MZ
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
(→Veterán MZ márkatörténet: jav) |
(logos) |
||
4. sor: | 4. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = MZ | | név = MZ | ||
- | | logo = | + | | logo = MZ_logo.jpg |
| képméret = 200px | | képméret = 200px | ||
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
- | | alapítva = | + | | alapítva = 1952 (1906) |
| alapító = Jørgen Skafte Rasmussen | | alapító = Jørgen Skafte Rasmussen | ||
| megszűnt = 2008 | | megszűnt = 2008 |
A lap 2013. február 9., 16:47-kori változata
Veterán MZ márkatörténetAz MZ motorgyár története egészen 1906-ig nyúlik vissza, egy dán származású mérnök, Jørgen Skafte Rasmussen ekkor vásárolt meg egy Zschopau mellett található ruhagyárat, hogy ott gőzkazán szerelvényeket gyártson. A történet itt tulajdonképpen összeér a DKW történetével, hiszen a gyár a világháború alatt gőzgépeket gyártott, majd 1919-ben elkészült a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya), egy kétütemű, gőzhajtású játékmotor. Ennek módosított változata egy motorkerékpárra is felkerült, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda), így indult el az MZ előfutára, a DKW. A motorgyár rendkívül dinamikusan fejlődött, a gazdasági válság idején azonban a DKW beleolvadt az Auto Unionba. A második világháború alatt a zschopau-i gyár motorkerékpárokat és stabil motorokat szállított a hadsereg számára. Németország veresége után a szovjetek lefoglaltak és elszállítottak minden gépet és felszerelést, az Auto Union feloszlott.1950-ben IFA név alatt – akkor már a Német Demokratikus Köztársaságban - indult újra a gyártás, a cég 1956-ban vette fel az MZ nevet. Veterán MZ modellek
Kapcsolózó MZ források, hivatkozások |