Adler
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (logo foto) |
(szerkesztés, fotók) |
||
1. sor: | 1. sor: | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|center|735px]] | ||
+ | {| | ||
+ | |bgcolor="linen"| | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Adler | | név = Adler | ||
| logo = Adler_emblem01.jpg | | logo = Adler_emblem01.jpg | ||
| képméret = | | képméret = | ||
- | | képaláírás = | + | | képaláírás = Adlerwerke vorm. H. Kleyer AG |
- | | alapítva = 1900 | + | | alapítva = 1900 (H. Kleyer AG. 1880) |
- | | alapító = | + | | alapító = Heinrich Kleyer (Alapítva:1880) |
| megszűnt = 1957 | | megszűnt = 1957 | ||
- | | székhely = | + | | székhely = Frankfurt am Main, Németország |
| jelmondat = | | jelmondat = | ||
| kulcsemberek = | | kulcsemberek = | ||
| honlap = | | honlap = | ||
}} | }} | ||
- | |||
== Veterán márkatörténet == | == Veterán márkatörténet == | ||
- | |||
Az '''Adler''' (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során [[De Dion Bouton]] motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt. | Az '''Adler''' (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során [[De Dion Bouton]] motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt. | ||
22. sor: | 23. sor: | ||
A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től azonban ismét gyárthatott motorokat. A cég mintegy 8 évig készített négykerekűeket, ezen időszak alatt azonban egyre erősebbé vált az irodai felszereléseket gyártó új üzletág is. Ezen időszak alatt a britt [[BSA]] is megkapta a jogot az Adler-motorok gyártására. A céget 1957-ben a Grundig, majd pás évvel később az Olivetti vásárolta fel. | A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től azonban ismét gyárthatott motorokat. A cég mintegy 8 évig készített négykerekűeket, ezen időszak alatt azonban egyre erősebbé vált az irodai felszereléseket gyártó új üzletág is. Ezen időszak alatt a britt [[BSA]] is megkapta a jogot az Adler-motorok gyártására. A céget 1957-ben a Grundig, majd pás évvel később az Olivetti vásárolta fel. | ||
- | [[Fájl:Addler_Rennsport.jpg|center|540px|''Adler Rennsport'']] | + | [[Fájl:Addler_Rennsport.jpg|thumb|center|540px|''Adler Rennsport'']] |
== Veterán Adler autók == | == Veterán Adler autók == | ||
- | + | {| | |
+ | |- | ||
+ | | | ||
* [[Adler Standard 8 15/80 PS]] (1931-1933) | * [[Adler Standard 8 15/80 PS]] (1931-1933) | ||
* [[Adler Trumpf Sport]] (1933-1935) | * [[Adler Trumpf Sport]] (1933-1935) | ||
32. sor: | 35. sor: | ||
* [[Adler Trumpf (1,7 EV)]] (1936-1938) | * [[Adler Trumpf (1,7 EV)]] (1936-1938) | ||
* [[Adler Primus (1,7 E)]] (1936-1938) | * [[Adler Primus (1,7 E)]] (1936-1938) | ||
- | + | |align="center"|[[Fájl:1936-adler-trumpf.JPG|center|480px]] | |
+ | '''Adler Trumpf - 1936''' | ||
+ | |} | ||
== Veterán Adler motorok == | == Veterán Adler motorok == | ||
- | + | {| | |
+ | |- | ||
+ | |widht="240px"| | ||
* [[Adler M 100]] (1949-1957) | * [[Adler M 100]] (1949-1957) | ||
* [[Adler M 125]] (1950-1957) | * [[Adler M 125]] (1950-1957) | ||
46. sor: | 53. sor: | ||
* [[Adler MB 200]] (1953-1957) | * [[Adler MB 200]] (1953-1957) | ||
* [[Adler MB 250]] (1953-1957) | * [[Adler MB 250]] (1953-1957) | ||
- | * [[Adler MB 250S]] (1954-1956) | + | * [[Adler MB 250S]](1954-1956)__________ |
- | + | |align="center"|[[Fájl:Adler2.jpg|center|480px]] | |
+ | '''Adler Dion Model 1 motorcycle - 1,75 LE - 1902''' | ||
+ | |} | ||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == | ||
- | + | * [http://de.wikipedia.org/wiki/Adlerwerke Adler - Wikipédia DE] | |
- | + | * [http://en.wikipedia.org/wiki/Adler_(automobile) Adler - Wikipédia EN] | |
- | [http://www.adler-veteranen.de/ Németországi Adler Veterán Klub (német)] | + | * [http://www.adler-veteranen.de/ Németországi Adler Veterán Klub (német)] |
58. sor: | 67. sor: | ||
[[Kategória:Motormárka]] | [[Kategória:Motormárka]] | ||
[[Kategória:Németország]] | [[Kategória:Németország]] | ||
- | + | |} | |
<meta name="keywords" content="veterán Adler,oldtimer Adler"></meta> | <meta name="keywords" content="veterán Adler,oldtimer Adler"></meta> | ||
<meta name="description" content="Adler - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> | <meta name="description" content="Adler - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap 2013. április 17., 05:13-kori változata
Veterán márkatörténetAz Adler (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során De Dion Bouton motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt. Az Adler az 1930-as évek elején mutatta be az elsőkerékhajtású Trumpf és Trumpf-Junior modelleket, melyek - a Le Mans futamot is belértve - rendkívül komoly sikereket értek el a versenyeken. A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től azonban ismét gyárthatott motorokat. A cég mintegy 8 évig készített négykerekűeket, ezen időszak alatt azonban egyre erősebbé vált az irodai felszereléseket gyártó új üzletág is. Ezen időszak alatt a britt BSA is megkapta a jogot az Adler-motorok gyártására. A céget 1957-ben a Grundig, majd pás évvel később az Olivetti vásárolta fel. Veterán Adler autók
Veterán Adler motorok
Kapcsolódó hivatkozások |