Rover
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→I. világháború előtt oldtimer Rover modellek: plakett) |
a (→II. világháború utáni oldtimer Rover modellek: jav) |
||
(6 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
14. sor: | 14. sor: | ||
| jelmondat = | | jelmondat = | ||
| kulcsemberek = | | kulcsemberek = | ||
- | | honlap = | + | | honlap = en.wikipedia.org/wiki/Rover_Company |
}} | }} | ||
== Veterán Rover márkatörténet == | == Veterán Rover márkatörténet == | ||
37. sor: | 37. sor: | ||
[[Fájl:1906_Rover_Original_m01.jpg|frame|center|'''Az első Roverek egyike - Rover 6''']] | [[Fájl:1906_Rover_Original_m01.jpg|frame|center|'''Az első Roverek egyike - Rover 6''']] | ||
==== I. világháború előtt oldtimer Rover modellek ==== | ==== I. világháború előtt oldtimer Rover modellek ==== | ||
- | {| | + | {|align="center" |
- | |- | + | |-bgcolor="ivory" |
| | | | ||
* [[Rover 8]] (1904-1912) | * [[Rover 8]] (1904-1912) | ||
69. sor: | 69. sor: | ||
'''P3-as sorozat''' | '''P3-as sorozat''' | ||
- | + | [[Fájl:Rover_p3.jpg|center|720px]] | |
* [[Rover 60/75)]] (1948-1949) | * [[Rover 60/75)]] (1948-1949) | ||
* [[Rover 75 (Cyclop)]] (1950-1954) | * [[Rover 75 (Cyclop)]] (1950-1954) | ||
'''P4-es sorozat''' | '''P4-es sorozat''' | ||
- | + | [[Fájl:Roverp4.jpg|center|720px]] | |
* [[Rover 60]] (1954-1959) | * [[Rover 60]] (1954-1959) | ||
* [[Rover 90]] (1953-1955) | * [[Rover 90]] (1953-1955) | ||
88. sor: | 88. sor: | ||
'''P5-s sorozat''' | '''P5-s sorozat''' | ||
- | + | [[Fájl:Rover_30-litre_MkII_front_Coupe.jpg|center|720px]] | |
* [[Rover 3 Litre Mk I]] (1958-1961) | * [[Rover 3 Litre Mk I]] (1958-1961) | ||
* [[Rover 3 Litre Mk I A]] (1962-1962) | * [[Rover 3 Litre Mk I A]] (1962-1962) | ||
119. sor: | 119. sor: | ||
* [[Rover 3500 Vitesse SDI]] (1983-1986) | * [[Rover 3500 Vitesse SDI]] (1983-1986) | ||
* [[Rover Land Rover Series I 86]] (1953-1956) | * [[Rover Land Rover Series I 86]] (1953-1956) | ||
+ | {| | ||
+ | |[[Fájl:Rover1_1953.jpg|frame|'''Land Rover 80 series I - 1953''']] | ||
+ | |} | ||
* [[Rover Land Rover Series I 107]] (1953-1956) | * [[Rover Land Rover Series I 107]] (1953-1956) | ||
* [[Rover Land Rover Series I 88]] (1956-1958) | * [[Rover Land Rover Series I 88]] (1956-1958) |
A lap jelenlegi, 2013. január 3., 22:38-kori változata
Veterán Rover márkatörténetKerékpárgyártásból váltott motorgyártásra (1903), majd 1904-től autókat is gyártott a brit Rover, mely számtalan tulajdonosváltáson esett át, s végül 2005-benszűnt meg. A cég az 1920-as években vett hatalmas lendületet azáltal, hogy dinamikusan bővítette modellkínálatát, a 30-as években az új menedzsment irányítása alatt kezdett kialakulni a márka jellegzetes arculata: kedvező árú minőségi autók a középosztály számára. A cég a II. világháború után 1948-ban mutatta be a legendás Land Rover terepjáró első szériáját, melynek létrejöttét a tengerentúli Jeep sikere inspirálta. Az egyszerű ám annál strapabíróbb négykerékhajtású autónak nem kis szerepe volt abban, hogy a Rover évtizedeken át talpon tudott maradni. A Rover ezzel párhuzamosan mutatta be a Rover P3-at, mely az első – az akkori igényeknek megfelelő – háború utáni modellje volt. A Rover az 50-as 60-as években élte virágkorát, köszönhetően a sikeres P-sorozatnak, valamint a Land Rovernek. A céget 1967-ben vette meg az akkoriban számos márkát magába szippantó British Leyland konszern, mely a 70-es évek elején már komoly nehézségekkel nézett szembe. A céget kormánypénz mentette meg a csődtől, végül államosították, így a Rovert folyamatosan támadta a média. A 80-as években a Rover a Hondaval szoros szövetségben készítette tovább modelljeit. Később a BMW tulajdonú cég a Land Rover márkát eladta a Fordnak. Veterán Rover autókA motorkerékpár gyártás 1902-es beindítását követően, hamarosan (1904) megjelentek a Rover első gépkocsijai is, melyek egyszerű és könnyű felépítéssel készültek. A gyártóbázis 1904 és 1912 között 4 féle modellt fejlesztett ki és a 12-es típust egészen 1923-ig gyártotta. A két világháború között számos új modell és változat jelent meg, melyek közül sokat, egészen 1947-ig gyártottak. Az 1950-es, 1960-as évek sok tekintetben a fénykorát jelentették a Rover márkának, mind a kiváló Land Rover terepjárók világszerte ismert képességeivel és elterjedtségével, mind a személyautók gyártása terén elért sikereivel, melyet két ízben is az Év Autója díj odaítélésével honorált a nemzetközi bizottság, a Rover 2000 és a Rover 3500 típusoknál. A Párizs-Dakar rallyn a Range Roverek kétszer is az első helyen végezve (1979, 1981), tovább öregbítették a márka hírnevét. I. világháború előtt oldtimer Rover modellek
I. és II. világháború közti oldtimer Rover modellekRover Light Six (1932)
II. világháború utáni oldtimer Rover modellekP3-as sorozat
P4-es sorozat
P5-s sorozat
P6-os sorozat
Veterán Rover motorokA Coventry-ben alapított cég, már 1884-től nagy számban épített, a mai értelemben vett "safety" kerékpárokat.Alapítója, John Starley előre látta, hogy a jövő a motorizáció fejlesztésében rejlik. Ezért 1899-ben a Peugeot cég motorkerékpárjait alapul véve megkezdte egy saját modell kifejlesztését. Starley sajnos 1901-ben meghalt, de Harry Smith ügyvezető igazgató folytatta a megkezdett munkákat, és 1902 novemberében bemutatták a cég első motorkerékpárját a Rover Imperialt. Az első világháború időszakáig a Rover hagyományos vázkeretbe szerelte a 496 ccm-es, saját tervezésű, SV (oldalszelepelt) motorojait, majd a háborút követően, 248 és 348 ccm-es OHV vezérlésű motorokat, JAP motorokat építettek, beleértve a 676 ccm-es V-Twin konstrukciót is. A háború alatt a cég a Brit és az Orosz hadseregnek szállított motorkerékpárokat. A WWI befejezését követően, a motorkerékpárgyártás a második helyre szorult az autógyártás felfutása nyomán, és 1924-ben az összes kétkerekű gyártása megszűnt. 1903 és 1924 között összesen kb. 10 ezer darab Rover motorkerékpár készült. Kapcsolódó Rover hivatkozások |