Rover

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Rover autók)
a (II. világháború utáni oldtimer Rover modellek: jav)
 
(30 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 +
{|
 +
|-bgcolor="Ivory"
 +
|[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
{{Márka
{{Márka
| név = Rover
| név = Rover
-
| logo =  
+
| logo = Rover_logo.jpg
| képméret = 150px
| képméret = 150px
| képaláírás =  
| képaláírás =  
-
| alapítva = 1904 (1885)
+
| alapítva = 1903 (1885)
| alapító =  Starley & Sutton Co. (John Kemp Starley és
| alapító =  Starley & Sutton Co. (John Kemp Starley és
William Sutton)
William Sutton)
11. sor: 14. sor:
| jelmondat =  
| jelmondat =  
| kulcsemberek =  
| kulcsemberek =  
-
| honlap = www.rover.com
+
| honlap = en.wikipedia.org/wiki/Rover_Company
}}
}}
-
 
== Veterán Rover márkatörténet ==
== Veterán Rover márkatörténet ==
-
Kerékpárgyártásból váltott motorgyártásra, majd 1904-től autókat is gyártott a brit '''Rover''', mely számtalan tulajdonosváltáson esett át, s végül 2005-benszűnt meg.
+
Kerékpárgyártásból váltott motorgyártásra (1903), majd 1904-től autókat is gyártott a brit '''Rover''', mely számtalan tulajdonosváltáson esett át, s végül 2005-benszűnt meg.
A cég az 1920-as években vett hatalmas lendületet azáltal, hogy dinamikusan bővítette modellkínálatát, a 30-as években az új menedzsment irányítása alatt kezdett kialakulni a márka jellegzetes arculata: kedvező árú minőségi autók a középosztály számára.
A cég az 1920-as években vett hatalmas lendületet azáltal, hogy dinamikusan bővítette modellkínálatát, a 30-as években az új menedzsment irányítása alatt kezdett kialakulni a márka jellegzetes arculata: kedvező árú minőségi autók a középosztály számára.
-
 
+
[[Fájl:Rover-Tourer-1905.jpg|thumb|left|420px|'''Rover Tourer - 1905''']]
A cég a II. világháború után 1948-ban mutatta be a legendás [[Land Rover]] terepjáró első szériáját, melynek létrejöttét a tengerentúli Jeep sikere inspirálta. Az egyszerű ám annál strapabíróbb négykerékhajtású autónak nem kis szerepe volt abban, hogy a Rover évtizedeken át talpon tudott maradni. A Rover ezzel párhuzamosan mutatta be a [[Rover P3]]-at, mely az első – az akkori igényeknek megfelelő – háború utáni modellje volt.  
A cég a II. világháború után 1948-ban mutatta be a legendás [[Land Rover]] terepjáró első szériáját, melynek létrejöttét a tengerentúli Jeep sikere inspirálta. Az egyszerű ám annál strapabíróbb négykerékhajtású autónak nem kis szerepe volt abban, hogy a Rover évtizedeken át talpon tudott maradni. A Rover ezzel párhuzamosan mutatta be a [[Rover P3]]-at, mely az első – az akkori igényeknek megfelelő – háború utáni modellje volt.  
26. sor: 28. sor:
A 80-as években a Rover a [[Honda]]val szoros szövetségben készítette tovább modelljeit. Később a [[BMW]] tulajdonú cég a Land Rover márkát eladta a [[Ford]]nak.
A 80-as években a Rover a [[Honda]]val szoros szövetségben készítette tovább modelljeit. Később a [[BMW]] tulajdonú cég a Land Rover márkát eladta a [[Ford]]nak.
-
 
