Packard

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
20. sor: 20. sor:
A cég új menedzsmentje egyre inkább a luxusvonalat erősítette a modellkínálatban, így 1928-ra a Packard már fő vetélytársait, a [[Cadillac]]et és a [[Lincoln]]t is megelőzte. A gazdasági válság idején azonban több évig veszteséges volt a cég, majd a 30-as évek második felében ismét talpra ált.  
A cég új menedzsmentje egyre inkább a luxusvonalat erősítette a modellkínálatban, így 1928-ra a Packard már fő vetélytársait, a [[Cadillac]]et és a [[Lincoln]]t is megelőzte. A gazdasági válság idején azonban több évig veszteséges volt a cég, majd a 30-as évek második felében ismét talpra ált.  
 +
 +
A Packard rajongói közé tartozott Sztálin, aki olyannyira kedvelte a márka vonalait, hogy a szovjet ZISZ több modelje is a márkától "kapott" ihletet.
A II. világháború után sem igazán tudta felpörgetni az eladásokat, a rendkívül gyorsan fejlődő formatervezésben – kissé ódivatú „páncéljával” - alulmaradt, így megpróbált átnyergelni az olcsóbb autók szegmenseibe, később pedig ugyancsak a sikertelenség okán vissza a luxusautókhoz.  
A II. világháború után sem igazán tudta felpörgetni az eladásokat, a rendkívül gyorsan fejlődő formatervezésben – kissé ódivatú „páncéljával” - alulmaradt, így megpróbált átnyergelni az olcsóbb autók szegmenseibe, később pedig ugyancsak a sikertelenség okán vissza a luxusautókhoz.  
 +

A lap 2010. június 8., 14:27-kori változata

Packard
Packard logo 1911.jpg
Alapítva1899
AlapítóJames Ward Packard és William Doud Packard
Megszűnt1958
SzékhelyDetroit, Michigan, Amerikai Egyesült Államok
KulcsemberekGeorge Lewis Weiss


Veterán Packard márkatörténet

A luxusautóiról híres Packard márkát tulajdonképpen egy fogadás szülte. A Lamborghini megszületéséhez hasonló történet szerint a Packard testvérek – James Ward Packard és William Doud Packard – autót vásároltak, méghozzá egy Wintont, ám nem voltak vele elégedettek. Meg is írták problémáikat a cég tulajdonosának, Alexander Wintonnak, aki azt válaszolta, hogy építsenek jobbat. Így született meg a Packard testvérek és egy tehetséges mérnök, George Lewis Weiss összefogásával a Packard márkát gyártó Ohio Automobile Company, mely később Packard Motor Car-ra változtatta nevét.

1904-ben megjelent modelljük sebességi rekordot állított fel Daytonában. A sportsikerek kapcsán is egyre nagyobb figyelemnek örvendő cég új gyárát egy detroiti pénzügyi befektető finanszírozta meg, ám ekkor a Packard testvérek gyakorlatilag kivonultak a cég irányításából.

A cég új menedzsmentje egyre inkább a luxusvonalat erősítette a modellkínálatban, így 1928-ra a Packard már fő vetélytársait, a Cadillacet és a Lincolnt is megelőzte. A gazdasági válság idején azonban több évig veszteséges volt a cég, majd a 30-as évek második felében ismét talpra ált.

A Packard rajongói közé tartozott Sztálin, aki olyannyira kedvelte a márka vonalait, hogy a szovjet ZISZ több modelje is a márkától "kapott" ihletet.

A II. világháború után sem igazán tudta felpörgetni az eladásokat, a rendkívül gyorsan fejlődő formatervezésben – kissé ódivatú „páncéljával” - alulmaradt, így megpróbált átnyergelni az olcsóbb autók szegmenseibe, később pedig ugyancsak a sikertelenség okán vissza a luxusautókhoz.


Veterán Packard autók


Kapcsolódó Packard hivatkozások