Stutz

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
 
40. sor: 40. sor:
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]]
[[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]]
 +
 +
<meta name="keywords" content="veterán Stutz,oldtimer Stutz"></meta>
 +
<meta name="description" content="Stutz - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap jelenlegi, 2010. augusztus 25., 08:07-kori változata

Stutz
Alapítva1911
AlapítóHarry C. Stutz
Megszűnt1939, 1969-1995
SzékhelyAmerikai Egyesült Államok
KulcsemberekFredrick Ewan Moskovics
A(z) Stutz weboldala


Veterán Stutz márkatörténet

Az amerikai Stutz korának legismertebb sportautója volt, melynek modelljei számos versenyen értek el első helyet. A cég 1911-ben bemutatta első autóját, ám a többségében már valóban saját gyártású alkatrészek felhasználásával készült modellje a Stutz Bearcat volt; a könnyű építésű kocsi közel 140 km/h-s végsebességre volt képes, s ez rendkívül népszerűvé tette a száguldani vágyok körében.

Az alapító Stutz 1919-ben elhagyta a céget, az új befektető, az acélipari óriás Charles Schwab volt, aki nem sajnálta a pénzt a fejlesztésekre. Az új modell – melynek tervezésében a magyar származású Frederick Ewan Moskovics is részt vett – már hidraulikus fékkel is rendelkezett. A cég 1925-ben mutatta be a Bearcat új változatát, mely már 160 km/h órára volt képes. Az autó azonban – különösen a 30-as évek közeledtével – nagyon drága volt, így 1935-ben megszűnt a gyártás. A Stutz-ot 1970-ben egy üzletember támasztotta fel, a régi modellek neveit elővéve futurisztikus autómodelleket terveztetett egészen 1988-ig.


Veterán Stutz autók

II. világháború előtti oldtimer Stutz modellek

II. világháború utáni oldtimer Stutz modellek


Kapcsolódó Stutz hivatkozások