+
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
== Veterán Rover autók ==
== Veterán Rover autók ==
 +
A motorkerékpár gyártás 1902-es beindítását követően, hamarosan (1904) megjelentek a Rover első gépkocsijai is, melyek egyszerű és könnyű felépítéssel készültek. A gyártóbázis 1904 és 1912 között 4 féle modellt fejlesztett ki és a 12-es típust egészen 1923-ig gyártotta.
 +
A két világháború között számos új modell és változat jelent meg, melyek közül sokat, egészen 1947-ig gyártottak.
 +
Az 1950-es, 1960-as évek sok tekintetben a fénykorát jelentették a Rover márkának, mind a kiváló Land Rover terepjárók világszerte ismert képességeivel és elterjedtségével, mind a személyautók gyártása terén elért sikereivel, melyet két ízben is az Év Autója díj odaítélésével honorált a nemzetközi bizottság, a Rover 2000 és a Rover 3500 típusoknál.
 +
A Párizs-Dakar rallyn  a Range Roverek kétszer is az első helyen végezve (1979, 1981), tovább öregbítették a márka hírnevét.
 +
[[Fájl:1906_Rover_Original_m01.jpg|frame|center|'''Az első Roverek egyike - Rover 6''']]
 +
==== I. világháború előtt oldtimer Rover modellek ====
 +
{|align="center"
 +
|-bgcolor="ivory"
 +
|
* [[Rover 8]] (1904-1912)
* [[Rover 8]] (1904-1912)
* [[Rover 6]] (1906-1910)
* [[Rover 6]] (1906-1910)
* [[Rover 16/20]] (1906-1910)
* [[Rover 16/20]] (1906-1910)
* [[Rover 12]] (1912-1923)
* [[Rover 12]] (1912-1923)
 +
|[[Fájl:Rover_plakett01.jpg|280px]]
 +
|}
 +
 +
==== I. és II. világháború közti oldtimer Rover modellek ====
 +
[[Fájl:RoverLightSix02.jpg|720px|center]]
 +
 +
'''Rover Light Six (1932)'''
 +
* [[Rover 8]] (1919-1925)
* [[Rover 8]] (1919-1925)
* [[Rover 9_/20]] (1924-1927)
* [[Rover 9_/20]] (1924-1927)
47. sor: 66. sor:
* [[Rover 16]] (1937-1947)
* [[Rover 16]] (1937-1947)
-
'''P3-as sorozat'''
+
==== II. világháború utáni oldtimer Rover modellek ====
 +
'''P3-as sorozat'''
 +
[[Fájl:Rover_p3.jpg|center|720px]]
* [[Rover 60/75)]] (1948-1949)
* [[Rover 60/75)]] (1948-1949)
* [[Rover 75 (Cyclop)]] (1950-1954)
* [[Rover 75 (Cyclop)]] (1950-1954)
'''P4-es sorozat'''
'''P4-es sorozat'''
-
 
+
[[Fájl:Roverp4.jpg|center|720px]]
* [[Rover 60]] (1954-1959)
* [[Rover 60]] (1954-1959)
* [[Rover 90]] (1953-1955)
* [[Rover 90]] (1953-1955)
67. sor: 88. sor:
'''P5-s sorozat'''
'''P5-s sorozat'''
-
 
