Lincoln Cosmopolitan
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
3. sor: | 3. sor: | ||
A [[Ford]] irányítása alatt a [[Lincoln|Lincolnból]] rövid időn belül a [[Cadillac]] riválisa lett. A harmincas évek végén áramvonalas külsejű [[Lincoln Zephyr]] és párja, a '''Lincoln Continental''' révén a Lncoln eladásai tízszeresére növekedtek. A második világháború után a Lincoln jóval visszafogottabb típusokkal jelentkezett. 1952-ben azonban megújult a cég modellválasztéka. A sportos, alacsonyabb építésű külső több részletében is hasonlított az Ford által kínált típusok formájához. | A [[Ford]] irányítása alatt a [[Lincoln|Lincolnból]] rövid időn belül a [[Cadillac]] riválisa lett. A harmincas évek végén áramvonalas külsejű [[Lincoln Zephyr]] és párja, a '''Lincoln Continental''' révén a Lncoln eladásai tízszeresére növekedtek. A második világháború után a Lincoln jóval visszafogottabb típusokkal jelentkezett. 1952-ben azonban megújult a cég modellválasztéka. A sportos, alacsonyabb építésű külső több részletében is hasonlított az Ford által kínált típusok formájához. | ||
- | Korábban az első lámpatesteket a karosszériába süllyesztették, ám az '52-es Lincolnok orrán hangsúlyos szerepet kaptak a lámpatestek. Az új Lincoln-generáció sikert aratott a vásárlók körében, éppen ezért 1953-ban csak a Lincoln-tudorok számára észrevehető változások történtek. A Lincoln ebben az évben is dicsőséggel távozott a Mexikóban évente megrendezett Carrera Panamericana közúti versenyről, amely a vállalat számára óriási reklámértékkel bírt. A Cosmopolitan szedán és sport kupé formában kellette magát. 5,2 literes V8-as motorja 205 lóerő teljesítményre volt képes. Már ekkor az alapfelszereltség része volt a négy irányban szervómotorokkal állítható ülés, a szervókormány, az elektromos ablakok és a színezett üvegek is. A Cosmopolitan szériából 1953-ban 14,000 darab készült | + | Korábban az első lámpatesteket a karosszériába süllyesztették, ám az '52-es Lincolnok orrán hangsúlyos szerepet kaptak a lámpatestek. Az új Lincoln-generáció sikert aratott a vásárlók körében, éppen ezért 1953-ban csak a Lincoln-tudorok számára észrevehető változások történtek. A Lincoln ebben az évben is dicsőséggel távozott a Mexikóban évente megrendezett Carrera Panamericana közúti versenyről, amely a vállalat számára óriási reklámértékkel bírt. |
+ | |||
+ | |||
+ | <gallery> | ||
+ | Lincoln-Cosmopolitan-Sport-Coupe-1953-belso.jpg | ||
+ | Lincoln-Cosmopolitan-Sport-Coupe-1953-motor.jpg | ||
+ | Lincoln-Cosmopolitan-Sport-Coupe-1953-oldalrol.jpg | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | A Cosmopolitan szedán és sport kupé formában kellette magát. 5,2 literes V8-as motorja 205 lóerő teljesítményre volt képes. Már ekkor az alapfelszereltség része volt a négy irányban szervómotorokkal állítható ülés, a szervókormány, az elektromos ablakok és a színezett üvegek is. A Cosmopolitan szériából 1953-ban 14,000 darab készült | ||
+ | |||
+ | |||
+ | == Kapcsolódó Lincoln Cosmopolitan források, hivatkozások == | ||
+ | |||
+ | * [http://www.alomautokiallitas.hu Álomautó Múzeum] |
A lap 2011. június 3., 14:40-kori változata
Veterán Lincoln Cosmopolitan típustörténet
A Ford irányítása alatt a Lincolnból rövid időn belül a Cadillac riválisa lett. A harmincas évek végén áramvonalas külsejű Lincoln Zephyr és párja, a Lincoln Continental révén a Lncoln eladásai tízszeresére növekedtek. A második világháború után a Lincoln jóval visszafogottabb típusokkal jelentkezett. 1952-ben azonban megújult a cég modellválasztéka. A sportos, alacsonyabb építésű külső több részletében is hasonlított az Ford által kínált típusok formájához.
Korábban az első lámpatesteket a karosszériába süllyesztették, ám az '52-es Lincolnok orrán hangsúlyos szerepet kaptak a lámpatestek. Az új Lincoln-generáció sikert aratott a vásárlók körében, éppen ezért 1953-ban csak a Lincoln-tudorok számára észrevehető változások történtek. A Lincoln ebben az évben is dicsőséggel távozott a Mexikóban évente megrendezett Carrera Panamericana közúti versenyről, amely a vállalat számára óriási reklámértékkel bírt.
Lincoln-Cosmopolitan-Sport-Coupe-1953-belso.jpg
|
Lincoln-Cosmopolitan-Sport-Coupe-1953-motor.jpg
|
Lincoln-Cosmopolitan-Sport-Coupe-1953-oldalrol.jpg
|
A Cosmopolitan szedán és sport kupé formában kellette magát. 5,2 literes V8-as motorja 205 lóerő teljesítményre volt képes. Már ekkor az alapfelszereltség része volt a négy irányban szervómotorokkal állítható ülés, a szervókormány, az elektromos ablakok és a színezett üvegek is. A Cosmopolitan szériából 1953-ban 14,000 darab készült