MZ
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(szerkeszt) |
(→Idővonal - DKW & MZ motorok: szerkeszt) |
||
24. sor: | 24. sor: | ||
==='''Idővonal - DKW & MZ motorok'''=== | ==='''Idővonal - DKW & MZ motorok'''=== | ||
- | 1906 Jørgen Skafte Rasmussen (Dánia) vásárolt egy üres vászon Zschopauban | + | * 1906 Jørgen Skafte Rasmussen (Dánia) vásárolt egy üres vászon Zschopauban |
- | 1917 feltalálta a Dampf-Kraft-Wagen (DKW) (német gőzhajtású autó) is ismert a védjegy DKW | + | * 1917 feltalálta a Dampf-Kraft-Wagen (DKW) (német gőzhajtású autó) is ismert a védjegy DKW |
- | 1920 motor támogatott kerékpár . | + | * 1920 motor támogatott kerékpár . |
- | 1923-ben átnevezték DKW | + | * 1923-ben átnevezték DKW |
- | 1927 kezdte versenyzésből | + | * 1927 kezdte versenyzésből |
- | 1928 DKW átveszi az Audi gyár Zwickau | + | * 1928 DKW átveszi az Audi gyár Zwickau |
- | 1929 60000 motorkerékpárok elhagyja a Zschopau gyár, és DKW a legnagyobb motorkerékpár-gyártó a világon | + | * 1929 60000 motorkerékpárok elhagyja a Zschopau gyár, és DKW a legnagyobb motorkerékpár-gyártó a világon |
- | 1931 előterjeszti DKW kisautók | + | * 1931 előterjeszti DKW kisautók |
- | 1932 A Auto Union -ben alakult, létre Audi, Horch , Wanderer és DKW. | + | * 1932 A Auto Union -ben alakult, létre Audi, Horch , Wanderer és DKW. |
- | 1939 kifejlesztette a RT 125 | + | * 1939 kifejlesztette a RT 125 |
- | 1948-ben átnevezték IFA (egy állami tulajdonú vállalat GDR ) | + | * 1948-ben átnevezték IFA (egy állami tulajdonú vállalat GDR ) |
- | 1950 Az Zschopau alkotások gyártani kezdi az RT 125 modell alakult a háború előtt, alatt védjegy IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau). Ez a modell vált szabadalmi szabad a háború után részeként jóvátétel [ 1 ] , és fejlesztette tovább Britanniában ( BSA Bantam ), USA ( Harley-Davidson Hummer ), Oroszország ( M-1A Moskva ), Japán, Olaszország és Nyugat-Németországban. | + | * 1950 Az Zschopau alkotások gyártani kezdi az RT 125 modell alakult a háború előtt, alatt védjegy IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau). Ez a modell vált szabadalmi szabad a háború után részeként jóvátétel [ 1 ] , és fejlesztette tovább Britanniában ( BSA Bantam ), USA ( Harley-Davidson Hummer ), Oroszország ( M-1A Moskva ), Japán, Olaszország és Nyugat-Németországban. |
- | 1952-ben a BK350 jelenik meg, az első két-ütemű tengely meghajtó. | + | * 1952-ben a BK350 jelenik meg, az első két-ütemű tengely meghajtó. |
- | 1956 A munkálatok most hívott VEB Motorradwerk Zschopau , vagy MZ röviden. | + | * 1956 A munkálatok most hívott VEB Motorradwerk Zschopau , vagy MZ röviden. |
- | 1962 A ES 125 / ES 150 elindul gyártás. Egészen a mai napig (2004) ez a legnagyobb épített német motorkerékpár. [ szerkesztés ] Ez volt az első motorkerékpár aszimmetrikus tompított fényszóró mintát. | + | * 1962 A ES 125 / ES 150 elindul gyártás. Egészen a mai napig (2004) ez a legnagyobb épített német motorkerékpár. [ szerkesztés ] Ez volt az első motorkerékpár aszimmetrikus tompított fényszóró mintát. |
- | 1970-ben a milliomodik motor gördül le a futószalagról, az MZ ETS 250 Trophy Sport | + | * 1970-ben a milliomodik motor gördül le a futószalagról, az MZ ETS 250 Trophy Sport |
- | 1972 MZ átveszi gyártásával oldalkocsival származó Stoye. | + | * 1972 MZ átveszi gyártásával oldalkocsival származó Stoye. |
- | 1983-ban a 2000000. Motorkerékpár lepereg a szállítószalag, ezúttal egy MZ ETZ 250. A tárcsafékek és 12-voltos elektromos az MZ elérte a modern standard motorkerékpár design. | + | * 1983-ban a 2000000. Motorkerékpár lepereg a szállítószalag, ezúttal egy MZ ETZ 250. A tárcsafékek és 12-voltos elektromos az MZ elérte a modern standard motorkerékpár design. |
- | 1989 MZ megszűnik gyártása oldalkocsihoz. | + | * 1989 MZ megszűnik gyártása oldalkocsihoz. |
- | 1990 MZ privatizálnak, december 18-án. | + | * 1990 MZ privatizálnak, december 18-án. |
- | 1993 MZ alá megy csődtömeggondnokság és ETZ szabadalom eladta a török vállalkozás Kanuni amely továbbra termelő modellek 251 és 301. A Muž cég van kialakítva a többitől. | + | * 1993 MZ alá megy csődtömeggondnokság és ETZ szabadalom eladta a török vállalkozás Kanuni amely továbbra termelő modellek 251 és 301. A Muž cég van kialakítva a többitől. |
