Wolseley

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

Wolseley
Wolseley logo.jpg
Alapítva1896
Megszűnt1975
SzékhelyBirmingham, Anglia
KulcsemberekHerbert Austin, William Morris


Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

A Wolseley márkát létrehozó Wolseley Sheep Sharing eredetileg birkanyíró gépeket gyártott, majd az akkoriban még csak formálódó új iparág sikereit látva az autógyártás felé kezdett kacsintgatni. A cégnél akkor már ott dolgozó, később saját márkát létrehozó Herbert Austin-t bízták meg az irányítással. A modelleket gyártó Wolseley Motor Company hivatalosan csak 1914-ben jött létre, de az első Austin tervezte modell már 1897-ben bemutatkozott.

A cég egyre tágasabb autókat készített, így alakult ki a márka luxus imázsa. A 20-as években már érezhető volt a járművek iránti kereslet csökkenése, így a Wolseley csődbe jutott, a céget 1927-ben a Nuttfield vásárolta fel. A 30-as évek második felében ismét megindult a márka iránti kereslet, melynek a II. világháború kitörése vetett véget.

A cég több tulajdonosváltáson esett át, ezek közül a jelentősebbek az Austin-al történő egyesülés, melynek eredményeként létrejött a British Motor Company (BMC), majd 1969-ben a BMC és a Leyland egyesült, így jött létre a British Leyland. A számos márkát tulajdonló cégóriás a Wolseley márkanevet egészen 1975-ig megőrizte. Az utolsó modell az 1975-ben megjelenő, hidraulikus felfüggesztést alkalmazó Wolseley Hydragras volt, melyet a gyártásba kerülés után nem sokkal „Princess” névre kereszteltek át.


Veterán Wolseley autók

I. világháború előtti oldtimer Wolseley modellek

I. és II. világháború közötti oldtimer Wolseley modellek


II. világháború utáni oldtimer Wolseley modellek

Kapcsolódó hivatkozások

Wolseley tulajdonosok klubbja (angol)