Itala

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Itala autók: szerk)
(Veterán Itala autók: szócikk)
26. sor: 26. sor:
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|736px]]
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|736px]]
== Veterán Itala autók ==
== Veterán Itala autók ==
-
[[Fájl:003Itala.jpg|left|420px]]
 
-
>>>Fordítás alatt------
+
{|
 +
|-
 +
|[[Fájl:003Itala.jpg|left|420px]]
 +
|
 +
'''ITALA történet'''
-
Három autót kínáltak az első évben, 18 LE, 24 LE, 50 LE. 1905-ben kezdték, hogy nagyon nagy motoros versenyautót, a 14,8 liter 5 henger modell megnyerte a Coppa Florio és az év után a Targa Florio . 1907-ben a 7433 cc (453,6 cu in) 35/45 HP modell hajtja gróf Scipione Borghese nyerte a Peking-Párizs motoros verseny három hét. Ezek a sport sikerek segítették eladások drámaian, a vállalat tovább növekedett.  
+
Három autót kínáltak az első évben, 18 LE, 24 LE, 50 LE-s kivitelben. 1905-ben kezdték építeni a nagy motoros versenyautót, amely 14,8 literes lökettel a maga 5 hengeres motorjával megnyerte a Coppa Florio-t, illetve rá egy évre a Targa Florio-t. 1907-ben a 7433 cc (453,6 cu in) 35/45 HP modell, gróf Scipione Borghese vezetésével, megnyerte a Peking-Párizs autóversenyt, három hét alatt megtéve a távolságot. Ezek a sport sikerek segítették eladások drámai felszökését, így a vállalat tovább növekedett.  
-
1909-ben a Peking-Párizs verseny győztes autójának alépítményére készítették el az egyedi karosszériájú luxusmodellt, a "Palombella"-t, mely a Vatikán első pápai autójaként vált híressé.  
+
1909-ben a Peking-Párizs verseny győztes autójának alépítményére készítették el az egyedi karosszériájú luxusmodellt, a '''"Palombella"-t, mely a Vatikán első pápai autójaként vált híressé.'''
-
A cég kísérletezett egy sor új motor, mint a változó stroke, hüvely szelep , és a "Avalve" forgó típus és az elején az I. világháború, széles körét kínálják az autók. A háború alatt Itala épített repülőgép motorok, de veszteséges termelő őket.
+
A cég kísérletezett egy sor új motorkonstrukcióval, mint a változtatható szelep-, hüvelyszelep-,(selve valve), és a forgó(Avalve) -vezérlések bevezetésével, és az 1910-es években modelljeik széles körét kínálták az autósoknak. A háború alatt az Itala repülőgép motorokat gyártott, de az üzletág veszteséges volt.
-
A fegyverszünet után autógyártás folytatható alapuló modellek előtti háború autók, mint a Tipo 50 25/35 LE, újra megjelenése a Avalve a 4426 cc (270,1 cu in) Tipo 55, de anyagi siker elkerülte a vállalat
+
A fegyverszünet után az autógyártás folytatódott, a háború előtti modellekre alapuló autók gyártásával, mint a Tipo 50 25/35 LE, továbbá újra megjelent az Avalve a 4426 cc (270,1 cu in) Tipo 55, de anyagi sikerek elkerülték a vállalatot.
-
1924-től a cég csődeljárás alatt futó, és kinevezett Giulio Cesare Cappa a Fiat vezérigazgatója. Ő készített egy új autót, a Tipo 61, 7 hengeres könnyűfém motor jól érkezett, de aztán úgy döntött, hogy visszatér a motorsport termelő Tipo 11, egy nagyon fejlett autó elsőkerék-hajtással, 1050 cc kompresszoros V12-es motor , és körös-körül független felfüggesztés [ 2 ] , de az autó nem versenyzett. Két Tipo 61S nem vesz részt a 1928 Le Mans-i 24 órás versenyen megnyerte a 2 literes kategóriában.
+
-
A cég vásárolta teherautó gyártó Officine Metallurgiche di Tortona 1929-ben, és még néhány autót legkésőbb 1935. A továbbra is a cég eladta a Fiat.
+
 +
1924-től a cég csődeljárás alatt működött, Giulio Cesare Cappa-t, a Fiat vezérigazgatóját nevezték ki csődbiztosnak. Az Ő vezetésével készült el egy új modell, a Tipo 61, 7 hengeres könnyűfém motorral.
-
* [[Itala 51S]] (n.a.-n.a.)
+
A kezdeti sikerek és a Tipo 61 jó fogadtatása után, mégis úgy döntöttek, hogy visszatérnek a Tipo-11 továbbfejlesztésével az autósportba. Így fejlesztették ki a nagyon modern, fronthajtásos, 1050 ccm-es, kompresszoros V12-es motorral ellátott típust, ami minden tengelyen független felfüggesztéssel lett kialakítva, de az autót nem nevezték be a versenyekre.
 +
 
 +
Végül két Tipo 61S vett részt az 1928 Le Mans-i 24 órás versenyen és meg is megnyerte a 2 literes kategóriában.
 +
 