+
[[Fájl:Rover_30-litre_MkII_front_Coupe.jpg|center|720px]]
* [[Rover 3 Litre Mk I]] (1958-1961)
* [[Rover 3 Litre Mk I]] (1958-1961)
* [[Rover 3 Litre Mk I A]] (1962-1962)
* [[Rover 3 Litre Mk I A]] (1962-1962)
79. sor: 100. sor:
'''P6-os sorozat'''
'''P6-os sorozat'''
 +
[[Fájl:1964RoverP6Web-Large.jpg|center|720px]]
* [[Rover 2000]] (1964-1967)
* [[Rover 2000]] (1964-1967)
* [[Rover 2000 SC]] (1967-1973)
* [[Rover 2000 SC]] (1967-1973)
90. sor: 112. sor:
* [[Rover 2600 SDI]] (1979-1982)
* [[Rover 2600 SDI]] (1979-1982)
* [[Rover 2600 S SDI]] (1981-1985)
* [[Rover 2600 S SDI]] (1981-1985)
 +
[[Fájl:1977Rover3500.jpg|center|720px]]
* [[Rover 3500 V8]] (1977-1980)
* [[Rover 3500 V8]] (1977-1980)
* [[Rover 3500 V8 S ]] (1980-1982)
* [[Rover 3500 V8 S ]] (1980-1982)
96. sor: 119. sor:
* [[Rover 3500 Vitesse SDI]] (1983-1986)
* [[Rover 3500 Vitesse SDI]] (1983-1986)
* [[Rover Land Rover Series I 86]] (1953-1956)
* [[Rover Land Rover Series I 86]] (1953-1956)
 +
{|
 +
|[[Fájl:Rover1_1953.jpg|frame|'''Land Rover 80 series I - 1953''']]
 +
|}
* [[Rover Land Rover Series I 107]] (1953-1956)
* [[Rover Land Rover Series I 107]] (1953-1956)
* [[Rover Land Rover Series I 88]] (1956-1958)
* [[Rover Land Rover Series I 88]] (1956-1958)
107. sor: 133. sor:
* [[Rover Land Rover 90]] (1984-1991)
* [[Rover Land Rover 90]] (1984-1991)
* [[Rover Range Rover]] (1970-1986)
* [[Rover Range Rover]] (1970-1986)
 +
[[Fájl:Std_1981_rover_range-roverparis-dakar.jpg|frame|left|'''Range Rover - Dakar 1981''']]
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
 +
 +
== Veterán Rover motorok ==
 +
[[Fájl:Rover_motologo.jpg|left|frame|'''Rover Imperial''']]A Coventry-ben alapított cég, már    1884-től nagy számban épített, a mai értelemben vett "safety" kerékpárokat.
 +
 +
Alapítója, John Starley előre látta, hogy a jövő  a  motorizáció fejlesztésében rejlik.  Ezért 1899-ben a Peugeot cég motorkerékpárjait alapul véve megkezdte egy saját modell kifejlesztését. Starley sajnos 1901-ben meghalt, de Harry Smith ügyvezető igazgató folytatta a megkezdett munkákat, és 1902 novemberében bemutatták a cég első motorkerékpárját a Rover Imperialt.
 +
 +
Az első világháború időszakáig a Rover hagyományos vázkeretbe szerelte a 496 ccm-es, saját tervezésű, SV (oldalszelepelt) motorojait, majd a háborút követően, 248 és 348 ccm-es OHV vezérlésű motorokat, JAP motorokat építettek, beleértve a 676 ccm-es V-Twin konstrukciót is.
 +
 +
A háború alatt a cég  a Brit és az Orosz hadseregnek szállított motorkerékpárokat. A WWI befejezését követően, a motorkerékpárgyártás a második helyre szorult az autógyártás felfutása nyomán, és 1924-ben az összes kétkerekű gyártása megszűnt.
 +
 +
1903 és 1924 között összesen kb. 10 ezer darab Rover motorkerékpár készült.
 +
[[Fájl:1911-rover3_5HP.jpg|720px|center]]
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
== Kapcsolódó Rover hivatkozások ==
== Kapcsolódó Rover hivatkozások ==
 +
{{Commonscat|Rover vehicles}}
 +
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_(marque) Rover Wikipedia EN]
 +
* [http://www.roverclub.at/ Rover Club AT]
 +
 +
{|align="center" style="border:inset 6px sandybrown"
 +
|-
 +
|style="border:outset 3px orange"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]]
 +
|bgcolor="beige" style="border:outset 3px orange"|
 +
*'''[[Szerkesztési irányelvek]]'''
 +
*'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]'''
 +
*'''[[Kapcsolat]]'''
 +
|style="border:outset 4px orange"|[[Fájl:backtop.jpg|link=Rover]]
 +
|}
 +
|}
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
 +
[[Kategória:Motormárka]]
[[Kategória:Anglia]]
[[Kategória:Anglia]]
 +
 +
<meta name="keywords" content="veterán Rover,oldtimer Rover"></meta>
 +
<meta name="description" content="Rover - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap jelenlegi, 2013. január 3., 22:38-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg
Rover
Rover logo.jpg
Alapítva1903 (1885)
AlapítóStarley & Sutton Co. (John Kemp Starley és William Sutton)
Megszűnt1925 (bicikli és motorgyártás), 2005 (autógyártás)
SzékhelyAnglia
A(z) Rover weboldala

Tartalomjegyzék

Veterán Rover márkatörténet

Kerékpárgyártásból váltott motorgyártásra (1903), majd 1904-től autókat is gyártott a brit Rover, mely számtalan tulajdonosváltáson esett át, s végül 2005-benszűnt meg.

A cég az 1920-as években vett hatalmas lendületet azáltal, hogy dinamikusan bővítette modellkínálatát, a 30-as években az új menedzsment irányítása alatt kezdett kialakulni a márka jellegzetes arculata: kedvező árú minőségi autók a középosztály számára.

