Lincoln Cosmopolitan
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán Lincoln Cosmopolitan típustörténet) |
|||
7. sor: | 7. sor: | ||
<gallery> | <gallery> | ||
- | Lincoln-Cosmopolitan-Sport-Coupe-1953-belso.jpg | + | Fájl:Lincoln-Cosmopolitan-Sport-Coupe-1953-belso.jpg |
- | Lincoln-Cosmopolitan-Sport-Coupe-1953-motor.jpg | + | Fájl:Lincoln-Cosmopolitan-Sport-Coupe-1953-motor.jpg |
- | Lincoln-Cosmopolitan-Sport-Coupe-1953-oldalrol.jpg | + | Fájl:Lincoln-Cosmopolitan-Sport-Coupe-1953-oldalrol.jpg |
</gallery> | </gallery> | ||
A Cosmopolitan szedán és sport kupé formában kellette magát. 5,2 literes V8-as motorja 205 lóerő teljesítményre volt képes. Már ekkor az alapfelszereltség része volt a négy irányban szervómotorokkal állítható ülés, a szervókormány, az elektromos ablakok és a színezett üvegek is. A Cosmopolitan szériából 1953-ban 14,000 darab készült | A Cosmopolitan szedán és sport kupé formában kellette magát. 5,2 literes V8-as motorja 205 lóerő teljesítményre volt képes. Már ekkor az alapfelszereltség része volt a négy irányban szervómotorokkal állítható ülés, a szervókormány, az elektromos ablakok és a színezett üvegek is. A Cosmopolitan szériából 1953-ban 14,000 darab készült | ||
- | |||
== Kapcsolódó Lincoln Cosmopolitan források, hivatkozások == | == Kapcsolódó Lincoln Cosmopolitan források, hivatkozások == | ||
* [http://www.alomautokiallitas.hu Álomautó Múzeum] | * [http://www.alomautokiallitas.hu Álomautó Múzeum] |
A lap 2011. június 3., 14:41-kori változata
Veterán Lincoln Cosmopolitan típustörténet
A Ford irányítása alatt a Lincolnból rövid időn belül a Cadillac riválisa lett. A harmincas évek végén áramvonalas külsejű Lincoln Zephyr és párja, a Lincoln Continental révén a Lncoln eladásai tízszeresére növekedtek. A második világháború után a Lincoln jóval visszafogottabb típusokkal jelentkezett. 1952-ben azonban megújult a cég modellválasztéka. A sportos, alacsonyabb építésű külső több részletében is hasonlított az Ford által kínált típusok formájához.
Korábban az első lámpatesteket a karosszériába süllyesztették, ám az '52-es Lincolnok orrán hangsúlyos szerepet kaptak a lámpatestek. Az új Lincoln-generáció sikert aratott a vásárlók körében, éppen ezért 1953-ban csak a Lincoln-tudorok számára észrevehető változások történtek. A Lincoln ebben az évben is dicsőséggel távozott a Mexikóban évente megrendezett Carrera Panamericana közúti versenyről, amely a vállalat számára óriási reklámértékkel bírt.
A Cosmopolitan szedán és sport kupé formában kellette magát. 5,2 literes V8-as motorja 205 lóerő teljesítményre volt képes. Már ekkor az alapfelszereltség része volt a négy irányban szervómotorokkal állítható ülés, a szervókormány, az elektromos ablakok és a színezett üvegek is. A Cosmopolitan szériából 1953-ban 14,000 darab készült