Rover
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (→Veterán Rover autók: jav) |
a (jav, background) |
||
1. sor: | 1. sor: | ||
+ | {| | ||
+ | |-bgcolor="Ivory" | ||
+ | | | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Rover | | név = Rover | ||
119. sor: | 122. sor: | ||
== Veterán Rover motorok == | == Veterán Rover motorok == | ||
'''''Fordítás alatt!!!''''' | '''''Fordítás alatt!!!''''' | ||
- | [[Fájl:Rover_motologo.jpg|left]]A Coventry-alapú cég épített kerékpár már 1884-ben, és annak alapítója, John Starley, kellett az előrelátás, hogy értékelje egy sor Peugeot motorkerékpárok 1899-ben. Starley halt meg 1901-ben, és követte ügyvezető igazgató Harry Smith, aki folyamatos fejlődése és bemutatták a cég első motorkerékpár novemberben 1902 a Rover Imperial. | + | [[Fájl:Rover_motologo.jpg|left|frame|'''Rover Imperial''']]A Coventry-alapú cég épített kerékpár már 1884-ben, és annak alapítója, John Starley, kellett az előrelátás, hogy értékelje egy sor Peugeot motorkerékpárok 1899-ben. Starley halt meg 1901-ben, és követte ügyvezető igazgató Harry Smith, aki folyamatos fejlődése és bemutatták a cég első motorkerékpár novemberben 1902 a Rover Imperial. |
Előtt az első világháború Rover épült hagyományos gyémánt keretes használó gépek 496cc 85x88mm sidevalve motorok saját design, gazdagodik a háború után Rover 248cc és 348cc OHV motorok és a JAP motorokat, beleértve a 676cc V-Twin. | Előtt az első világháború Rover épült hagyományos gyémánt keretes használó gépek 496cc 85x88mm sidevalve motorok saját design, gazdagodik a háború után Rover 248cc és 348cc OHV motorok és a JAP motorokat, beleértve a 676cc V-Twin. | ||
126. sor: | 129. sor: | ||
== Kapcsolódó Rover hivatkozások == | == Kapcsolódó Rover hivatkozások == | ||
- | + | |} | |
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] | ||
[[Kategória:Motormárka]] | [[Kategória:Motormárka]] |
A lap 2013. január 1., 22:09-kori változata
Veterán Rover márkatörténetKerékpárgyártásból váltott motorgyártásra (1903), majd 1904-től autókat is gyártott a brit Rover, mely számtalan tulajdonosváltáson esett át, s végül 2005-benszűnt meg. A cég az 1920-as években vett hatalmas lendületet azáltal, hogy dinamikusan bővítette modellkínálatát, a 30-as években az új menedzsment irányítása alatt kezdett kialakulni a márka jellegzetes arculata: kedvező árú minőségi autók a középosztály számára. A cég a II. világháború után 1948-ban mutatta be a legendás Land Rover terepjáró első szériáját, melynek létrejöttét a tengerentúli Jeep sikere inspirálta. Az egyszerű ám annál strapabíróbb négykerékhajtású autónak nem kis szerepe volt abban, hogy a Rover évtizedeken át talpon tudott maradni. A Rover ezzel párhuzamosan mutatta be a Rover P3-at, mely az első – az akkori igényeknek megfelelő – háború utáni modellje volt. A Rover az 50-as 60-as években élte virágkorát, köszönhetően a sikeres P-sorozatnak, valamint a Land Rovernek. A céget 1967-ben vette meg az akkoriban számos márkát magába szippantó British Leyland konszern, mely a 70-es évek elején már komoly nehézségekkel nézett szembe. A céget kormánypénz mentette meg a csődtől, végül államosították, így a Rovert folyamatosan támadta a média. A 80-as években a Rover a Hondaval szoros szövetségben készítette tovább modelljeit. Később a BMW tulajdonú cég a Land Rover márkát eladta a Fordnak. Veterán Rover autókI. világháború előtt oldtimer Rover modellek
I. és II. világháború közti oldtimer Rover modellek
II. világháború utáni oldtimer Rover modellekP3-as sorozat
P4-es sorozat
P5-s sorozat
P6-os sorozat
Veterán Rover motorokFordítás alatt!!! A Coventry-alapú cég épített kerékpár már 1884-ben, és annak alapítója, John Starley, kellett az előrelátás, hogy értékelje egy sor Peugeot motorkerékpárok 1899-ben. Starley halt meg 1901-ben, és követte ügyvezető igazgató Harry Smith, aki folyamatos fejlődése és bemutatták a cég első motorkerékpár novemberben 1902 a Rover Imperial.Előtt az első világháború Rover épült hagyományos gyémánt keretes használó gépek 496cc 85x88mm sidevalve motorok saját design, gazdagodik a háború után Rover 248cc és 348cc OHV motorok és a JAP motorokat, beleértve a 676cc V-Twin. A Nagy Háború a cég szállított motorkerékpárok a hadsereg Nagy-Britannia és Oroszország. Ezt követően a termelés motorkerékpár a második helyre került az autó, és 1924-ben a gyártás az összes kétkerekű megszűnt. 1903 és 1924 között összesen kb. 10 ezer darab Rover motorkerékpár készült. Kapcsolódó Rover hivatkozások |