Rover

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
a (Veterán Rover márkatörténet: jav)
a (Veterán Rover autók: jav)
28. sor: 28. sor:
== Veterán Rover autók ==
== Veterán Rover autók ==
-
==== I. világháború előtt oldtimer Rolls-Royce modellek ====
+
==== I. világháború előtt oldtimer Rover modellek ====
36. sor: 36. sor:
* [[Rover 12]] (1912-1923)
* [[Rover 12]] (1912-1923)
-
==== I. és II. világháború közti oldtimer Rolls-Royce modellek ====
+
==== I. és II. világháború közti oldtimer Rover modellek ====
53. sor: 53. sor:
* [[Rover 16]] (1937-1947)
* [[Rover 16]] (1937-1947)
-
==== II. világháború utáni oldtimer Rolls-Royce modellek ====
+
==== II. világháború utáni oldtimer Rover modellek ====

A lap 2013. január 1., 21:57-kori változata

Rover
Rover logo.jpg
Alapítva1903 (1885)
AlapítóStarley & Sutton Co. (John Kemp Starley és William Sutton)
Megszűnt1925 (bicikli és motorgyártás), 2005 (autógyártás)
SzékhelyAnglia
A(z) Rover weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán Rover márkatörténet

Kerékpárgyártásból váltott motorgyártásra (1903), majd 1904-től autókat is gyártott a brit Rover, mely számtalan tulajdonosváltáson esett át, s végül 2005-benszűnt meg.

A cég az 1920-as években vett hatalmas lendületet azáltal, hogy dinamikusan bővítette modellkínálatát, a 30-as években az új menedzsment irányítása alatt kezdett kialakulni a márka jellegzetes arculata: kedvező árú minőségi autók a középosztály számára.

Rover Tourer - 1905

A cég a II. világháború után 1948-ban mutatta be a legendás Land Rover terepjáró első szériáját, melynek létrejöttét a tengerentúli Jeep sikere inspirálta. Az egyszerű ám annál strapabíróbb négykerékhajtású autónak nem kis szerepe volt abban, hogy a Rover évtizedeken át talpon tudott maradni. A Rover ezzel párhuzamosan mutatta be a Rover P3-at, mely az első – az akkori igényeknek megfelelő – háború utáni modellje volt.

A Rover az 50-as 60-as években élte virágkorát, köszönhetően a sikeres P-sorozatnak, valamint a Land Rovernek. A céget 1967-ben vette meg az akkoriban számos márkát magába szippantó British Leyland konszern, mely a 70-es évek elején már komoly nehézségekkel nézett szembe. A céget kormánypénz mentette meg a csődtől, végül államosították, így a Rovert folyamatosan támadta a média.

A 80-as években a Rover a Hondaval szoros szövetségben készítette tovább modelljeit. Később a BMW tulajdonú cég a Land Rover márkát eladta a Fordnak.

Veterán Rover autók

I. világháború előtt oldtimer Rover modellek

I. és II. világháború közti oldtimer Rover modellek

II. világháború utáni oldtimer Rover modellek

P3-as sorozat

P4-es sorozat

P5-s sorozat

P6-os sorozat

Veterán Rover motorok

Fordítás alatt!!!

Rover motologo.jpg
A Coventry-alapú cég épített kerékpár már 1884-ben, és annak alapítója, John Starley, kellett az előrelátás, hogy értékelje egy sor Peugeot motorkerékpárok 1899-ben. Starley halt meg 1901-ben, és követte ügyvezető igazgató Harry Smith, aki folyamatos fejlődése és bemutatták a cég első motorkerékpár novemberben 1902 a Rover Imperial.

Előtt az első világháború Rover épült hagyományos gyémánt keretes használó gépek 496cc 85x88mm sidevalve motorok saját design, gazdagodik a háború után Rover 248cc és 348cc OHV motorok és a JAP motorokat, beleértve a 676cc V-Twin.

A Nagy Háború a cég szállított motorkerékpárok a hadsereg Nagy-Britannia és Oroszország. Ezt követően a termelés motorkerékpár a második helyre került az autó, és 1924-ben a gyártás az összes kétkerekű megszűnt. 1903 és 1924 között összesen kb. 10 ezer darab Rover motorkerékpár készült.

1911-rover3 5HP.jpg

Kapcsolódó Rover hivatkozások