Rover Tourer - 1905

A cég a II. világháború után 1948-ban mutatta be a legendás Land Rover terepjáró első szériáját, melynek létrejöttét a tengerentúli Jeep sikere inspirálta. Az egyszerű ám annál strapabíróbb négykerékhajtású autónak nem kis szerepe volt abban, hogy a Rover évtizedeken át talpon tudott maradni. A Rover ezzel párhuzamosan mutatta be a Rover P3-at, mely az első – az akkori igényeknek megfelelő – háború utáni modellje volt.

A Rover az 50-as 60-as években élte virágkorát, köszönhetően a sikeres P-sorozatnak, valamint a Land Rovernek. A céget 1967-ben vette meg az akkoriban számos márkát magába szippantó British Leyland konszern, mely a 70-es évek elején már komoly nehézségekkel nézett szembe. A céget kormánypénz mentette meg a csődtől, végül államosították, így a Rovert folyamatosan támadta a média.

A 80-as években a Rover a Hondaval szoros szövetségben készítette tovább modelljeit. Később a BMW tulajdonú cég a Land Rover márkát eladta a Fordnak.

VeteranBanner2012b.jpg

Veterán Rover autók

A motorkerékpár gyártás 1902-es beindítását követően, hamarosan (1904) megjelentek a Rover első gépkocsijai is, melyek egyszerű és könnyű felépítéssel készültek. A gyártóbázis 1904 és 1912 között 4 féle modellt fejlesztett ki és a 12-es típust egészen 1923-ig gyártotta. A két világháború között számos új modell és változat jelent meg, melyek közül sokat, egészen 1947-ig gyártottak.

Az 1950-es, 1960-as évek sok tekintetben a fénykorát jelentették a Rover márkának, mind a kiváló Land Rover terepjárók világszerte ismert képességeivel és elterjedtségével, mind a személyautók gyártása terén elért sikereivel, melyet két ízben is az Év Autója díj odaítélésével honorált a nemzetközi bizottság, a Rover 2000 és a Rover 3500 típusoknál. A Párizs-Dakar rallyn a Range Roverek kétszer is az első helyen végezve (1979, 1981), tovább öregbítették a márka hírnevét.

Az első Roverek egyike - Rover 6

I. világháború előtt oldtimer Rover modellek

Rover plakett01.jpg

I. és II. világháború közti oldtimer Rover modellek

RoverLightSix02.jpg

Rover Light Six (1932)

II. világháború utáni oldtimer Rover modellek

P3-as sorozat

Rover p3.jpg

P4-es sorozat

Roverp4.jpg

P5-s sorozat

Rover 30-litre MkII front Coupe.jpg

P6-os sorozat

1964RoverP6Web-Large.jpg
1977Rover3500.jpg
Land Rover 80 series I - 1953
Range Rover - Dakar 1981

VeteranBanner2012b.jpg

Veterán Rover motorok

Rover Imperial
A Coventry-ben alapított cég, már 1884-től nagy számban épített, a mai értelemben vett "safety" kerékpárokat.

Alapítója, John Starley előre látta, hogy a jövő a motorizáció fejlesztésében rejlik. Ezért 1899-ben a Peugeot cég motorkerékpárjait alapul véve megkezdte egy saját modell kifejlesztését. Starley sajnos 1901-ben meghalt, de Harry Smith ügyvezető igazgató folytatta a megkezdett munkákat, és 1902 novemberében bemutatták a cég első motorkerékpárját a Rover Imperialt.

Az első világháború időszakáig a Rover hagyományos vázkeretbe szerelte a 496 ccm-es, saját tervezésű, SV (oldalszelepelt) motorojait, majd a háborút követően, 248 és 348 ccm-es OHV vezérlésű motorokat, JAP motorokat építettek, beleértve a 676 ccm-es V-Twin konstrukciót is.

A háború alatt a cég a Brit és az Orosz hadseregnek szállított motorkerékpárokat. A WWI befejezését követően, a motorkerékpárgyártás a második helyre szorult az autógyártás felfutása nyomán, és 1924-ben az összes kétkerekű gyártása megszűnt.

1903 és 1924 között összesen kb. 10 ezer darab Rover motorkerékpár készült.

1911-rover3 5HP.jpg

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó Rover hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Rover témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg