Wolseley

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Wolseley | logo = Fájl:Wolseley_logo.jpg | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1896 | alapító = | megszűnt = 1975 | székhely =…”)
15. sor: 15. sor:
== Veterán márkatörténet ==
== Veterán márkatörténet ==
-
A Wolseley márkát létrehozó Wolseley Sheep Sharing eredetileg birkanyíró gépeket gyártott, majd az akkoriban még csak formálódó új iparág sikereit látva az autógyártás felé kezdett kacsintgatni. A cégnél akkor már ott dolgozó, később saját márkát létrehozó Herbert Austin-t bízták meg az irányítással. A modelleket gyártó Wolseley Motor Company hivatalosan csak 1914-ben jött létre, de az első Austin tervezte modell már 1897-ben bemutatkozott.  
+
A '''Wolseley''' márkát létrehozó Wolseley Sheep Sharing eredetileg birkanyíró gépeket gyártott, majd az akkoriban még csak formálódó új iparág sikereit látva az autógyártás felé kezdett kacsintgatni. A cégnél akkor már ott dolgozó, később saját márkát létrehozó H[[erbert Austin]]-t bízták meg az irányítással. A modelleket gyártó Wolseley Motor Company hivatalosan csak 1914-ben jött létre, de az első Austin tervezte modell már 1897-ben bemutatkozott.  
A cég egyre tágasabb autókat készített, így alakult ki a márka luxus imázsa. A 20-as években már érezhető volt a járművek iránti kereslet csökkenése, így a Wolseley csődbe jutott, a céget 1927-ben a Nuttfield vásárolta fel. A 30-as évek második felében ismét megindult a márka iránti kereslet, melynek a II. világháború kitörése vetett véget.
A cég egyre tágasabb autókat készített, így alakult ki a márka luxus imázsa. A 20-as években már érezhető volt a járművek iránti kereslet csökkenése, így a Wolseley csődbe jutott, a céget 1927-ben a Nuttfield vásárolta fel. A 30-as évek második felében ismét megindult a márka iránti kereslet, melynek a II. világháború kitörése vetett véget.
-
A cég több tulajdonosváltáson esett át, ezek közül a jelentősebbek az Austin-al történő egyesülés, melynek eredményeként létrejött a British Motor Company (BMC), majd 1969-ben a BMC és a Leyland egyesült, így jött létre a British Leyland. A számos márkát tulajdonló cégóriás a Wolseley márkanevet egészen 1975-ig megőrizte. Az utolsó modell az 1975-ben megjelenő, hidraulikus felfüggesztést alkalmazó Hydragras volt, melyet a gyártásba kerülés után nem sokkal „Princess” névre kereszteltek át.
+
A cég több tulajdonosváltáson esett át, ezek közül a jelentősebbek az Austin-al történő egyesülés, melynek eredményeként létrejött a [[British Motor Company]] (BMC), majd 1969-ben a BMC és a [[Leyland]] egyesült, így jött létre a [[British Leyland]]. A számos márkát tulajdonló cégóriás a Wolseley márkanevet egészen 1975-ig megőrizte. Az utolsó modell az 1975-ben megjelenő, hidraulikus felfüggesztést alkalmazó [[Wolseley Hydragras]] volt, melyet a gyártásba kerülés után nem sokkal „Princess” névre kereszteltek át.
-
== Veterán BMW autók ==
+
== Veterán Wolseley autók ==
-
*
+
* [[Wolseley 2hp]] (1897-n.a.)
 +
* [[Wolseley 3.5hp]] (1899-n.a.)
 +
* [[Wolseley 10.5hp]] (1901-n.a.)
 +
* [[Wolseley Beetle]] (1904-1906)
 +
* [[Wolseley Suddekey]] (1906-n.a.)
 +
* [[Wolseley 24/30]]
 +
* [[Wolseley 30/40]]
 +
* [[Wolseley 20]] (1920-1924)
 +
* [[Wolseley 10]] (1924-1924)
 +
* [[Wolseley 15]] (1920-1927)
 +
* [[Wolseley Viper]] (1927-1932)
 +
* [[Wolseley Hornet OHC]] (1930-1936)
 +
* [[Wolseley 12/32]] (1928-1930)
 +
* [[Wolseley 21/60]] (1930-1935)
 +
* [[Wolseley 21/60]] "S8" (1930-1935)
 +
* [[Wolseley Sixteen]] (1933-1935)
 +
* [[Wolseley Fourteen]] (1935-1936)
 +
* [[Wolseley Eighteen]] (1935-1935)
 +
* [[Wolseley Nine]] (1934-1935)
 +
* [[Wolseley Super Sixt]] (1935-1937)
 +
* [[Wolseley 14/56]] (1936-1938)
 +
* [[Wolseley 18/80]] (1937-1938)
 +
* [[Wolseley Wasp]] (1945-1936)
 +
* [[Wolseley 10/40]] (1936-1937)
 +
* [[Wolseley 12/48]] (1936-1939)
 +
* [[Wolseley 14/60]] (1938-1941)
 +
* [[Wolseley 16/65]] (1938-1941)
 +
* [[Wolseley 18/85]] (1938-1941)
 +
* [[Wolseley Ten]] (1939-1939)
 +
* [[Wolseley Oxford Taxi]] (1947-1955)
 +
* [[Wolseley 6/80]] /Morris Six klón/ (1948-1954)
 +
* [[Wolseley 4/44]] (1952-1956)
 +
* [[Wolseley 4/50]] /Morris Oxford klón/ (1948-1953)
 +
* [[Wolseley 6/90]] /Riley Pathfinder-Riley Two-Point-Six klón/ (1954-1959)
 +
* [[Wolseley 15/50]] /MG Magnette ZB klón/ (1956-1958)
 +
* [[Wolseley 1500]] /Riley 1.5 - Morris Minor klón/ (1957-1965)
 +
* [[Wolseley 15/60]] /Austin A55 klón/ (1958-1961)
 +
* [[Wolseley 6/99]] /Austin A99 Westminster klón/  (1959-1961)
 +
* [[Wolseley 6/110]] /Austin A110 Westminster klón/ (1961-1968)
 +
* [[Wolseley Hornet]] /Riley Elf - Mini klón/ (1961-1969)
 +
* [[Wolseley 16/60]] /Austin A60 Cambridge klón/ (1961-1971)
 +
* [[Wolseley 1100/1300]] (1965-1974)
 +
* [[Wolseley 18/85]] (1967-1971)
 +
* [[Wolseley Six]] (1972-1975)
-
 
