | 6,7 liter/100 km |
Max. sebesség | 140 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
*Honda
|
A Honda S600 1964-ben két változatban mutatkozott be, a "roadster", illetve a "coupé" változatokban is elérhető volt. A Honda S500-hoz képest nagyobb lett a motor, mely maximális teljesítményét, 57 LE-t - 8500-as fordulaton adta le, így az autó 140 km/h sebesség elérésére volt képest. Az autó hátsó futómű kialakítása is egyedinek számít, a fix merev hátsóhíd és differenciálmű, két rugózott, tokozott lengőkaros, lánchajtásos áttételen keresztül hajtja meg a független felfüggesztésű hátsó kerekeket.
A Honda S600 a későbbiekben, optikai tuningolt változatban is piacra került, ez volt a Honda SM600-as modell.
A Honda S600 rövid gyártási ideje ellenére, jóval nagyobb példányszámban jelent meg, mint az elődmodellnek tekinthető Honda S500.
A sport coupe, mint alapváltozat
Tartalomjegyzék |
S 600 típusismertető
Honda S600, avagy egy motorkerékpár gyártó, sportautót készít
A Honda S600 gyártása 1964 márciusában indult. Kétféle kivitelben készült, a sport roadster hasonló kialakítású, mint a Honda S500, valamint a lejtős hátú kupé, zárt karosszériával.
Az S600 volt az első, mely 1965-től kétféle felszereltségi szinttel rendelkezett. A széria 1966-ban kisebb módosításon esett át, a modell stílusa nagyjából ugyanaz, maradt, emellett a legjelentősebb változás az első hűtőrács, lökhárító és a fényszórók, összeségében a „kinézet” módosulása. Erőforrása, a DOHC vezérléses, vízhűtéses, négyhengeres soros motor, melyet négy karburátor etetget. A motor hengerűrtartalmát az S500-as 531 ccm-es lökettérfogatához képest felemelték 606 ccm-re. Teljesítménye 57 lóerő (43 kW), 8500 fordulaton, mellyel a végsebessége elérte a 140 km / h értéket. Az összsúly mindössze 715 kg, az extra fémlemez a kupénál csak 15 kg-mal növelte a teljes tömeget. Az S600-as széria volt az első, amelyet tömegesen forgalmazott Honda gyár. Eleinte s gyártási kínálat csak a jobbkormányos változatban létezett, de az export piacokon felmerült igények miatt, gyorsan bevezették a balkormányos változatot. Mind az S600 roadster és a coupé változatokhoz, a standard berendezés mellett, rendelkezésre állt, egy speciális, korszerűsített csomag, az úgynevezett SM600. Többek között, speciális festék színek, exkluzív embléma, egy szabványos rádió és hangszóró, egy speciális antenna az utas oldali napellenző, szabvány tolatólámpa, szabványos szivargyújtó, a standard előmelegítés, jobban párnázott ülések, valamint a levehető ülésrögzítő sín, az utasülés kiszereléséhez, ezek voltak a csomag kínálatában. Összeségében a Honda Motors, aki ebben az időben főleg igényes és ütőképes motorkerékpárokat gyártott, a '60-as évek elején kirukkolt, egy európai szemmel is látványos, klasszikus sportautóval, és az igazi Japán szemlélet minden darabkáját belevitte, így a takarékos anyagfelhasználást, technikai és konstrukciós újdonságokat, a formaterv kecsességét. A Honda S széria gyártási darabszámai az alábbi táblázatból kiderülnek. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Technikai adatlap
Vázszerkezet
S 600 ALVÁZ, KAROSSZÉRIA, HÁTSÓ FUTÓMŰ | |
Oldalnézetek | |
Teljes alépítmény | |
Alváz üresen | |
| |
Alépítmény felülnézete | |
Alépítmény oldalnézete | |
Hátsó híd és felfüggesztés | |
További sémák megtalálhatóak az alábbi honlapon:Honda S600 partslist |
Motor
S 600 DOHC motor információk |
A 4 hengeres 606 ccm-es DOHC motor |
Specifikációs adatok |
Lényeges metszetek a motorról(bár ez az S800-as) |
Egy korabeli teszt adatai |
Honda S600 videók
Honda S600 korabeli reklámfilm
Honda S600 test
Honda S800 test
Kapcsolódó Honda S600 források, hivatkozások
- A Wikipédia cikke a Honda S600-ról (angol)
- Honda S600-as restaurálása (angol)
- Honda S600 Wikipedia DE