Pannónia

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Pannónia modellek)
15. sor: 15. sor:
== Veterán Pannónia márkatörténet ==
== Veterán Pannónia márkatörténet ==
-
A '''Pannónia''' márka 1954-ben született meg a [[Csepeli Motorkerékpárgyár]]ban. Az első Pannónia, a [[Pannónia TL]] 1954-ben jelent meg, mely technikai megoldásait részben a [[Csepel 250]]-es típustól örökölte. Megjelenésének idején korszerűnek számított, így nem csak a belpiacra, de számos külföldi országba is jutott belőle (az elenevezés a motor elrendezésére utal - Teleszkóp elől, Lengővilla hátul).
+
A '''Pannónia''' márka 1954-ben született meg a [[Csepeli Motorkerékpárgyár]]ban. Az első Pannónia, a [[Pannónia TL]] 1954-ben jelent meg, mely technikai megoldásait részben a [[Csepel 250]]-es típustól örökölte. Megjelenésének idején korszerűnek számított, így nem csak a belpiacra, de számos külföldi országba is jutott belőle (az elenevezés a motor elrendezésére utal - Teleszkóp elől, Lengővilla hátul). A „Pannónia” márkanév egyébként Molnár László technikustól származott
A T-sorozat szintén keresett volt a nemzetközi piacon, a ''Pannonia White'' – a T5-ös modell luxusváltozata – például kifejezetten kaliforniai exportra készült.
A T-sorozat szintén keresett volt a nemzetközi piacon, a ''Pannonia White'' – a T5-ös modell luxusváltozata – például kifejezetten kaliforniai exportra készült.
21. sor: 21. sor:
A P-sorozat valójában a T-sorozat elemeinek felhasználásával készült, a Csepel Motorkerékpárgyár ekkor már kevésbé koncentrált a fejlesztésekre.  
A P-sorozat valójában a T-sorozat elemeinek felhasználásával készült, a Csepel Motorkerékpárgyár ekkor már kevésbé koncentrált a fejlesztésekre.  
A Pannónia nem csak Magyarországon volt rendkívül népszerű, jelentős volt a külföldi export, melynek legnagyobb részét a szovjet megrendelések adták ugyan, de jutott Amerikába, Indiába, sőt még Brazíliába is. A gyár elmaradó fejlesztéseinek köszönhetően azonban egyre csökkentek az eladások, a gyártás 1975-ben szűnt meg, az utolsó modell a [[Pannónia P21]] volt.
A Pannónia nem csak Magyarországon volt rendkívül népszerű, jelentős volt a külföldi export, melynek legnagyobb részét a szovjet megrendelések adták ugyan, de jutott Amerikába, Indiába, sőt még Brazíliába is. A gyár elmaradó fejlesztéseinek köszönhetően azonban egyre csökkentek az eladások, a gyártás 1975-ben szűnt meg, az utolsó modell a [[Pannónia P21]] volt.
 +
 +
1974-ben a japán [[Yamaha]] szakemberei tárgyaltak egy negyvenezer négyzetméteres csepeli beruházásról, amely évente ötvenezer japán-magyar motorkerékpárt gyártott volna, 70%-ban exportra, ám az akkori vezetés elszabotálta az ötletet. 1975. október 24-én gördült le a csepeli gyártószalagról az utolsó, szám szerint a 689 039-ik Pannónia.
== Veterán Pannónia modellek ==
== Veterán Pannónia modellek ==
56. sor: 58. sor:
== Kapcsolódó Pannónia oldtimer linkek ==
== Kapcsolódó Pannónia oldtimer linkek ==
-
* http://pannoniamotor.lap.hu/
+
* [http://pannoniamotor.lap.hu/ Pannónia.lap.hu]
 +
* [http://hu.wikipedia.org/wiki/Pannónia_(motorkerékpár) Pannónia motor a Wikipédián]
* [http://ringistvan.hu/motorkerekpar-szakirodalom Letölthető motorkerékpár szakirodalom]
* [http://ringistvan.hu/motorkerekpar-szakirodalom Letölthető motorkerékpár szakirodalom]
62. sor: 65. sor:
[[Kategória:Magyarország]]
[[Kategória:Magyarország]]
-
<meta name="keywords" content="Pannónia, veterán, oldtimer"></meta>   
+
<meta name="keywords" content="Pannónia, motor, veterán, oldtimer"></meta>   
-
<meta name="description" content="Pannónia - Pannónia motorok, Oldtimer autók, egyéb veterán járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>
+
<meta name="description" content="Pannónia - Pannónia motor, Pannónia márkatörténet, Pannónia típusok a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap 2010. november 16., 17:21-kori változata

Pannónia
Pannónia-logó.gif
Alapítva1954
AlapítóCsepel Motorkerékpárgyár
Megszűnt1975
SzékhelyCsepel, Magyarország


Tartalomjegyzék

Veterán Pannónia márkatörténet

A Pannónia márka 1954-ben született meg a Csepeli Motorkerékpárgyárban. Az első Pannónia, a Pannónia TL 1954-ben jelent meg, mely technikai megoldásait részben a Csepel 250-es típustól örökölte. Megjelenésének idején korszerűnek számított, így nem csak a belpiacra, de számos külföldi országba is jutott belőle (az elenevezés a motor elrendezésére utal - Teleszkóp elől, Lengővilla hátul). A „Pannónia” márkanév egyébként Molnár László technikustól származott

A T-sorozat szintén keresett volt a nemzetközi piacon, a Pannonia White – a T5-ös modell luxusváltozata – például kifejezetten kaliforniai exportra készült.

A P-sorozat valójában a T-sorozat elemeinek felhasználásával készült, a Csepel Motorkerékpárgyár ekkor már kevésbé koncentrált a fejlesztésekre. A Pannónia nem csak Magyarországon volt rendkívül népszerű, jelentős volt a külföldi export, melynek legnagyobb részét a szovjet megrendelések adták ugyan, de jutott Amerikába, Indiába, sőt még Brazíliába is. A gyár elmaradó fejlesztéseinek köszönhetően azonban egyre csökkentek az eladások, a gyártás 1975-ben szűnt meg, az utolsó modell a Pannónia P21 volt.

1974-ben a japán Yamaha szakemberei tárgyaltak egy negyvenezer négyzetméteres csepeli beruházásról, amely évente ötvenezer japán-magyar motorkerékpárt gyártott volna, 70%-ban exportra, ám az akkori vezetés elszabotálta az ötletet. 1975. október 24-én gördült le a csepeli gyártószalagról az utolsó, szám szerint a 689 039-ik Pannónia.

Veterán Pannónia modellek

Pannónia videók


Kapcsolódó Pannónia oldtimer linkek