 +
A céget a teherautókat gyártó Officine Metallurgiche di Tortona 1929-ben felvásárolta, és még néhány autót gyártottak 1935-ig. Ekkor vásárolta meg a FIAT a vállalkozást.
 +
|-
 +
|
 +
* [[Itala 18 HP]] (1905)
 +
* [[Itala 24 HP]] (1905)
 +
* [[Itala 50HP]]
 +
* [[Itala GP]] (1907) "Targa Florio"
 +
* [[Itala 35/45 HP]] (1907)"Peking-Paris tour"
 +
* [[Itala Palombella]] (1909)"Vatican"
 +
|
 +
* [[Itala 50]] (-)
 +
* [[Itala 55]] (-)
 +
* [[Itala 51S]] (~1921)
 +
**S4/2800 ccm, 50BHP/3000rpm, sport roadster
* [[Itala Tipo 61]] (n.a.-n.a.)
* [[Itala Tipo 61]] (n.a.-n.a.)
* [[Itala V12]] (n.a.-n.a.)
* [[Itala V12]] (n.a.-n.a.)
 +
|}
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|736px]]
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|736px]]

A lap 2013. április 22., 04:50-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg

Itala
Itala logo.jpg
Itala Fabbrica Automobili
Alapítva1904
AlapítóMatteo Ceirano
Megszűnt1934
SzékhelyTorino, Olaszország

Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

AZ Itala egy autókat gyártó vállalkozásként alakult 1903-ban, Matteo Ceirano és öt társa részvételével. Székhelye Torinó(Olaszország) volt. Matteo Ceirano jelentős mérnöki tapasztalattal – Matteo már ifjú korában édesapja autóműhelyében dolgozott - alapította meg az Itala márkát, mely egzotikus autóival számos versenysikert ért el. A jó hírnév tükröződött az eladásokban is, az Itala egészen az I. világháború kitöréséig dinamikusan nőtt.

A Peking-Párizs futamgyőztes Itala 1907-ből.

Modelljei keresettek voltak a hírességek között, a technikai újítások pedig biztosították a világversenyeken is induló márka sikeres fellépését.

Az első világháborúban repülőgép motorokat is gyártottak, de ez csak folyamatos veszteséget okozott, és a háborút követően a cég már nem tudott talpra állni, ráadásul Ceirano akkor már elhagyta az Itala-t.

1929-ben az Officine Metallurgiche di Tortona teherautógyár vásárolta fel az Italat. Csekély darabszámban egészen 1934-ig készültek még a cég modelljei, ekkor a gyárat a FIAT vett meg.

Itala 25/35 HP - 1912

VeteranBanner2012b.jpg

Veterán Itala autók

003Itala.jpg

ITALA történet

Három autót kínáltak az első évben, 18 LE, 24 LE, 50 LE-s kivitelben. 1905-ben kezdték építeni a nagy motoros versenyautót, amely 14,8 literes lökettel a maga 5 hengeres motorjával megnyerte a Coppa Florio-t, illetve rá egy évre a Targa Florio-t. 1907-ben a 7433 cc (453,6 cu in) 35/45 HP modell, gróf Scipione Borghese vezetésével, megnyerte a Peking-Párizs autóversenyt, három hét alatt megtéve a távolságot. Ezek a sport sikerek segítették eladások drámai felszökését, így a vállalat tovább növekedett.

1909-ben a Peking-Párizs verseny győztes autójának alépítményére készítették el az egyedi karosszériájú luxusmodellt, a "Palombella"-t, mely a Vatikán első pápai autójaként vált híressé.

A cég kísérletezett egy sor új motorkonstrukcióval, mint a változtatható szelep-, hüvelyszelep-,(selve valve), és a forgó(Avalve) -vezérlések bevezetésével, és az 1910-es években modelljeik széles körét kínálták az autósoknak. A háború alatt az Itala repülőgép motorokat gyártott, de az üzletág veszteséges volt.

A fegyverszünet után az autógyártás folytatódott, a háború előtti modellekre alapuló autók gyártásával, mint a Tipo 50 25/35 LE, továbbá újra megjelent az Avalve a 4426 cc (270,1 cu in) Tipo 55, de anyagi sikerek elkerülték a vállalatot.

1924-től a cég csődeljárás alatt működött, Giulio Cesare Cappa-t, a Fiat vezérigazgatóját nevezték ki csődbiztosnak. Az Ő vezetésével készült el egy új modell, a Tipo 61, 7 hengeres könnyűfém motorral.

A kezdeti sikerek és a Tipo 61 jó fogadtatása után, mégis úgy döntöttek, hogy visszatérnek a Tipo-11 továbbfejlesztésével az autósportba. Így fejlesztették ki a nagyon modern, fronthajtásos, 1050 ccm-es, kompresszoros V12-es motorral ellátott típust, ami minden tengelyen független felfüggesztéssel lett kialakítva, de az autót nem nevezték be a versenyekre.

Végül két Tipo 61S vett részt az 1928 Le Mans-i 24 órás versenyen és meg is megnyerte a 2 literes kategóriában.

A céget a teherautókat gyártó Officine Metallurgiche di Tortona 1929-ben felvásárolta, és még néhány autót gyártottak 1935-ig. Ekkor vásárolta meg a FIAT a vállalkozást.

VeteranBanner2012b.jpg

Az Itala autósport sikerei

Itala.jpg


VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Itala témájú médiaállományokat.