Mazda Cosmo 110 S

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Mazda történet röviden: bevezet)
(Mazda Cosmo 110 S típus ismertetés: szerkeszt)
45. sor: 45. sor:
== Mazda Cosmo 110 S típus ismertetés ==
== Mazda Cosmo 110 S típus ismertetés ==
 +
A Mazda Cosmo 110S modell az első 2-rotoros forgódugattyús motorral hajtott sorozat gyártású autóként jelent meg a piacon. Az NSU Spider Wankel motoros autót ugyan 1962-től gyártották, de csak egy forgótárcsás Wankel motorral. Hónapokkal előzte meg az NSU RO 80-as széria megjelenését, de az elsőség így is a Mazdáé.
 +
A prototípus az 1964-es Tokyo Motor Show-n mutatták be, és 80 db Cosmo készült a sorozat gyártás beindítása előtt a teszt célokra, az 1965 és 1966-os években. A termelés 1967 májusában kezdődött, az I. és II. széria gyártása 1972-ig tartott, bár a Cosmok kézzel készültek -napi 1 db-, összesen 1519 autót sikerült összerakni. (343 db Sorozat I. és 1176 db sorozat II.)
 +
Az autó szerepelt a Return of Ultraman filmben is.
 +
 +
* '''A Cosmo 110 S kezdeti 5 sorozata'''
 +
 +
{|class=wikitable
 +
|-
 +
!Dátum
 +
!Gyártva db
 +
!Motor
 +
!Megjegyzés
 +
|-
 +
|align=right|1963||align=right|2||align=center|[[Mazda Wankel engine#L8A|8A]]||prototype Cosmo
 +
|-
 +
|align=right|1964||align=right|1||align=center|[[Mazda Wankel engine#10A|10A]]||Tokyo Motor Show prototype
 +
|-
 +
|align=right|January 1965||align=right|80||align=center|[[Mazda Wankel engine#0810|0810]]||preproduction test cars
 +
|-
 +
|align=right|May 1967-July 1968||align=right|343||align=center|[[Mazda Wankel engine#0810|0810]]||'''Series I'''
 +
|-
 +
|align=right|July 1968-September 1972||align=right|1,176||align=center|[[Mazda Wankel engine#0813|0813]]||'''Series II'''
 +
|}
 +
 +
'''Sorozat I'''
 +
 +
A Series I/L10A Cosmo hajtotta a 0810 két rotor motor 982 cc elmozdulás és gyártott körülbelül 110 lóerős (így a 110 név). A használt Hitachi 4-hordó karburátor és egy furcsa gyújtás design - 2 gyújtógyertyák per kamra kettős forgalmazók. A 4-sebességes manuális váltóval és a 14 hüvelyk (335 mm) kerekek voltak szabványt.
 +
Az első független felfüggesztés volt az A-kar / rugó kialakítása egy anti-roll bar . A hátsó használt élő tengely egy de Dion cső , húzott karok, és a félig elliptikus laprugó . Power-támogatásban nem részesülő 10 inch (254 mm) tárcsafékek találtak elöl 7,9 hüvelyk (201 mm) dobfékekkel a hátsó. Teljesítménye a negyed mérföldes (400 m) volt, 16,4 s, a 115 mph (185 km / h) végsebesség. Az ár alacsonyabb volt, mint a Toyota 2000GT -nél ¥ 1.480.000 (US $ 4100).
 +
 +
'''Sorozat II'''
 +
 +
A Series II/L10B vezették júliusában, 1968. Ez volt a több-erősebb 128 LE (95 kW) / 103 £ · ft (140 N · m) 0813 motor, teljesítmény fékek, 15 colos kerekek, és egy 5-sebességes manuális váltó . A tengelytáv volna terjeszteni a 15 hüvelyk (38,1 cm) nagyobb szoba és egy jobb út. Ez Cosmo jó volt, több mint 120 mph (193 km / h), és felgyorsíthatja, hogy fedezze a negyed mérföldre (400 m) 15,8 s.
 +
Vizuális változások közé tartozik a nagyobb hűtőrács alatt az első lökhárító két további szellőzőnyílás mindkét oldalára a "száj". Csak 1.176 valaha készült, és kevesebb, mint hat Series II modellt eredetileg behozott Egyesült Államokban . Az ár egy kicsit ¥ 1.480.000 (US $ 4390).
 +
Talk show host Jay Leno tulajdonában van egy 1970-es sorozat II Cosmo amely szerepelt a Speed ​​Channel sorozat My Classic Car március, 2006. Azt hitték, hogy az egyetlen megmaradt Series II Cosmo-ban az Amerikai Egyesült Államokban, habár az eredeti Cosmo 10a motor helyett egy RX-7 12a.
 +
Azonban Mazda amerikai részlege "talált egy másik garázsában Phoenix-térség gépkocsi kollektor Glenn Roberts és tett egy ajánlatot, hogy nem tudta megtagadni," szerint a Car and Driver magazin szeptember 2007 kérdését ("A Tale of Two Rotaries").
== Cosmo archíve ==
== Cosmo archíve ==

A lap 2012. november 27., 11:50-kori változata

MAZDA Cosmo 110 S
Gyártási adatok
GyártóMAZDA


Tartalomjegyzék

Mazda történet röviden

Veteran banner01.jpg A Mazda 110 S Cosmo Sport modellt 1967 és 1972 között gyártották. Kétüléses kupé, melyet 1968-tól hosszított tengelytávval gyártottak. Ez volt az első szériagyártású személygépkocsi, melyet egy 2 tárcsás Wankel-motor hajtott, 81kW, 110 lóerős teljesítménnyel. 1968-tól az 1,0 literes kamratérfogatú motor teljesítménye 94kW, 128 lóerőre emelkedett. 1519 darabot gyártottak belőle.

