Adler
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Kapcsolódó hivatkozások: commons) |
(→Kapcsolódó hivatkozások) |
||
59. sor: | 59. sor: | ||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == | ||
- | {{ | + | {{commonskat|Adler vehicles}} |
* [http://de.wikipedia.org/wiki/Adlerwerke Adler - Wikipédia DE] | * [http://de.wikipedia.org/wiki/Adlerwerke Adler - Wikipédia DE] | ||
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Adler_(automobile) Adler - Wikipédia EN] | * [http://en.wikipedia.org/wiki/Adler_(automobile) Adler - Wikipédia EN] |
A lap 2013. április 17., 05:32-kori változata
Veterán márkatörténetAz Adler (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során De Dion Bouton motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt. Az Adler az 1930-as évek elején mutatta be az elsőkerékhajtású Trumpf és Trumpf-Junior modelleket, melyek - a Le Mans futamot is belértve - rendkívül komoly sikereket értek el a versenyeken. A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től azonban ismét gyárthatott motorokat. A cég mintegy 8 évig készített négykerekűeket, ezen időszak alatt azonban egyre erősebbé vált az irodai felszereléseket gyártó új üzletág is. Ezen időszak alatt a britt BSA is megkapta a jogot az Adler-motorok gyártására. A céget 1957-ben a Grundig, majd pás évvel később az Olivetti vásárolta fel. Veterán Adler autók
Veterán Adler motorok
Kapcsolódó hivatkozások |