- | 1996 Muž vette a malajziai Corporation Hong Leong Group | + | * 1996 Muž vette a malajziai Corporation Hong Leong Group |
- | 1999-ben az u végül kikerült a név MUZ. | + | * 1999-ben az u végül kikerült a név MUZ. |
- | 2008 június 9-én, Motor Cycle News számolt be, hogy MZ hogy megszűnik műveletek 2008 végén, mert a cég malajziai támogatókat visszavonta pénzügyi támogatást év után folyamatos veszteségeket. | + | * 2008 június 9-én, Motor Cycle News számolt be, hogy MZ hogy megszűnik műveletek 2008 végén, mert a cég malajziai támogatókat visszavonta pénzügyi támogatást év után folyamatos veszteségeket. |
- | 2008 december 12-én, az MZ Zschopauban berekesztik. [ 2 ] így megállt a motorkerékpár-gyártás, hogy tartott 88 évig ugyanabban a városban. A régi "kelet-német" gyár lett night club, az úgynevezett MZWerk. [ 3 ] | + | * 2008 december 12-én, az MZ Zschopauban berekesztik. [ 2 ] így megállt a motorkerékpár-gyártás, hogy tartott 88 évig ugyanabban a városban. A régi "kelet-német" gyár lett night club, az úgynevezett MZWerk. [ 3 ] |
- | 2009 Korábbi GP csillagok Ralf Waldmann és Martin Wimmer megvásárolható MZ motorkerékpár márka. Az üzlet ment keresztül március 23-án 2009 jelentett négy vagy öt millió eurót. A készpénzes jelenleg kiszerelt a Hong Leong Group . Az új testület áll Ralph Waldmann, Martin Wimmer, Dr Martin Hager, Helmut Lichtenberg és Otto Elbers. Wimmer veszi át a szerepét MZ ügyvezető igazgatója azonnali hatállyal. Vannak olyan pletykák, hogy a cég fog termelni a 600 cc országúti kerékpár alapul Moto2 GP projekt számára. [ 4 ] [ 5 ] | + | * 2009 Korábbi GP csillagok Ralf Waldmann és Martin Wimmer megvásárolható MZ motorkerékpár márka. Az üzlet ment keresztül március 23-án 2009 jelentett négy vagy öt millió eurót. A készpénzes jelenleg kiszerelt a Hong Leong Group . Az új testület áll Ralph Waldmann, Martin Wimmer, Dr Martin Hager, Helmut Lichtenberg és Otto Elbers. Wimmer veszi át a szerepét MZ ügyvezető igazgatója azonnali hatállyal. Vannak olyan pletykák, hogy a cég fog termelni a 600 cc országúti kerékpár alapul Moto2 GP projekt számára. [ 4 ] [ 5 ] |
+ | |||
A Zschopau művek egyik legrégebbi motorkerékpár gyár a világon, termelő motorkerékpárok 1922 óta. A legismertebb modell volt a kétütemű 125/150 és 250 sorozat, a változatok ES, ETS, TS und ETZ. MZ egyike volt azon kevés gyártók készült motorkerékpárok oldalkocsival , de mielőtt 1972 oldalkocsival gyártott | A Zschopau művek egyik legrégebbi motorkerékpár gyár a világon, termelő motorkerékpárok 1922 óta. A legismertebb modell volt a kétütemű 125/150 és 250 sorozat, a változatok ES, ETS, TS und ETZ. MZ egyike volt azon kevés gyártók készült motorkerékpárok oldalkocsival , de mielőtt 1972 oldalkocsival gyártott | ||
A lap 2013. február 9., 19:30-kori változata
Veterán MZ márkatörténetAz MZ motorgyár története egészen 1906-ig nyúlik vissza, egy dán származású mérnök, Jørgen Skafte Rasmussen ekkor vásárolt meg egy Zschopau mellett található ruhagyárat, hogy ott gőzkazán szerelvényeket gyártson. A történet itt tulajdonképpen összeér a DKW történetével, hiszen a gyár a világháború alatt gőzgépeket gyártott, majd 1919-ben elkészült a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya), egy kétütemű, gőzhajtású játékmotor. Ennek módosított változata egy motorkerékpárra is felkerült, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda), így indult el az MZ előfutára, a DKW. A motorgyár rendkívül dinamikusan fejlődött, a gazdasági válság idején azonban a DKW beleolvadt az Auto Unionba. A második világháború alatt a zschopau-i gyár motorkerékpárokat és stabil motorokat szállított a hadsereg számára. Németország veresége után a szovjetek lefoglaltak és elszállítottak minden gépet és felszerelést, az Auto Union feloszlott.1950-ben IFA név alatt – akkor már a Német Demokratikus Köztársaságban - indult újra a gyártás, a cég 1956-ban vette fel az MZ nevet. Idővonal - DKW & MZ motorok
A Zschopau művek egyik legrégebbi motorkerékpár gyár a világon, termelő motorkerékpárok 1922 óta. A legismertebb modell volt a kétütemű 125/150 és 250 sorozat, a változatok ES, ETS, TS und ETZ. MZ egyike volt azon kevés gyártók készült motorkerékpárok oldalkocsival , de mielőtt 1972 oldalkocsival gyártott Gyártörténet (provizor)Veterán MZ modellek
Kapcsolózó MZ források, hivatkozások |