Ford

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Ford | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = | alapító = Henry Ford | megszűnt = | székhely = | jelmondat = | kulcsem…”)
(Veterán Ford autók)
29. sor: 29. sor:
== Veterán Ford autók ==
== Veterán Ford autók ==
-
 
+
* [[Ford A modell]] (1903-1904)
 +
* [[Ford AC modell]] (1903-1904)
 +
* [[Ford B modell]] (1904-1905)
 +
* [[Ford C modell]] (1904-1905)
 +
* [[Ford F modell]] (1905-1906)
 +
* [[Ford K modell]] (1906-1908)
 +
* [[Ford N modell]] (1906-1908)
 +
* [[Ford R modell]] (1907-1907)
 +
* [[Ford S modell]] (1907-1909)
 +
* [[Ford T modell]] (1908-1927)
 +
* [[Ford Y modell]] (1932-1937)
 +
* [[Ford Köln]] (1933-1936)
 +
* [[Ford Eifel]] (1935-1939)
 +
* [[Ford V8]] (1935-1940)
 +
* [[Ford V8-40]] (1933-1934)
 +
* [[Ford V8-40]] (1933-1934)
 +
* [[Ford V8-40 Fordor]] (1933-1934)
 +
* [[Ford 7W modell]] (1937-1938)
 +
* [[Ford 7Y modell]] (1938-1939)
 +
* [[Ford 2GA]] (1942-1942)
 +
* [[Ford Taunus]] (1948-1982)
 +
* [[Ford Capri]] (1969-1984)
 +
* [[Ford Escort]] (1968-1980)
 +
* [[Ford Granada]] (1975-1985)
 +
* [[Ford Consul]] (1972-1975)
 +
* [[Ford Fiesta]] (1976-1983)
 +
* [[Ford Transit]] (1965-1977)
 +
* [[Ford Thunderbird]] (1955-1966)
 +
* [[Ford Mustang]] (1964-1966), (1968-1969), (1970-1978)
== Kapcsolódó hivatkozások ==
== Kapcsolódó hivatkozások ==

A lap 2010. május 18., 08:14-kori változata

Ford
AlapítóHenry Ford
KulcsemberekLee Iacocca


Veterán márkatörténet

A Ford márkát alapító, első gépjárművét, a Quadicycle-t már 1896-ban megépítő Henry Ford legendás alakja az autóiparnak. A Ford – magyar szakembere*** révén – elsőként alkalmazta a futószalagos gyártást, melynek köszönhetőn ugrásszerűen megnőtt a vállalalat termelékenysége.

A Ford Motor Company – melynek hírnevét 1901-ben egy Ford által épített autó groce pointi futamgyőzelme alapozott meg – 1903-ban jött létre. Ford azonban nem a versenyvonalat vitte tovább a cégben, az volt a célja, hogy megfizethető autókkal árassza el a világot.

A Ford T-Modell (vagy Model-T) 1908-ban került a piacra, sikeres a tömegtermelés révén elért kedvező árnak köszönhette; egy-egy kocsi más gyárakhoz képest rekordidő alatt készült el, nem volt szükség az alkatrészek utólagos egymáshoz igazítására. A típust a 20-as évek végéig gyártották, addigra azonban az amerikai közönség már új, merészebb formák után vágyott. Így született meg a Ford A-Modell, melynek megjelenése után nem sokkal a V8 motorral szerelt verzió is bemutatkozott.

Az újabb modellek sikeresen voltak ugyan, ám Ford nem alakította, de még csak nem is követte az autótechnika fejlődését, így kezdtek visszaesni az eladások. A céget az unoka, Henry Ford II. vette át akkor, amikor a Ford már havonta 10 millió veszteséget könyvelt el. A céget Lee Iacocca segítségével sikerült talpra állítani, újabb sikeres modellek jelentek meg, például a legendás Ford Mustang első szériája.

A Ford 1911-ben alapította meg a Ford Europe-ot, melynek két fő központja Németországban, illetve az Egyesült Királyságban volt. A Ford Europe teljesen önálló cégként, önálló modellpalettával látta el az európai autóvásárlókat.

1925-ben jött létre a Ford Australia, mely önálló modellkínálattal 1934-ben jelentkezett először (korábban csak márkaképviseletként, illetve a Ford T-Modellek gyártójaként működött).

Veterán Ford autók

Kapcsolódó hivatkozások

A lap eredeti címe: „http://veteraninfo.hu/index.php?title=Ford