Škoda S 110 R
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán Škoda S 110 R hivatkozások: szerk) |
(specifikáció) |
||
43. sor: | 43. sor: | ||
'''Egy kis bemelegítés, kedvcsinálónak''' | '''Egy kis bemelegítés, kedvcsinálónak''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | == Az S 110R műszaki adatai és ismertetése == | ||
+ | |||
+ | koda 110R Coupe Gyors specifikációk | ||
+ | |||
+ | Motor: hátsó szerelt, vízhűtéses egyenes négy. | ||
+ | 72 mm (2,83 in) furat x 68 mm (2,68 in) | ||
+ | stroke - 1107cc (67.54cu in). | ||
+ | Maximális teljesítmény (DIN) 52 LE 4650 rpm, | ||
+ | legnagyobb nyomatéka (DIN) 64 lb ft 3500 rpm. | ||
+ | Anyag:Light-ötvözet motorblokk és öntöttvas fej. | ||
+ | Sűrítés 9.5:1. | ||
+ | Három fő csapágyak. | ||
+ | Két szelep hengerenként működtetett keresztül nyomó rúd és rockerek, egyetlen vezérműtengely, oldalán. | ||
+ | Egy Jikov 32 DDSR downdraught kettős hordó karburátor. | ||
+ | |||
+ | Hajtómű: Single-száraz kuplung és | ||
+ | négysebességes manuális sebességváltó. | ||
+ | Arány, 1 st 3,800, 2,120 2., 3. 1,410, 4. 0,960, rev 3.270:1. Spirál-ferde végleges meghajtó. Ratio 4,444. | ||
+ | |||
+ | Felfüggesztés: | ||
+ | Front független a lengőkarok, tekercsrugók, egy anti-roll bar és teleszkópos lengéscsillapítók, | ||
+ | hátsó-független a lengő félig tengely, vezető karok, rugók és lengéscsillapítók. | ||
+ | |||
+ | Kormánymű Csavar és anya. Körök ütközéstől ütközésig 2,50. | ||
+ | Fékrendszer : lemezek elöl, hátul dob. | ||
+ | Kerekek: 4,5 x 14-ben az acél. abroncsozás: 155SR x 14. | ||
+ | |||
+ | Méretek és tömeg: | ||
+ | Tengelytáv 94,49 be; track-front 50,39 in, hátsó 49,21-ben, | ||
+ | hosszú 163,39 in, | ||
+ | szélesség 63,78-ben, | ||
+ | magasság 68,90-ben; | ||
+ | hasmagasság 6,89-ben; szárazanyag 1841 Ib; | ||
+ | fordulókör falak között 33.5ft; | ||
+ | üzemanyagtartály kapacitása 7 gals. | ||
+ | Karosszéria / alváz: Sport coupe. 2-ajtós, 4-5 ülőhely. Integral. | ||
+ | Teljesítmény: Maximális sebesség 90 mph. | ||
+ | Gyorsulás 0-50 mph13.5 mp. | ||
+ | Üzemanyag-fogyasztás mintegy 33 mpg. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
== '''Az S 110 R áttekintése képekben''' == | == '''Az S 110 R áttekintése képekben''' == |
A lap 2012. szeptember 1., 11:17-kori változata
Škoda S 110 R | ||
| ||
Gyártási adatok | ||
Gyártó | Škoda | |
Gyártás helye | Mladá Boleslav, Csehország | |
Gyártás éve | 1970-1980 | |
Kategória | 4 üléses cupé | |
A(z) 110 R modell műszaki adatai | ||
Méret és tömegadatok | ||
Hossz | 4155 mm | |
Szélesség | 1620 mm | |
Magasság | 1340 mm | |
Tömeg | 880/1200 kg | |
Tengelytáv | 2400 mm | |
Üzemanyag | benzin | |
Üzemanyagtartály | 32 l | |
Teljesítmény | ||
Motor | 1107 cm³ | |
Felépítés | farmotor,hátsó hajtás RR | |
Váltó | kézi, 4 fokozat | |
Teljesítmény | 62 LE/4650 rpm | |
Max. nyomaték | 86.3 Nm/3500 rpm | |
Átlagfogyasztás | 8,5 liter/100 km | |
Gyorsulás | 18.5 sec. (0-100 km/h) | |
Max. sebesség | 145 km/h | |
Kapcsolódó modellek | ||
Škoda |
Tartalomjegyzék |
Veterán Škoda S 110 R típustörténet
A Škoda S 110 R típust gyakran a keleti tömb Porschéjaként emlegették, a kupé formátumú Škoda 1970-ben mutatkozott be. Motorja 62 lóerős teljesítményt biztosított, amivel a mindössze 880 kg-os autó elérte a 140 km/h-s sebességet.
A kupéból rally változat is készült, ez volt a Škoda 130RS. Az 1289 cm3-ra növelt motort alaposan felpiszkálták, így a 103 kW-os teljesítmény 220 km/h-val röpítette a könnyített karosszériát.
A 110 R alapjaira több prototípus is készült, ezek azonban soha nem kerültek a gyártósorokra.
Egy kis bemelegítés, kedvcsinálónak
Az S 110R műszaki adatai és ismertetése
koda 110R Coupe Gyors specifikációk
Motor: hátsó szerelt, vízhűtéses egyenes négy. 72 mm (2,83 in) furat x 68 mm (2,68 in) stroke - 1107cc (67.54cu in). Maximális teljesítmény (DIN) 52 LE 4650 rpm, legnagyobb nyomatéka (DIN) 64 lb ft 3500 rpm. Anyag:Light-ötvözet motorblokk és öntöttvas fej. Sűrítés 9.5:1. Három fő csapágyak. Két szelep hengerenként működtetett keresztül nyomó rúd és rockerek, egyetlen vezérműtengely, oldalán. Egy Jikov 32 DDSR downdraught kettős hordó karburátor.
Hajtómű: Single-száraz kuplung és négysebességes manuális sebességváltó. Arány, 1 st 3,800, 2,120 2., 3. 1,410, 4. 0,960, rev 3.270:1. Spirál-ferde végleges meghajtó. Ratio 4,444.
Felfüggesztés: Front független a lengőkarok, tekercsrugók, egy anti-roll bar és teleszkópos lengéscsillapítók, hátsó-független a lengő félig tengely, vezető karok, rugók és lengéscsillapítók.
Kormánymű Csavar és anya. Körök ütközéstől ütközésig 2,50. Fékrendszer : lemezek elöl, hátul dob. Kerekek: 4,5 x 14-ben az acél. abroncsozás: 155SR x 14.
Méretek és tömeg: Tengelytáv 94,49 be; track-front 50,39 in, hátsó 49,21-ben, hosszú 163,39 in, szélesség 63,78-ben, magasság 68,90-ben; hasmagasság 6,89-ben; szárazanyag 1841 Ib; fordulókör falak között 33.5ft; üzemanyagtartály kapacitása 7 gals. Karosszéria / alváz: Sport coupe. 2-ajtós, 4-5 ülőhely. Integral. Teljesítmény: Maximális sebesség 90 mph. Gyorsulás 0-50 mph13.5 mp. Üzemanyag-fogyasztás mintegy 33 mpg.
Az S 110 R áttekintése képekben
Sport, tuning, design
A Skoda gyár és kísérleti műhelye, mindig is híres volt az autósportban kifejtett munkájáért és versenyzői versenysikereitől. Jól sikerült szériák és prototípusok is ezt bizonyítják. Azóta is sokszor megihleti formatervezőket, és magánműhelyeket, vagy éppen az otthon kísérletezők elszánt hadát. Nézzünk is meg egy-két munkát:
Sport, race, rally
Rengeteg, jól-rosszul sikerült változatot találhatunk, íme - a jobbakból - néhány sportos példány:
- Course racing R 110 S730 car -
A különbségek jól láthatóak
- Ralley racing car - viszonylag magas elrendezéssel
Kicsi adrenalin
Most kipiheni....
Kis műhely, nagy tudás
...hát ez elkészült....
- Jenő! És a bőröndök ?! ....
pillanatkép, rossz időben, jó autóról
A pálya gyermeke
Színek, formák, elképzelések:
A kísérleti műhelyben felejtették
szerkeszt...skoda 1100 sport, hiányzik
Veterán Škoda S 110 R hivatkozások