Honda S800
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(2 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
34. sor: | 34. sor: | ||
== Veterán Honda S800 típustörténet == | == Veterán Honda S800 típustörténet == | ||
- | A '''Honda S800''' 1965-ben mutatkozott be a Tokiói Autószalonon, a | + | A '''Honda S800''' 1965-ben mutatkozott be a Tokiói Autószalonon, a [[Honda]] legújabb modellje egy évvel később került a piacra. Az újdonság a [[Honda S600]]-ast váltotta, bemutatása előtt két prototípus készült, a [[Honda S700]], illetve a [[Honda N800]]. A Honda S800 kupé és roadster kivitelben is kapható volt, az elképesztő tartományokba pörgethető 791 cm3-as sornégyes motor 8000-es fordulatszámon 70 lóerő leadására volt képes, ami így elérte a 160 km/h-s sebességet, miközben fogyasztása még mindig 7 liter alatt volt. A motor egyébként egészen 11 500-as fordulatszámig lehetett pörgetni. |
41. sor: | 41. sor: | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Fájl:Honda-S800-1969-elol.JPG| Még több Honda S800 kép az Oldtimer Expóról. | Fájl:Honda-S800-1969-elol.JPG| Még több Honda S800 kép az Oldtimer Expóról. | ||
- | Fájl:Honda-S800-1969-hatul.JPG | + | Fájl:Honda-S800-1969-hatul.JPG| Hátulról is szép. |
- | Fájl:Honda-S800-1969-motor.JPG | + | Fájl:Honda-S800-1969-motor.JPG| Motorkerékpárból jön... |
- | Fájl:Honda-S800-1969-muszerfal.JPG | + | Fájl:Honda-S800-1969-muszerfal.JPG| Semmi cicoma, mégis megnyerő. |
</gallery> | </gallery> | ||
A korai Honda S800 hátsó kerekét még az elődmodellben is alkalmazott lánc hajtotta, ezt követően mutatkozott be a hátsó merev híd- | A korai Honda S800 hátsó kerekét még az elődmodellben is alkalmazott lánc hajtotta, ezt követően mutatkozott be a hátsó merev híd- | ||
1968-ban jelent meg a Honda S800M, mely elődjéhez képest többek közt kétkörös fékrendszert, süllyesztett belső kilincseket, helyzetjelző lámpákat kapott. Ezt a modellt – mely a szigorúbb emissziós normáknak is megfelelt a porlasztó áthangolásának köszönhetően - elsősorban az amerikai piacra szánták, habár végül egyetlen darab sem kelt át hivatalosan az óceánon. A Honda S800 gyártása 1970 májusában szűnt meg, mintegy 4 év alatt közel 12 ezer darab készült. Hasonló radstert a Honda csak majd 30 évvel később gyártott újra, ez a Honda S2000. | 1968-ban jelent meg a Honda S800M, mely elődjéhez képest többek közt kétkörös fékrendszert, süllyesztett belső kilincseket, helyzetjelző lámpákat kapott. Ezt a modellt – mely a szigorúbb emissziós normáknak is megfelelt a porlasztó áthangolásának köszönhetően - elsősorban az amerikai piacra szánták, habár végül egyetlen darab sem kelt át hivatalosan az óceánon. A Honda S800 gyártása 1970 májusában szűnt meg, mintegy 4 év alatt közel 12 ezer darab készült. Hasonló radstert a Honda csak majd 30 évvel később gyártott újra, ez a Honda S2000. | ||
+ | |||
+ | == Kapcsolódó veterán Honda S800 videók == | ||
+ | |||
+ | <youtube>nj8hyt7LdX0</youtube> | ||
+ | |||
+ | |||
== Kapcsolódó veterán Honda S800 források, hivatkozások == | == Kapcsolódó veterán Honda S800 források, hivatkozások == |
A lap jelenlegi, 2011. április 16., 15:56-kori változata
Honda S800 | |
Egy 1969-es Honda S800 a 2011-es Oldtimer Expón, a Totalcar standján. | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Honda |
Gyártás éve | 1966-1970 |
Darabszám | 11 536 |
Modellvariánsok | kupé, roadster |
Kategória | sportautó |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 3350mm |
Szélesség | 1400mm |
Magasság | 1212mm |
Tömeg | 755kg |
Tengelytáv | 2000mm |
Üzemanyag | benzin |
Üzemanyagtartály | 35 liter |
Teljesítmény | |
Motor | 791 cm3 |
Felépítés | soros, négyhengeres, DOHC |
Váltó | 4 sebességes, szinkronizált |
Teljesítmény | 70 LE (8000 f/min) |
Max. nyomaték | 66 Nm (6000 f/min) |
Átlagfogyasztás | 6,7 liter |
Max. sebesség | 160 km/h |
Veterán Honda S800 típustörténet
A Honda S800 1965-ben mutatkozott be a Tokiói Autószalonon, a Honda legújabb modellje egy évvel később került a piacra. Az újdonság a Honda S600-ast váltotta, bemutatása előtt két prototípus készült, a Honda S700, illetve a Honda N800. A Honda S800 kupé és roadster kivitelben is kapható volt, az elképesztő tartományokba pörgethető 791 cm3-as sornégyes motor 8000-es fordulatszámon 70 lóerő leadására volt képes, ami így elérte a 160 km/h-s sebességet, miközben fogyasztása még mindig 7 liter alatt volt. A motor egyébként egészen 11 500-as fordulatszámig lehetett pörgetni.
Az Autocar nevű magazin 1967. április 6.-án megjelenő számban tesztelte az autót, melyben azt is közölte, hogy az 1 liter alatti kategóriában a Honda S800 volt a leggyorsabb és legerősebb autó a világon.
A korai Honda S800 hátsó kerekét még az elődmodellben is alkalmazott lánc hajtotta, ezt követően mutatkozott be a hátsó merev híd- 1968-ban jelent meg a Honda S800M, mely elődjéhez képest többek közt kétkörös fékrendszert, süllyesztett belső kilincseket, helyzetjelző lámpákat kapott. Ezt a modellt – mely a szigorúbb emissziós normáknak is megfelelt a porlasztó áthangolásának köszönhetően - elsősorban az amerikai piacra szánták, habár végül egyetlen darab sem kelt át hivatalosan az óceánon. A Honda S800 gyártása 1970 májusában szűnt meg, mintegy 4 év alatt közel 12 ezer darab készült. Hasonló radstert a Honda csak majd 30 évvel később gyártott újra, ez a Honda S2000.
Kapcsolódó veterán Honda S800 videók
Kapcsolódó veterán Honda S800 források, hivatkozások
- A Honda S800 az angol Wikipédián
- Oldtimer Expo 2011