Mazda Cosmo Sport

A Cosmo-projekt 1962 decemberében indult útjára. Az első kéttárcsás prototipus motor 1963 júliusára, az első vezethető prototipus pedig 1963 augusztusára készült el. Utóbbit a Tokyo Motorshow-n „L402A projekt“ néven mutatták be. Az L8A prototipus motor 2 x 398 cm³ kamratérfogattal rendelkezett. A következő generációs L10A kódjelű motor 2 x 491 cm³ kamratérfogattal és az alacsony fordulatszámtartományokban megnövekedett forgatónyomatékkal rendelkezett. Teljesítménye 81kW, 110 lóerö. 1966 augusztusában 80 darab előszériás autó készült, melyből 60 darabot Japán kereskedéseknek szállítottak ki tesztelés céljára. Az első, L10A szériaverzióból (1967. május 30 – 1968. július) 343 darabot, a második, L10B-ből (1968. július 13 – 1972. szeptember) pedig 1176 darabot állítottak elő. Az L10B kódjelű motor kamratérfogata megegyezett az L10A kódjelű motoréval, de vezérlési idejét megváltoztatták, ígteljesítménye 94kW, 128 lóerő-re emelkedett. Összesen 1519 darab széria gépkocsit gyártottak a Cosmo Sport modellből (1599 darab, ha beleszámoljuk az előszériát is). A Cosmo Sport-ot csak Japánban árusították.

Cosmo tipusjelzéssel egészen 1995-ig folytatódott a különböző utódmodellek gyártása.

Const1.gif

Mazda Cosmo 110 S típus ismertetés

A Mazda Cosmo 110S modell az első 2-rotoros forgódugattyús motorral hajtott sorozat gyártású autóként jelent meg a piacon. Az NSU Spider Wankel motoros autót ugyan 1962-től gyártották, de csak egy forgótárcsás Wankel motorral. Hónapokkal előzte meg az NSU RO 80-as széria megjelenését, de az elsőség így is a Mazdáé.

A prototípus az 1964-es Tokyo Motor Show-n mutatták be, és 80 db Cosmo készült a sorozat gyártás beindítása előtt a teszt célokra, az 1965 és 1966-os években. A termelés 1967 májusában kezdődött, az I. és II. széria gyártása 1972-ig tartott, bár a Cosmok kézzel készültek -napi 1 db-, összesen 1519 autót sikerült összerakni. (343 db Sorozat I. és 1176 db sorozat II.) Az autó szerepelt a Return of Ultraman filmben is.

  • A Cosmo 110 S kezdeti 5 sorozata
Dátum Gyártva db Motor Megjegyzés
196328Aprototype Cosmo
1964110ATokyo Motor Show prototype
January 1965800810preproduction test cars
May 1967-July 19683430810Series I
July 1968-September 19721,1760813Series II

Sorozat I

A Series I/L10A Cosmo hajtotta a 0810 két rotor motor 982 cc elmozdulás és gyártott körülbelül 110 lóerős (így a 110 név). A használt Hitachi 4-hordó karburátor és egy furcsa gyújtás design - 2 gyújtógyertyák per kamra kettős forgalmazók. A 4-sebességes manuális váltóval és a 14 hüvelyk (335 mm) kerekek voltak szabványt. Az első független felfüggesztés volt az A-kar / rugó kialakítása egy anti-roll bar . A hátsó használt élő tengely egy de Dion cső , húzott karok, és a félig elliptikus laprugó . Power-támogatásban nem részesülő 10 inch (254 mm) tárcsafékek találtak elöl 7,9 hüvelyk (201 mm) dobfékekkel a hátsó. Teljesítménye a negyed mérföldes (400 m) volt, 16,4 s, a 115 mph (185 km / h) végsebesség. Az ár alacsonyabb volt, mint a Toyota 2000GT -nél ¥ 1.480.000 (US $ 4100).

Sorozat II

A Series II/L10B vezették júliusában, 1968. Ez volt a több-erősebb 128 LE (95 kW) / 103 £ · ft (140 N · m) 0813 motor, teljesítmény fékek, 15 colos kerekek, és egy 5-sebességes manuális váltó . A tengelytáv volna terjeszteni a 15 hüvelyk (38,1 cm) nagyobb szoba és egy jobb út. Ez Cosmo jó volt, több mint 120 mph (193 km / h), és felgyorsíthatja, hogy fedezze a negyed mérföldre (400 m) 15,8 s. Vizuális változások közé tartozik a nagyobb hűtőrács alatt az első lökhárító két további szellőzőnyílás mindkét oldalára a "száj". Csak 1.176 valaha készült, és kevesebb, mint hat Series II modellt eredetileg behozott Egyesült Államokban . Az ár egy kicsit ¥ 1.480.000 (US $ 4390). Talk show host Jay Leno tulajdonában van egy 1970-es sorozat II Cosmo amely szerepelt a Speed ​​Channel sorozat My Classic Car március, 2006. Azt hitték, hogy az egyetlen megmaradt Series II Cosmo-ban az Amerikai Egyesült Államokban, habár az eredeti Cosmo 10a motor helyett egy RX-7 12a. Azonban Mazda amerikai részlege "talált egy másik garázsában Phoenix-térség gépkocsi kollektor Glenn Roberts és tett egy ajánlatot, hogy nem tudta megtagadni," szerint a Car and Driver magazin szeptember 2007 kérdését ("A Tale of Two Rotaries").

Cosmo archíve

Fényképek, videotár

Források, hivatkozások

VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg