Lincoln Cosmopolitan
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán Lincoln Cosmopolitan típustörténet) |
|||
(Egy közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
+ | {{Autó | ||
+ | | név = Lincoln Cosmopolitan | ||
+ | | kép = Lincoln-Cosmopolitan-Sport-Coupe-1953-oldalrol.jpg | ||
+ | | képméret = 250px | ||
+ | | képaláírás = Egy 1953-ban gyártott Lincoln Cosmopolitan Coupé az Álomautó Múzeumból. | ||
+ | | gyártó = [[Lincoln]] | ||
+ | | gyártás helye = | ||
+ | | év = 1949-1954<!-- tól-ig --> | ||
+ | | darabszám = <!-- teljes darabszám --> | ||
+ | | jelenlegi ára = kb. 5 millió forint<!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | ||
+ | | modellvariánsok = <!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... --> | ||
+ | | kategória = | ||
+ | | tervező = | ||
+ | | modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> | ||
+ | | hossz = | ||
+ | | szélesség = | ||
+ | | magasság = | ||
+ | | tömeg = | ||
+ | | alváz = | ||
+ | | tengelytáv = | ||
+ | | üzemanyag = | ||
+ | | tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | ||
+ | | motor = ~5200 cm3 | ||
+ | | felépítés = 8 hengeres, V alakban | ||
+ | | váltó = | ||
+ | | teljesítmény = 204 LE | ||
+ | | nyomaték = | ||
+ | | fogyasztás = | ||
+ | | gyorsulás = | ||
+ | | végsebesség = | ||
+ | | kapcsolódó modellek = [[Lincoln]] }} | ||
+ | |||
== Veterán Lincoln Cosmopolitan típustörténet == | == Veterán Lincoln Cosmopolitan típustörténet == | ||
A lap jelenlegi, 2011. június 3., 14:44-kori változata
Lincoln Cosmopolitan | |
Egy 1953-ban gyártott Lincoln Cosmopolitan Coupé az Álomautó Múzeumból. | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Lincoln |
Gyártás éve | 1949-1954 |
Jelenlegi ára | kb. 5 millió forint |
A(z) modell műszaki adatai | |
Teljesítmény | |
Motor | ~5200 cm3 |
Felépítés | 8 hengeres, V alakban |
Teljesítmény | 204 LE |
Kapcsolódó modellek | |
Lincoln |
Veterán Lincoln Cosmopolitan típustörténet
A Ford irányítása alatt a Lincolnból rövid időn belül a Cadillac riválisa lett. A harmincas évek végén áramvonalas külsejű Lincoln Zephyr és párja, a Lincoln Continental révén a Lncoln eladásai tízszeresére növekedtek. A második világháború után a Lincoln jóval visszafogottabb típusokkal jelentkezett. 1952-ben azonban megújult a cég modellválasztéka. A sportos, alacsonyabb építésű külső több részletében is hasonlított az Ford által kínált típusok formájához.
Korábban az első lámpatesteket a karosszériába süllyesztették, ám az '52-es Lincolnok orrán hangsúlyos szerepet kaptak a lámpatestek. Az új Lincoln-generáció sikert aratott a vásárlók körében, éppen ezért 1953-ban csak a Lincoln-tudorok számára észrevehető változások történtek. A Lincoln ebben az évben is dicsőséggel távozott a Mexikóban évente megrendezett Carrera Panamericana közúti versenyről, amely a vállalat számára óriási reklámértékkel bírt.
A Cosmopolitan szedán és sport kupé formában kellette magát. 5,2 literes V8-as motorja 205 lóerő teljesítményre volt képes. Már ekkor az alapfelszereltség része volt a négy irányban szervómotorokkal állítható ülés, a szervókormány, az elektromos ablakok és a színezett üvegek is. A Cosmopolitan szériából 1953-ban 14,000 darab készült