Jensen

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(hivatk.)
12. sor: 12. sor:
| honlap =  
| honlap =  
}}
}}
-
 
== Veterán márkatörténet ==
== Veterán márkatörténet ==
-
 
Piacon kapható modellek újraöltöztetésével szerzett tapasztalatot [[Allan Jensen]] és fivére [[Richard Jensen]]. Egy kis karosszériakészítő műhely, a W.J. Smith alkalmazottjaiként tették sikeressé a céget, melyet 1934-ben felvásároltak és '''Jensen Motors''' névre kereszteltek. A cég híres vevői közé tartozott Clarck Galble, aki elsőként vásárolta meg a [[Jensen S-Type]] modelljét.
Piacon kapható modellek újraöltöztetésével szerzett tapasztalatot [[Allan Jensen]] és fivére [[Richard Jensen]]. Egy kis karosszériakészítő műhely, a W.J. Smith alkalmazottjaiként tették sikeressé a céget, melyet 1934-ben felvásároltak és '''Jensen Motors''' névre kereszteltek. A cég híres vevői közé tartozott Clarck Galble, aki elsőként vásárolta meg a [[Jensen S-Type]] modelljét.
22. sor: 20. sor:
A Jensen [[Chrysler]] erőforráson alapuló modellje, a [[Jensen C-V8]], 1965-ben az első olyan autó volt a piacon, melyet négykerékhajtással és tárcsafékkel kínáltak. 1970-ben az amerikai autókereskedő Kjell Qvale szerzett többségi tulajdont a cégben. Az olajválság közeledtével a Jensen luxusmodellje, a [[Jensen Interceptor]] iránt egyre csökkent a kereslet, s ezzel párhuzamosan a korábban jelentős profitot hozó karosszériatervező- és gyártó üzem megrendelései is erőteljes csökkenésnek indultak, így 1976-ban megszűnt az eladás. Két utódcég jött létre, a  az autótervezéssel foglalkozó Jensen Special Products, illetve a Jensen tulajdonosokat alkatrészekkel és szervízszolgáltatásokkal kiszolgáló Jensen Parts & Service Limited.  
A Jensen [[Chrysler]] erőforráson alapuló modellje, a [[Jensen C-V8]], 1965-ben az első olyan autó volt a piacon, melyet négykerékhajtással és tárcsafékkel kínáltak. 1970-ben az amerikai autókereskedő Kjell Qvale szerzett többségi tulajdont a cégben. Az olajválság közeledtével a Jensen luxusmodellje, a [[Jensen Interceptor]] iránt egyre csökkent a kereslet, s ezzel párhuzamosan a korábban jelentős profitot hozó karosszériatervező- és gyártó üzem megrendelései is erőteljes csökkenésnek indultak, így 1976-ban megszűnt az eladás. Két utódcég jött létre, a  az autótervezéssel foglalkozó Jensen Special Products, illetve a Jensen tulajdonosokat alkatrészekkel és szervízszolgáltatásokkal kiszolgáló Jensen Parts & Service Limited.  
-
 
-
 
-
 
-
 
== Veterán Jensen autók ==
== Veterán Jensen autók ==
51. sor: 45. sor:
== Kapcsolódó hivatkozások ==
== Kapcsolódó hivatkozások ==
-
 
+
{{commons category|Jensen vehicles}}
 +
* [https://en.wikipedia.org/wiki/Jensen_Motors Jensen Motors Wikipedia EN]
* [http://autohistory.blog.hu/2008/05/24/a_jensen_es_a_szolid_forradalom Szolid forradalom: Jensen - Az Autohistory blog írása (magyar)]
* [http://autohistory.blog.hu/2008/05/24/a_jensen_es_a_szolid_forradalom Szolid forradalom: Jensen - Az Autohistory blog írása (magyar)]

A lap 2016. február 2., 10:06-kori változata

Jensen (Jensen Motors)
Jensen logo.gif
Alapítva1934
AlapítóAllan Jensen, Richard Jensen
Megszűnt1976
SzékhelyWest Bromwich, Anglia

Veterán márkatörténet

Piacon kapható modellek újraöltöztetésével szerzett tapasztalatot Allan Jensen és fivére Richard Jensen. Egy kis karosszériakészítő műhely, a W.J. Smith alkalmazottjaiként tették sikeressé a céget, melyet 1934-ben felvásároltak és Jensen Motors névre kereszteltek. A cég híres vevői közé tartozott Clarck Galble, aki elsőként vásárolta meg a Jensen S-Type modelljét.

A cég a világháború után mutatta be a Jensen PW modellt, de ezzel párhuzamosan továbbra is készített karosszériát többek közt az Austin, a Sunbeam és a Volvo számára (a gyönyörű vonalvezetésű Volvo P1800at például a Jensen testvérek készítették).

A Jensent 1959-ben a Norcros Group vásárolta fel, az alapítók 1966-ban kiváltak a cégből.

A Jensen Chrysler erőforráson alapuló modellje, a Jensen C-V8, 1965-ben az első olyan autó volt a piacon, melyet négykerékhajtással és tárcsafékkel kínáltak. 1970-ben az amerikai autókereskedő Kjell Qvale szerzett többségi tulajdont a cégben. Az olajválság közeledtével a Jensen luxusmodellje, a Jensen Interceptor iránt egyre csökkent a kereslet, s ezzel párhuzamosan a korábban jelentős profitot hozó karosszériatervező- és gyártó üzem megrendelései is erőteljes csökkenésnek indultak, így 1976-ban megszűnt az eladás. Két utódcég jött létre, a az autótervezéssel foglalkozó Jensen Special Products, illetve a Jensen tulajdonosokat alkatrészekkel és szervízszolgáltatásokkal kiszolgáló Jensen Parts & Service Limited.

Veterán Jensen autók


Kapcsolódó hivatkozások

Sablon:Commons category