Jensen
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (fejléc) |
a (jav) |
||
47. sor: | 47. sor: | ||
'''Jensen S-Type 3,5L''' | '''Jensen S-Type 3,5L''' | ||
|} | |} | ||
- | |||
== Jensen dokumentumok, képek == | == Jensen dokumentumok, képek == | ||
[[Fájl:Jensen-cv8-6.jpg|center]] | [[Fájl:Jensen-cv8-6.jpg|center]] | ||
55. sor: | 54. sor: | ||
[[Fájl:Jensen-interceptor.jpg|center]] | [[Fájl:Jensen-interceptor.jpg|center]] | ||
'''Jensen Interceptor''' | '''Jensen Interceptor''' | ||
+ | |||
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == | ||
61. sor: | 61. sor: | ||
* [http://autohistory.blog.hu/2008/05/24/a_jensen_es_a_szolid_forradalom Szolid forradalom: Jensen - Az Autohistory blog írása (magyar)] | * [http://autohistory.blog.hu/2008/05/24/a_jensen_es_a_szolid_forradalom Szolid forradalom: Jensen - Az Autohistory blog írása (magyar)] | ||
+ | {|align="center" style="border:inset 6px sandybrown" | ||
+ | |- | ||
+ | |style="border:outset 3px orange"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/]] | ||
+ | |bgcolor="beige" style="border:outset 3px orange"| | ||
+ | *'''[[Szerkesztési irányelvek]]''' | ||
+ | *'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]''' | ||
+ | *'''[[Kapcsolat]]''' | ||
+ | |style="border:outset 4px orange"|[[Fájl:backtop.jpg|link=Jensen]] | ||
+ | |} | ||
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] |
A lap 2016. február 2., 10:46-kori változata
Jensen (Jensen Motors) | |
Jensen Motors Ltd. | |
Alapítva | 1934 |
Alapító | Allan Jensen, Richard Jensen |
Megszűnt | 1976 |
Székhely | West Bromwich, Anglia |
Kulcsemberek | Richard and Alan Jensen, alapítók |
Tartalomjegyzék |
Veterán márkatörténet
Piacon kapható modellek újraöltöztetésével szerzett tapasztalatot Allan Jensen és fivére Richard Jensen. Egy kis karosszériakészítő műhely, a W.J. Smith alkalmazottjaiként tették sikeressé a céget, melyet 1934-ben felvásároltak és Jensen Motors névre kereszteltek. A cég híres vevői közé tartozott Clarck Galble, aki elsőként vásárolta meg a Jensen S-Type modelljét.
A cég a világháború után mutatta be a Jensen PW modellt, de ezzel párhuzamosan továbbra is készített karosszériát többek közt az Austin, a Sunbeam és a Volvo számára (a gyönyörű vonalvezetésű Volvo P1800at például a Jensen testvérek készítették).
A Jensent 1959-ben a Norcros Group vásárolta fel, az alapítók 1966-ban kiváltak a cégből.
A Jensen Chrysler erőforráson alapuló modellje, a Jensen C-V8, 1965-ben az első olyan autó volt a piacon, melyet négykerékhajtással és tárcsafékkel kínáltak. 1970-ben az amerikai autókereskedő Kjell Qvale szerzett többségi tulajdont a cégben. Az olajválság közeledtével a Jensen luxusmodellje, a Jensen Interceptor iránt egyre csökkent a kereslet, s ezzel párhuzamosan a korábban jelentős profitot hozó karosszériatervező- és gyártó üzem megrendelései is erőteljes csökkenésnek indultak, így 1976-ban megszűnt az eladás. Két utódcég jött létre, a az autótervezéssel foglalkozó Jensen Special Products, illetve a Jensen tulajdonosokat alkatrészekkel és szervízszolgáltatásokkal kiszolgáló Jensen Parts & Service Limited.
Veterán Jensen autók
|
Jensen S-Type 3,5L |
Jensen dokumentumok, képek
Jensen CV-8
Jensen 541R
Jensen Interceptor
Kapcsolódó hivatkozások