DKW RT 125
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Kortársak: tábla, fotok) |
(→Kortársak: szerkeszt) |
||
115. sor: | 115. sor: | ||
|-bgcolor="lightcyan" | |-bgcolor="lightcyan" | ||
| | | | ||
- | * Hasonló konstrukció NSU Fox | + | * Hasonló konstrukció NSU Fox (4 ütemű) |
|[[Fájl:NSU-FOX_1954_2.jpg|thumb|center|360px|NSU Fox - 1954]] | |[[Fájl:NSU-FOX_1954_2.jpg|thumb|center|360px|NSU Fox - 1954]] | ||
|-bgcolor="lightcyan" | |-bgcolor="lightcyan" | ||
131. sor: | 131. sor: | ||
**MZ (IFA)RT 125 | **MZ (IFA)RT 125 | ||
**Yamaha YA-1 | **Yamaha YA-1 | ||
- | ** | + | **Sokół 125 |
**BSA Bantam | **BSA Bantam | ||
**Harley Davidson Hummer | **Harley Davidson Hummer | ||
- | ** | + | **Royal Enfield WDRE |
+ | **Honda CUB (Kreidler 50 után-4ütemű) | ||
| | | | ||
<gallery perrow="3" width="240px"> | <gallery perrow="3" width="240px"> | ||
140. sor: | 141. sor: | ||
Fájl:MZ125RT3.JPG|MZ (IFA) RT 125 | Fájl:MZ125RT3.JPG|MZ (IFA) RT 125 | ||
Fájl:1954-Yamaha-YA-1-Red-Dragonfly.jpg|Yamaha YA-1 Red DragonFly | Fájl:1954-Yamaha-YA-1-Red-Dragonfly.jpg|Yamaha YA-1 Red DragonFly | ||
- | Fájl:Sokół_125_motorcycle.jpg | + | Fájl:Sokół_125_motorcycle.jpg|Sokół 125 |
- | Fájl:BSA-Bantam.jpg | + | Fájl:BSA-Bantam.jpg|BSA Bantam |
- | Fájl:1956-harley-hummer-41-1024x504.jpg | + | Fájl:1956-harley-hummer-41-1024x504.jpg|Harley - Hummer |
- | Fájl:Royal_Enfield_WDRE_motorbike_2009.jpg | + | Fájl:Royal_Enfield_WDRE_motorbike_2009.jpg|Royal_Enfield_WDRE |
- | Fájl:-- | + | Fájl:14_dkw-hummel-04.jpg|DKW Hummel |
- | Fájl: | + | Fájl:Kreidler_K_50.jpg|Kreidler 50 |
- | Fájl:- | + | Fájl:Honda_super_cub1stGen1958.jpg|Honda CUB |
+ | Fájl:07DKW_RT250_Engine_Cutaway.jpg|DKW RT 125 motorblokk | ||
+ | Fájl:DKW_ad_RT100.jpg|RT 100 - az előd | ||
</gallery> | </gallery> | ||
|} | |} |
A lap 2013. február 14., 08:10-kori változata
IsmertetőAz RT 125 motorkerékpárokat 1939-1965 között különböző gyártók is készítették. Mintegy 450.000 db épült Németországban, így az RT 125 a legnagyobb számban gyártott német motorkerékpár. Az "RT" betűszó jelentése R(eich)T(yp)~országos típus szóösszetételből származik, míg a 125, a motor lökettérfogatára utal. A motorkerékpárt a DKW vezető tervezője Hermann Weber konstruálta. Az RT 125 volt a leginkább másolt motorkerékpár a világon, mivel a vonatkozó szabadalom a WWII-t követően megszűnt. Körülbelül ötmillió példányt gyártottak világszerte, illetve ha a Honda Super Cub mennyiségével számítjuk, mintegy 6 millió készült a világon. Technológia A kétütemű motor letisztult és egyszerű konstrukciója, jó hatásfokot és üzembiztonságot nyújtott a felhasználóknak. Minden RT 125-ös model léghűtéses egyhengeres - kétütemű motor, lapos dugattyúval (nincs terelőgát) lett kialakítva, viszont a "Schnürle" elrendezésű átömlő csatornák huroköblítése biztosítja a munkavégzési ütemek megbízhatóságát. Ezen tulajdonságok, valamint az hengerfej egyszerű égéstér kialakítása, tovább javítja a sűrítési arányt illetve az adott köbtartalomból kihozható teljesítményt. A méretek: furata 52 mm, a lökete 58 mm, és így lökettérfogata 123 cm3. A modelltől és évjárattól függő teljesítmény 4,75-6,5 LE között volt. A motor öntöttvas hengert és alumínium hengerfejet kapott, egy blokkban a 3 v. 4 fokozatú sebességváltóval. A főtengelyen feszültség-szabályzóval ellátott 6-voltos dinamó kapott helyet, a keverék ellátást egy egytorkú porlasztó biztosította, egy úszóház és egy tűszelep segítségével. Mind a főtengely és a váltómű, mind a sebességváltó és a hátsó kerék fogaskerekei között görgős láncok biztosítják a kapcsolatot. Az erőátvitel a hajtómű-kialakításától függően három vagy négy fokozatú. A váltómechanizmus léptetővillás elrendezésű. A kétütemű motor kenését a benzin-olaj keverék biztosította, a keverési arány olaj-benzin 1:25-1:40. A maximális sebesség típustól függően 75 és 90 km/h között volt. TípustörténetAz RT 125-tól 1939-ben DKW bevezetni, abban az időben a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója. A motorkerékpár alapul RT 100 -tól 1934. Ez is, mint RT 2 ½ hp ismert gép volt érzés a 100 cc osztály, mert volt egy kick starter, három kézzel tolódott fogaskerekek, vezérlők és kijött nélkül az akkori szokásos e osztályú motorok pedálok, így ez egy "igazi" motorkerékpár és az ára csak 345 birodalmi Végső polgári fejlődés előtt a második világháború 1939-ben, az RT 125 került bevezetésre. A legfontosabb újítás volt, elsősorban a nagyobb, teljesen új motor az újonnan létrehozott 125-cc kategóriában. Volt egy dinamó akkumulátorral gyújtás és hozzájárult 4,75 LE, elég a maximális sebesség 80 km / h. A motorkerékpár alkalmazott átlagosan 2,5 l/100 km és a költségek 425 birodalmi (akkor a havi bruttó fizetése egy általános iskolai tanár), utasülés és sebességmérő is rendelkezésre álltak. A motor volt, csak fekete, és most felszerelt 3 sebességes pedál és kézi tengelykapcsoló és megmérjük mintegy 70 kilogramm üres. A motor ezután jobb, hogy sok konkurens modellek teljesítménye, de olcsóbb. V megkóstolta az 1939-es bemutatott NSU 125 ZDB - motorteljesítménye a 122 cc elmozdulás és 4 LE, végsebessége 70 km / h - 5 Reichsmark több, mint az RT 125. Ebben a technikai megközelítés az oka a sok éves folytatódott sikere RT 125, mert ez a gép volt az alapja egy új kezdet után, a második világháború, mind a fő gyár Zschopau ( Szászország ), és a gyár az ingolstadti ( Bajorország ) és volt valami a " népszerű motorkerékpár ", amely így sok és amelyhez bármikor hivatkozhat. Ez egyesítette a közgazdaságtan egy könnyű motorkerékpár , 100 cc a teljesítménye egy 200 köbcentis motorral, és volt (ez idő szerint) meglehetősen sportos kis hétköznapi gép.
Kortársak
GalériaForrások, hivatkozások |