DKW RT 125
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Források, hivatkozások: forrás) |
(→Típustörténet: táblázatok) |
||
81. sor: | 81. sor: | ||
|} | |} | ||
- | + | {| class="wikitable" | |
- | + | |- class="hintergrundfarbe6" | |
+ | | || '''DKW RT 125 W''' || '''DKW RT 125/2''' || '''DKW RT 125/2 H''' | ||
+ | |- | ||
+ | |'''Bauzeit'''|| 1949–1952 || 1952–1956 || 1954–1957 | ||
+ | |- | ||
+ | |'''Stückzahl'''|| 55.639 || 50.029 || 28.349 | ||
+ | |- | ||
+ | |'''Leistung'''|| 4,75 PS|| 5,7 PS || 6,5 PS | ||
+ | |- | ||
+ | |'''Höchstgeschwindigkeit'''|| 75 km/h || 80 km/h || 84 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | |'''Preis in [[Deutsche Mark|DM]]'''|| 945–980 || 1045–1095 || 1175–1225 | ||
+ | |} | ||
==Kortársak== | ==Kortársak== |
A lap 2013. február 13., 13:35-kori változata
Tartalomjegyzék |
Ismertető
RT 125 a neve a motorkerékpár , amit gyártott 1939-1965 különböző gyártók. A mintegy 450.000 egység épült Németországban, RT 125 a legtöbb gyártott német motorkerékpár. A betűszó jelentése RT R Eich t yp. 125 felfelé kell kerekíteni a motor elmozdulás köbcentiméter. Tervező A motorkerékpár volt a DKW vezető tervezője Hermann Weber . Az RT 125 tekinthető, hogy a leginkább másolt motorkerékpár a világon. [1] előállított körülbelül ötmillió példányt világszerte, vonatkozik a Honda Super Cub adott mennyiségével mintegy 60 millió egyik épített motorkerékpárok a világon.
Technológia
Minden modell a RT 125 egy léghűtéses egyhengeres - kétütemű motor lapos dugattyú és a Schnürle - fordított forgalomba a furata 52 mm, a lökete 58 mm, és így elmozdulás a 123 cm ³ . A modelltől függően általa kifejlesztett teljesítmény 4,75-6,5 LE. A motorblokk készül egy öntöttvas henger egy hengerfej és esetében alumínium , amelyet úgy hajtjuk Egyetlen-cső zárva. A motor a feszültség-szabályozott 6-voltos generátor és egy porlasztó egy úszó és tűszelep. Mind a primer, a főtengely a fogaskerék, és a másodlagos fordítás a sebességváltót a hátsó kerék, foglalja bele görgős láncok. Az átvitel csökkentése hajtómű-és kialakításától függően három vagy négy tanfolyamok. Feltöltve ezek csak elmozdulást kutya és egy speciális szegmensben. A kenési rendszer egy kétütemű elegyet szükség egy keverési arány olajat benzin 1:25-1:40. A maximális sebesség függ a modell a RT 125 volt 75 és 90 km / h
Típustörténet
Az RT 125-tól 1939-ben DKW bevezetni, abban az időben a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója. A motorkerékpár alapul RT 100 -tól 1934. Ez is, mint RT 2 ½ hp ismert gép volt érzés a 100 cc osztály, mert volt egy kick starter, három kézzel tolódott fogaskerekek, vezérlők és kijött nélkül az akkori szokásos e osztályú motorok pedálok, így ez egy "igazi" motorkerékpár és az ára csak 345 birodalmi
Végső polgári fejlődés előtt a második világháború 1939-ben, az RT 125 került bevezetésre. A legfontosabb újítás volt, elsősorban a nagyobb, teljesen új motor az újonnan létrehozott 125-cc kategóriában. Volt egy dinamó akkumulátorral gyújtás és hozzájárult 4,75 LE, elég a maximális sebesség 80 km / h. A motorkerékpár alkalmazott átlagosan 2,5 l/100 km és a költségek 425 birodalmi (akkor a havi bruttó fizetése egy általános iskolai tanár), utasülés és sebességmérő is rendelkezésre álltak. A motor volt, csak fekete, és most felszerelt 3 sebességes pedál és kézi tengelykapcsoló és megmérjük mintegy 70 kilogramm üres. A motor ezután jobb, hogy sok konkurens modellek teljesítménye, de olcsóbb. V megkóstolta az 1939-es bemutatott NSU 125 ZDB - motorteljesítménye a 122 cc elmozdulás és 4 LE, végsebessége 70 km / h - 5 Reichsmark több, mint az RT 125. Ebben a technikai megközelítés az oka a sok éves folytatódott sikere RT 125, mert ez a gép volt az alapja egy új kezdet után, a második világháború, mind a fő gyár Zschopau ( Szászország ), és a gyár az ingolstadti ( Bajorország ) és volt valami a " népszerű motorkerékpár ", amely így sok és amelyhez bármikor hivatkozhat. Ez egyesítette a közgazdaságtan egy könnyű motorkerékpár , 100 cc a teljesítménye egy 200 köbcentis motorral, és volt (ez idő szerint) meglehetősen sportos kis hétköznapi gép.
DKW RT 100 (2 ½ PS) | DKW RT 100 (3 PS) | DKW RT 125 | DKW RT 125-1 | |
Bauzeit | 1934–1936 | 1936–1940 | 1939–1941 | 1943–1944 |
Stückzahl | 10.000 | 61.850 | 21.000 | 12.000 |
Leistung | 2,5 PS | 3 PS | 4,75 PS | 4,75 PS |
Höchstgeschwindigkeit | 60 km/h | 65 km/h | 80 km/h | 80 km/h |
IFA DKW RT 125 | IFA RT 125/1 | MZ (RT) 125/2 | MZ (RT) 125/3 | MZ (RT) 125/4 | |
Bauzeit | 1949–1954 | 1954–1956 | 1956–1959 | 1959–1962 | 1964–1965 |
Stückzahl | 30.199 | 33.148 | 55.424 | 143.035 | 4904 |
Leistung | 4,75 PS | 5,5 PS | 6 PS | 6,5 PS | 6,5 PS |
Leergewicht | 78 kg | 85 kg | 90 kg | 109 kg | 109 kg |
Höchstgeschwindigkeit | 75 km/h | 80 km/h | 80 km/h | 85 km/h | 85 km/h |
Preis in Mark | 1680 | 1765 | 1830 | 1875 | -- |
DKW RT 125 W | DKW RT 125/2 | DKW RT 125/2 H | |
Bauzeit | 1949–1952 | 1952–1956 | 1954–1957 |
Stückzahl | 55.639 | 50.029 | 28.349 |
Leistung | 4,75 PS | 5,7 PS | 6,5 PS |
Höchstgeschwindigkeit | 75 km/h | 80 km/h | 84 km/h |
Preis in DM | 945–980 | 1045–1095 | 1175–1225 |
Kortársak
- elődje a DKW RT 100
- Hasonló konstrukció NSU Fox
- Utódok az RT 125 után MZ ES 125/150 típusok
- Utángyártások
- Moskva M1-A
- MZ (IFA)RT 125
- Yamaha YA-1
- Honda CUB
- BSA Bantam
- Harley Davidson Hummer
- Sokol