Packard

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

Packard
Packard logo 1911.jpg
Alapítva1899
AlapítóJames Ward Packard és William Doud Packard
Megszűnt1958
SzékhelyDetroit, Michigan, Amerikai Egyesült Államok
KulcsemberekGeorge Lewis Weiss


Veterán Packard márkatörténet

A luxusautóiról híres Packard márkát tulajdonképpen egy fogadás szülte. A Lamborghini megszületéséhez hasonló történet szerint a Packard testvérek – James Ward Packard és William Doud Packard – autót vásároltak, méghozzá egy Wintont, ám nem voltak vele elégedettek. Meg is írták problémáikat a cég tulajdonosának, Alexander Wintonnak, aki azt válaszolta, hogy építsenek jobbat. Így született meg a Packard testvérek és egy tehetséges mérnök, George Lewis Weiss összefogásával a Packard márkát gyártó Ohio Automobile Company, mely később Packard Motor Car-ra változtatta nevét.

1904-ben megjelent modelljük sebességi rekordot állított fel Daytonában. A sportsikerek kapcsán is egyre nagyobb figyelemnek örvendő cég új gyárát egy detroiti pénzügyi befektető finanszírozta meg, ám ekkor a Packard testvérek gyakorlatilag kivonultak a cég irányításából.

A cég új menedzsmentje egyre inkább a luxusvonalat erősítette a modellkínálatban, így 1928-ra a Packard már fő vetélytársait, a Cadillacet és a Lincolnt is megelőzte. A gazdasági válság idején azonban több évig veszteséges volt a cég, majd a 30-as évek második felében ismét talpra ált.

A Packard rajongói közé tartozott Sztálin, aki olyannyira kedvelte a márka vonalait, hogy a szovjet ZISZ több modelje is a márkától "kapott" ihletet.

A II. világháború után sem igazán tudta felpörgetni az eladásokat, a rendkívül gyorsan fejlődő formatervezésben – kissé ódivatú „páncéljával” - alulmaradt, így megpróbált átnyergelni az olcsóbb autók szegmenseibe, később pedig ugyancsak a sikertelenség okán vissza a luxusautókhoz.

Veterán Packard autók


Kapcsolódó Packard hivatkozások