Riley
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Riley | logo = Fájl:Riley_logo.png | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1899 | alapító = Riley család | megszűnt = 1969. júli…”) |
|||
(2 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Riley | | név = Riley | ||
- | | logo = | + | | logo = Riley_logo.png |
| képméret = 150px | | képméret = 150px | ||
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
15. sor: | 15. sor: | ||
== Veterán Riley márkatörténet == | == Veterán Riley márkatörténet == | ||
- | A takácsként már sikeres Riley család először az akkoriban dinamikusan fejlődő bicikligyártásban szerzett érdekeltséget, majd a legifjabb, ugyanakkor komoly mérnöki tehetséget felmutató, első autóját már 1898-ben megépítő Riley egy évvel később autógyárat alapított. | + | A takácsként már sikeres '''Riley''' család először az akkoriban dinamikusan fejlődő bicikligyártásban szerzett érdekeltséget, majd a legifjabb, ugyanakkor komoly mérnöki tehetséget felmutató, első autóját már 1898-ben megépítő Riley egy évvel később autógyárat alapított. |
- | A cég gyors növekedésnek indult, így 1938 felvásárolta a Morris-konszern, mely azonnal le is állította a sportosabb modellek gyártását. A háború után újrainduló gyártás már a tipikusnak mondható utat követte, a márka egyre inkább vesztett egyedi arculatából, fő alkatrészei a Morris-konszern egyéb márkáiból származtak. | + | A cég gyors növekedésnek indult, így 1938 felvásárolta a [[Morris]]-konszern, mely azonnal le is állította a sportosabb modellek gyártását. A háború után újrainduló gyártás már a tipikusnak mondható utat követte, a márka egyre inkább vesztett egyedi arculatából, fő alkatrészei a Morris-konszern egyéb márkáiból származtak. |
- | A Riley 1952-ben lett az akkor alakult British Motor Corporation része, a 60-as évek végére a Riley-k már a szintén a BMC kezében lévő az Austin újramatricázott modelljei voltak, a Riley 1969-ben megszűnt. | + | A Riley 1952-ben lett az akkor alakult [[British Motor Corporation]] része, a 60-as évek végére a Riley-k már a szintén a BMC kezében lévő az [[Austin]] újramatricázott modelljei voltak, a Riley 1969-ben megszűnt. |
35. sor: | 35. sor: | ||
== Kapcsolódó Riley hivatkozások == | == Kapcsolódó Riley hivatkozások == | ||
- | + | ||
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] | ||
[[Kategória:Anglia]] | [[Kategória:Anglia]] | ||
+ | |||
+ | <meta name="keywords" content="veterán Riley,oldtimer Riley"></meta> | ||
+ | <meta name="description" content="Riley - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap jelenlegi, 2010. augusztus 25., 08:13-kori változata
Riley | |
Alapítva | 1899 |
Alapító | Riley család |
Megszűnt | 1969. július 9. |
Székhely | Coventry, Anglia |
Veterán Riley márkatörténet
A takácsként már sikeres Riley család először az akkoriban dinamikusan fejlődő bicikligyártásban szerzett érdekeltséget, majd a legifjabb, ugyanakkor komoly mérnöki tehetséget felmutató, első autóját már 1898-ben megépítő Riley egy évvel később autógyárat alapított.
A cég gyors növekedésnek indult, így 1938 felvásárolta a Morris-konszern, mely azonnal le is állította a sportosabb modellek gyártását. A háború után újrainduló gyártás már a tipikusnak mondható utat követte, a márka egyre inkább vesztett egyedi arculatából, fő alkatrészei a Morris-konszern egyéb márkáiból származtak.
A Riley 1952-ben lett az akkor alakult British Motor Corporation része, a 60-as évek végére a Riley-k már a szintén a BMC kezében lévő az Austin újramatricázott modelljei voltak, a Riley 1969-ben megszűnt.
Veterán Riley autók
- Riley Redwing (n.a.-n.a.)
- Riley Nine (n.a.-n.a.)
- Riley Monaco (n.a.-n.a.)
- Riley Brooklands Nine (n.a.-n.a.)
- Riley Imp (n.a.-n.a.)
- Riley Kestrel (n.a.-n.a.)
- Riley 1.5 (1957-1965)
Kapcsolódó Riley hivatkozások