Honda

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
7. sor: 7. sor:
| alapító = [[Soichiro Honda]]
| alapító = [[Soichiro Honda]]
| megszűnt =
| megszűnt =
-
| székhely =  
+
| székhely = Minato, Tokió, Japán
| jelmondat =  
| jelmondat =  
| kulcsemberek =  
| kulcsemberek =  
30. sor: 30. sor:
== Veterán Honda modellek ==
== Veterán Honda modellek ==
 +
* [[Hondan.a.]] (1963-n.a.)
 +
* [[HondaS 500]] (1963-n.a.)
 +
* [[HondaS 600]] (1965-1966)
 +
* [[HondaS 600]] (1964-1966)
 +
* [[HondaS 800]] (1966-1968)
 +
* [[HondaS 800]] (1966-1970)
 +
* [[HondaN 360]] (1968-1973)
 +
* [[HondaN 600]] (1968-1973)
 +
* [[HondaCivic 1. generáció]] (1973-1979)
 +
* [[HondaCivic 2. generáció]] (1980-1983)
 +
* [[HondaCivic 3. generáció]] (1980-1983)
 +
* [[HondaAccord 1. generáció]] (1976-1981)
 +
* [[HondaAccord 1. generáció]] (1976-1981)

A lap 2010. május 7., 18:40-kori változata

Honda
Honda logo.png
Alapítva1962
AlapítóSoichiro Honda
SzékhelyMinato, Tokió, Japán
A(z) Honda weboldala


Veterán márkatörténet

Soichiro Honda legendás alakja az autóiparnak, a Honda alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt.

A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a Honda Dream megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek.

A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és Honda S500 névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a Honda S600, majd a Honda S800.

1972-ben jelent meg a mai napig húzómodellnek számító Civic, mely a világon elsőként alkalmazta a CVCC vezérlést, így könnyedén teljesítette az Amerikai Egyesült Államok két évvel később életbe lépő károsanyag-kibocsátási követelményrendszerét.

Soichiro Honda egy évvel később – részben az igazgatótanács nyomására – vonult vissza a cégvezetésétől, ám külső tanácsadóként továbbra is igényt tartottak rá. A Honda Accord, majd nem sokkal később a Honda CRX megszületése azonban már az új Honda-vezetésnek köszönhető.


Veterán Honda modellek


Kapcsolódó webcímek