-
== Veterán BMW motorok ==
 

A lap 2010. május 4., 18:29-kori változata

Wolseley
Wolseley logo.jpg
Alapítva1896
Megszűnt1975
KulcsemberekHerbert Austin
A(z) Wolseley weboldala


Veterán márkatörténet

A Wolseley márkát létrehozó Wolseley Sheep Sharing eredetileg birkanyíró gépeket gyártott, majd az akkoriban még csak formálódó új iparág sikereit látva az autógyártás felé kezdett kacsintgatni. A cégnél akkor már ott dolgozó, később saját márkát létrehozó Herbert Austin-t bízták meg az irányítással. A modelleket gyártó Wolseley Motor Company hivatalosan csak 1914-ben jött létre, de az első Austin tervezte modell már 1897-ben bemutatkozott.

A cég egyre tágasabb autókat készített, így alakult ki a márka luxus imázsa. A 20-as években már érezhető volt a járművek iránti kereslet csökkenése, így a Wolseley csődbe jutott, a céget 1927-ben a Nuttfield vásárolta fel. A 30-as évek második felében ismét megindult a márka iránti kereslet, melynek a II. világháború kitörése vetett véget.

A cég több tulajdonosváltáson esett át, ezek közül a jelentősebbek az Austin-al történő egyesülés, melynek eredményeként létrejött a British Motor Company (BMC), majd 1969-ben a BMC és a Leyland egyesült, így jött létre a British Leyland. A számos márkát tulajdonló cégóriás a Wolseley márkanevet egészen 1975-ig megőrizte. Az utolsó modell az 1975-ben megjelenő, hidraulikus felfüggesztést alkalmazó Wolseley Hydragras volt, melyet a gyártásba kerülés után nem sokkal „Princess” névre kereszteltek át.


Veterán Wolseley autók